شش اصل سلامت طب ایرانی در تعطیلات نوروز / از تغذیه مناسب تا ورزش و استراحت



به گزارش سلام نو به نقل از مهرا، نفیسه حسینی یکتا با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی و افزایش دید و سفرها، گفت: برای جلوگیری از افزایش ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نیازمند حمایت و مشارکت جدی مردم هستیم. اهتمام و رعایت پروتکل هایی مانند رعایت فاصله اجتماعی و پوشیدن ماسک با جدیت ادامه یابد، دید و بازدیدها حتی الامکان مجازی باشد، در صورت کوچکترین علامتی از رفتن به مهمانی و مسافرت خودداری شود و قبل از مراجعه یا رفت و آمد داشته باشند. دوز دوم و سوم واکسن کرونا را تزریق کنید.

وی گفت: علاوه بر پروتکل، باید سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم تا از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی پیشگیری کنیم. وی گفت: یکی از نکات مهم برای تقویت سیستم ایمنی، سبک زندگی سالم است، در آموزش طب ایرانی شش اصل سلامت و زندگی سالم برگرفته از منابع طب سنتی ایران داریم که دارای الگوهای بهداشتی صحیح و سالم هستند. زندگی در شش سال کنترل آب و هوا، تغذیه، ورزش و استراحت، خلق و خو، خواب و بیداری، حمام کردن و نحوه دفع مواد زائد از بدن را فراهم می کند.

حسینی جکتا ادامه داد: در سفرهای نوروزی گاهی اوقات سبک زندگی از حالت عادی و طبیعی خارج می شود که باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود، بنابراین این روزها باید به زمان خواب، نوع رژیم غذایی و آداب آن و شش مورد دیگر توجه کرد. اصول سبک زندگی

یک متخصص ایرانی در پاسخ به سوال یکی از حضار که به دنبال درمانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن بود، گفت: شما را به درمان های پیشگیرانه و کمکی طب ایرانی در کووید 19 دعوت می کنم.

بیشتر بخوانید  برگزاری دیدارهای هفته اول لیگ برتر بدون حضور تماشاگر

وی افزود: از ابتدای فوران تاج، پروژه های مستند و علمی تحقیقاتی زیادی با موضوع تاج و طب ایرانی آغاز شده است. پس از بررسی این پروتکل‌ها و مجموعه‌ای از توصیه‌ها توسط کارشناسان کمیته ملی تاج، نهایتاً مورد تأیید قرار گرفت و به کلیه دانشکده‌ها و مراکز پزشکی اطلاع داده شد که از آن‌ها در کنار سایر درمان‌های رایج پزشکی استفاده کنند. این رویکرد ترکیبی سازمان بهداشت جهانی است که به کشورهای عضو توصیه می‌کند از طب سنتی و سنتی با هم استفاده کنند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی گفت: آنچه در این پروتکل ها گنجانده شده، توصیه های ساده و موثر برای اصلاح سبک زندگی و چند دستورالعمل ساده است که به درمان سریعتر بیماری عروق کرونر قلب کمک می کند و برخی گیاهان دارویی را برای تقویت سیستم ایمنی معرفی می کند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از طرح های تحقیقاتی با موضوع کرونا و طب ایرانی مرتبط با تولید داروهای گیاهی از ابتدای ظهور تاج گلستان آغاز شده است، گفت: در حال حاضر 10 فرآورده طبیعی در بازار دارویی کشور موجود است. که به درمان کمک می کند بیماری عروق کرونر قلب

حسینی جکتا در پایان با توصیه به شهروندان برای رعایت پروتکل های منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، گفت: این پروتکل ها برای عموم قابل استفاده است. صفحات مجازی این دفتر موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید