شلیک گنگستر شهر آمل به یک دختر جوان و زیبا



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: در روزهای گذشته ویدئویی از خواندن آهنگ گانگستری عامل توسط معلم به همراه دانش آموزانش به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد، اما این انتشار واکنش سریع اداره کل آموزش و پرورش مازندران را به دنبال داشت تا جایی که معلم مذکور اخراج شد. . و از مدیر این مدرسه خواسته شد که تعهد کتبی بدهد. این حادثه با واکنش های بسیاری از سوی مردم مواجه شده است، واکنش های به شدت متناقضی که به نظر می رسد آنقدر با شتاب و احساسات آمیخته شده است که شاید نتوان به لایه های پنهان آن فکر کرد. به طور کلی، یک سر این موضوع مربوط به پخش چنین موسیقی مبتذلی در مدرسه و تکرار و خواندن آن توسط معلمان و دانش آموزان است و از سوی دیگر این ماجرا واکنش شدید و غیرمنتظره ای را به دنبال دارد. از آموزش و پرورش

جدای از انتخاب موسیقی این معلم و نامناسب بودن محتوای آن برای هنرجویان، توجه به نقش آموزش و پرورش در این حادثه حائز اهمیت است. آموزش و پرورش به آرامی از این پرونده کناره گیری کرده و انگشت اتهام را به سمت معلم و مدرسه نشانه رفته و سعی دارد با اشد مجازات از تکرار این حادثه در مدارس جلوگیری کند. البته نقش آموزش و پرورش در برنامه ریزی آموزشی در پس این حادثه پنهان است و در اینجا این سوال مطرح می شود که برنامه آموزشی برای نشاط و شادابی دانش آموزان چیست؟

موسیقی برنامه های کودک از دهه 60 با بچه های ما خداحافظی کرد و خبری از آموزش موسیقی در مدارس نیست که به آنها یاد بدهیم بین موسیقی خوب و مبتذل تشخیص دهند. تولیدات موسیقی شادی در کشور داریم اما در مدارس پخش نمی شود. سرود در مدارس از بین رفته است و با این وضعیت بچه ها هر چه خارج از مدرسه می شنوند تقلید می کنند و به یاد می آورند و اساسا اتفاقی که افتاده به این معنا نیست که خود معلم این موسیقی را به دانش آموزان آموزش دهد و تکرار کند.

بیشتر بخوانید  مشاهده مار سرسیاه برای نخستین بار در قزوین

وقتی موسیقی در مدارس ما جایی ندارد، فضای مجازی ذائقه موسیقایی نسل جدیدی را شکل می‌دهد که از ویژگی‌های اصلی آن عناصر تازگی، سادگی، ساختارشکنی، مدرنیته و از همه مهمتر شور بالا و پویایی پنهان است. در آن، و برای کودکان و نوجوانان آسان است. سالهاست که در این جامعه به فرهنگ موسیقی کشور ارزشی داده نشده و با فشاری سفت و سخت بر گلوی صنعت موسیقی و خوانندگان، فضا را برای پرورش و رشد موسیقی مبتذل و مبتذل باز کرده اند. و اینک از گرداب این بدبختی عقب نشینی می کنند و به دنبال مقصر می گردند، از این که حتی اگر ناسزا هم باشد، بذرش را کاشته ای و درختش را بارور کرده ای.

در اشتباه بزرگ معلم در پخش موسیقی مبتذل، پخش آهنگی با محتوایی چون: آکو مه یار نوشی کل بومه، من ارازل بومه، گانگستر شهر آمل بومه، عرق سگ، خرما، مشروب مست، بومه، شکی نیست. .. توسط معلم و بازی در شبکه های اجتماعی نوعی تخطی از هنجارها محسوب می شود که از جامعه ناخوشایند است; همین چند سال پیش با پخش آهنگ ساسی مانکن در یکی از مدارس شاهد تکرار چنین اتفاقی بودیم که باز هم در آن زمان سر و صدای زیادی به پا کرد تا جایی که حتی علی مطهری و مکارم شیرازی این موسیقی را در مدارس واکنش نشان دادند و به شدت آن را سرکوب کردند اما خبری از اخراج معلم و لغو مجوز مدرسه نشد اما دوباره به مشکل اشاره شد تا خود مشکل حل شود.

تفاوت عجیب آموزش و پرورش در برخورد با اتفاقات مدرسه از دیگر مواردی است که پس از تماشای این کلیپ مشخص شد. مسمومیت سریالی اخیر دانش آموزان در مدارس کومو و تلاش مسئولان برای تکذیب این حادثه موجی از انتقادات را در بین مردم به همراه داشت، بنابراین آموزش و پرورش به جای برخورد با تخلف معلم در پخش موسیقی، سریعا با عاملان آن برخورد کند. که مظنون به مسمومیت فاجعه در مدارس کومو هستند. واکنش ها به این اتفاقات ادامه دارد و این خبر بارها از سوی مردم در شبکه های مجازی منتشر می شود.

بیشتر بخوانید  ایران در حال آماده‌سازی زمینه برای امضای برجام است

برخی از نظرات کاربران در مورد انتشار فیلم تلاوت گانگستر شهر آمل توسط استاد مذکور را در زیر می خوانیم:

کاربری به نام خانم هیمو نوشت: چشمامون روشنه! یکی به من بگه این معلم از چه فیلتری گذشت؟ تقریباً وقت آن است که وسط سوار شوید!

مصطفی فچیحی نوشت: معلم را عید بیکار کردی، نگران نباش! صفحه اینستاگرام این خانم تبدیل به یک فرصت شغلی مهم و نقطه عطف در زندگی او می شود.

محمد واعظ اظهار داشت: در خصوص مسمومیت دختران کومی به این سرعت عمل کردید؟ آیا به جان دانش آموزان اهمیت نمی دهید؟

کاربری به نام ناگین کیانی گفت: من متوجه اخراج نشدم، اما برای آن معلم، سیستم آموزشی و خانواده ها بسیار متاسفم.

رونگی نوشت: هم شادی و هم موسیقی جرم است، پخش آهنگ گانگستر شهر عامل در کلاس درس مازندران باعث اخراج معلم شد!

شهاب‌الدین گفت: «چرا به بچه‌ها اجازه می‌دهی مثل سگ عرق کنند؟ آیا این شخص واقعاً شایستگی معلمی کودک را دارد و در آن سن اینقدر مهم است؟ من با اخراج او موافق نیستم، اما اشتباه بود.

مهیار اربابی گفت: اخراج معلمان، گرفتن مجوز مدرسه، شکستن دل بچه ها، چرا؟ چون آهنگ گانگستری آمل و خندان.

یگانه خدامی نوشت: مطمئنم استاد قیم شهری در بین شاگردانش بسیار محبوب بوده است. چون با نشاط بهشون یاد داد نه به روش معلمی که دوستش داری.مطمئنم درس رو خوب یاد گرفته اند و سالها در ذهنشان خواهد ماند. مطمئنم از دست دادن معلم شادی که در دل بچه ها راه می رود ناراحت هستند.

احسان بداغی نوشت: بهترین اساتید و اساتید موسیقی این مملکت ممنوع الخروج و کناره گیری می شوند، بعد گلایه می کنند که معلمی در قائمشهری برای بچه ها موسیقی مبتذل پخش کرده است.

بیشتر بخوانید  ده انتظار از بخش خصوصی از دولت سیزدهم

روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران:

با توجه به اینکه مدیر مدرسه نامه را نوشته است; آنان با ابراز تأسف و اذعان به عدم توجه وی به آثار افترا به برخی هنجارهای رفتاری غیراخلاقی در متن این متن، کتباً درخواست تجدید نظر و کمک در خصوص ادامه همکاری این معلم و معلم مربوطه کردند. شعر، درخواست مساعدت جهت جبران حوادث اخیر رخ داده است، شکایت ایشان با حضور کلیه اعضای شورای نظارت مطرح و برای ادامه همکاری تصمیم گیری خواهد شد.

اگر معلم در مدرسه رفتار غیرحرفه ای داشته باشد طبیعی است که در مورد تحصیل آن فرد و مدرسه طبق ضوابط و مقررات تصمیم گیری شود و این به حق خواسته مردم شریف ایران است که در لحظه شکل گیری شخصیت دانش آموز از روح و جان امید گرانقدر این کشور نیازمند اعتماد و حمایت است.


دیدگاهتان را بنویسید