شلغم گران شد | قیمت شلغم در بازار



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: بعد از گرانی سیب زمینی نوبت به چغندر رسید. رئیس اتحادیه صنف حقوقی تهران با تایید این خبر گفت: افزایش تاج و شیوع آمیکرون باعث گران شدن چغندر شده است.

چغندر در برخی مناطق تهران کمیاب شده است. چگونه این محصول تابستانی اکنون با قیمت بالایی به فروش می رسد. در برخی شهرک ها شهروندان برای خرید یک کیلو چغندر از 24 تا 35 هزار تومان باید بپردازند. این در حالی است که تا یک ماه پیش هر کیلوگرم چغندر 8 هزار تن قیمت داشت.

به نظر می رسد ظهور تاج مهمترین نقش را در افزایش سه برابری قیمت چغندر دارد. نمای کلی فروشگاه های اینترنتی نیز فروش این محصول را تا قیمت 37000 تومان نشان می دهد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در این خصوص به تجارت نیوز گفت: تعیین قیمت بالای 8 هزار تومان برای چغندر توجیه ندارد. اما اکنون می بینیم که میادین اصلی میوه و تره بار نیز این صیفی جات را تا سقف 20 هزار تومان عرضه می کنند.

مصطفی دارایی نژاد با اشاره به کمبود چغندر توضیح داد: اخیراً علاوه بر تقاضای روزافزون در برخی مناطق بارش برف و باران نیز افزایش یافته است. به همین دلیل کشاورزان از برداشت این محصول خودداری کردند.

وی افزود: با توجه به مساعد بودن آب و هوا، عرضه این محصول در بازار از امروز افزایش می یابد. شاید با افزایش عرضه، قیمت این محصول کمی کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید  تصاویر جالب شینزو آبه، رئیس جمهور سابق ژاپن که ترور شد; از لباس عروس گرفته تا لباس کارتونی

وی گفت: چغندر به اندازه کافی در دسترس کشاورزان است. البته با توزیع این محصول بین میوه فروشان از قیمت آن کاسته می شود. به مردم قول می دهیم قیمت این محصول در هفته آینده به کیلویی 10 هزار تومان می رسد.

سیب زمینی گران ماند

شاید مردم بتوانند با گرانی چغندر کنار بیایند و برای مدت طولانی از آن استفاده نکنند، اما نمی توان انتظار داشت که سیب زمینی را از سبد غذایی حذف کنند. اگرچه قرار بود این محصول کشاورزی در هفته جاری ارزان شود اما همچنان با قیمت های بالایی عرضه می شود.

در همین رابطه یکی از فعالان بازار از تداوم افزایش قیمت سیب زمینی خبر داد و گفت: گروهی سیب زمینی در انبارها نگهداری می شد تا با قیمت بالاتری به فروش برسد. هم اکنون در بازار اصلی میوه و تره بار هر کیلوگرم سیب زمینی با قیمت 12 تا 16 هزار تومان به فروش می رسد.

سعید جعفری افزود: حتی عرضه سیب زمینی از انبار به میادین اصلی میوه و تره بار نیز کاهش یافته است. زیرا اکنون صادرات این محصول برای دلالان به صرفه است. برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت می توان از صادرات سیب زمینی جلوگیری کرد.


بیشتر بخوانید  عکس/ تیپ خاص لاله مرزبان در فیلم ایتالیایی

دیدگاهتان را بنویسید