شماره گذاری این 2 خودرو متوقف شده است



به گزارش سلام نو به نقل از دیجیاتو، به گفته منابع آگاه، این خودروها به دلیل عدم رعایت استانداردهای 85 گانه مانند عدم رعایت استانداردهای تصادف عابر پیاده، دیگر شماره گذاری نمی شوند، اما روی دیگر این سکه، حذف این دو خودرو نسبتا ارزان قیمت از خطوط تولید ایران خودرو و سایپا است که جز کاهش حق انتخاب برای قشر متوسط ​​جامعه نتیجه دیگری ندارد.

مدت هاست که بحث ها و بحث های متعددی در فضای خبری و آنلاین پیرامون بی کیفیتی و ایمنی خودروهای داخلی مطرح شده است.

سمند گروه ایران خودرو و تیبا گروه سایپا اولین خودروهایی هستند که به دلیل عدم شماره گذاری روند حذف آنها آغاز شده است.

البته سال گذشته همزمان با تولید پراید، تولید پژو 405 نیز اعلام شد که به نظر می رسد تنها در این مدل خاص اتفاق افتاده است.

طبق اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی در حال حاضر هیچ یک از خودروهای تیبا و سمند به جز سمند سورن به دلیل رعایت استانداردهای 85 شماره گذاری نشده است.

البته به احتمال زیاد لغو موقت پلاک تیبا و سمند به موضوعی همیشگی تبدیل خواهد شد چرا که شرکت های مربوطه به زودی خودروهای جایگزین را وارد بازار خواهند کرد.

هنوز تکلیف خریداران خودروهای جدید سمند و تیبا مشخص نیست. این خودروها با وجود فاکتور، شماره گذاری نشده بودند که باعث نارضایتی مالکان شد.

البته برای هر خودرو یک پلاک مربوط به سال ساخت وجود دارد. در حال حاضر 80 هزار و 60 هزار پلاک به نام های ایران خودرو و سایپا واریز شده است. ماشین ها 1400 اهدا شد (حتی قبل از آن).

بیشتر بخوانید  قیمت روزخودرو‌های ایران خودرو و سایپا/ انفجار قیمت برخی از خودروهای وارداتی

بهتر است بگوییم اگر این دو شرکت نخواهند خودروهای 1400 و قبل از آن را به عنوان محصولات 1401 به مردم بفروشند، پلاک برای آنها مشکلی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید