شماره عموپورنگا/ ارتباط مستقیم با عموپورنگا چیست؟


عمو پورنگ مجری و بازیگر برنامه های کودک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بازی داریوش فرضیایی است.

اولین حضور داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) در تلویزیون به سال 1376 و حضور او در برنامه ما و شما که به پخش انیمیشن های درخواستی کودکان اختصاص داشت، برمی گردد. دو سال بعد در سال ۱۳۷۸ در برنامه پورنگ تورنگ حضور یافت که پخش و ضبط شد.

در فروردین 1380 برنامه زنده ای به نام عمو پورنگ به تهیه کنندگی مسلم آقاجان زاده و کارگردانی احمد درویش علیپور را اجرا کرد که سه روز در هفته از شبکه اول سیما پخش می شد. روز به هفته از شبکه دو سیما پخش می شد. این برنامه با اجرای عمو پورنگ (داریوش فرضیایی) با همراهی امیرمحمد متقیان اجرا شد.

این سریال در آوریل 2014 پس از پخش 141 قسمت به پایان رسید. عمو پورنگ در سال 1395 در سریال گل و بلبل در سه فصل به ایفای نقش پرداخت و این مجموعه تلویزیونی از شبکه دو پخش شد. چند ماه بعد عمو پورنگ با برنامه عیدانه عمو پورنگ به تلویزیون بازگشت تا با بچه ها درباره تاج و تخت صحبت کند. عمو پورنگ در ماه رمضان با برنامه بچه محل به تلویزیون بازگشت و این مجموعه تلویزیونی به مدت سه فصل روی آنتن شبکه دو رفت و به کار خود پایان داد.

سپس در فروردین 1400 عمو پورنگ با برنامه کلبه عمو پورنگ به تلویزیون بازگشت و این مجموعه تلویزیونی روی آنتن شبکه دو رفت و در 30 دی ماه 1400 به پایان رسید. در 28 فروردین 1400 خبرگزاری ها و شبکه های ماهواره ای مختلف شایعاتی مبنی بر اخراج عمو پورنگه از صداوسیما منتشر کردند که حواشی زیادی به همراه داشت اما این شایعه از سوی روابط عمومی صدا و سیما تکذیب شد.

بیشتر بخوانید  شوراهای حل اختلاف فلرد استان چهارمحال و بختیاری


دیدگاهتان را بنویسید