مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شروع پروژه توانمندسازی زنان شیرازی در زنبورداری

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



ایسنا / فارس مدیر جهاد کشاورزی شیراز از آغاز طرح توانمندسازی زنبورداران روستایی و عشایری این شهرستان برای تولید عسل و احشاal برای اولین بار در فارس خبر داد.

ذبیحولا سیروسی با اشاره به اینکه گروه هدف این طرح زنان زنبوردار روستایی و عشایری با بیش از 50 خانوار زنبورعسل هستند ، اظهار داشت: در مرحله اول این طرح 15 زن انتخاب می شوند و دوره های تخصصی لازم ارائه می شود توسط یک متخصص. آنها

به گزارش ایسنا ، به نقل از جهادکشاورزی فارس ، سیروسی با بیان اینکه این طرح توسط دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری پیشنهاد و تأمین اعتبار شده است ، خاطرنشان کرد: از طریق اجرای این طرح ، زنان کشاورز به اهداف اصلی محصولات منفرد باقی مانده و افزایش کمی و کیفی تولید عسل و سایر محصولات جانبی زنبورها مانند ژل رویال ، برم ، سم ، گرده ، ملکه و موم است.

به گفته او؛ افزایش دانش و مهارت زنبورداران در مناطق روستایی ، افزایش بهره وری و درآمد زنان روستایی ، ایجاد و توسعه اشتغال در مناطق روستایی ، افزایش نقش زنان در توسعه صنعت زنبورداری و تسهیل بازاریابی و بازاریابی انواع محصولات زنبور عسل اهداف فرعی پروژه هستند.

سیروسی با تأکید بر اینکه روند اجرای این پروژه در شهر شیراز توسط کارشناسان مربوطه به صورت مستند و مکتوب جمع آوری و تدوین می شود ، افزود: در پایان این پروژه آموزش و معرفی تخصصی زنبورداران انجام می شود و به صورت آسیب شناسی محقق می شود نتیجه “

مدیر جهاد کشاورزی شیراز همچنین از بحث صنعت زنبورداری در این شهرستان پرهیز کرد و گفت: بیش از 420 زنبوردار در این شهرستان به زنبورداری مشغول هستند که سال گذشته 450 تن عسل با حدود 59000 خانوار زنبور عسل تولید کردند.

بیشتر بخوانید  گزینه طلایی رئیسی برای وزارت اقتصاد

وی با بیان اینکه تاکنون فقط 200 زنبوردار در شیراز توانسته اند مجوز کار در این حرفه را بگیرند ، اعلام کرد: کارکنان این بخش پس از گذراندن دوره آموزش و گواهینامه تخصصی و ثبت آمار مستمر دو ساله خود در سرشماری کندوها با بیش از 40 کلنی می توانند برای جواز زنبورداری اقدام کنند.

به گفته سیروسی ، توزیع مواد اولیه یارانه ای به ویژه شکر ، ارائه تسهیلات سرمایه در گردش ، امکان صدور مجوز حمل و نقل و مهاجرت زنبورستان ها و مجوز تاسیس مراتع و باغات از جمله خدمات ارائه شده فقط به زنبورداران است. با مجوزهای زنبورداری.

مدیر جهادکشاورزی از شهر شیراز با اشاره به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی شهر شیراز ، این شهر را یکی از مناطق معتدل و “میانی” می داند که هر ساله تعداد قابل توجهی از این مناطق وجود دارد. زنبورستان ها در سراسر کشور. فصل مهاجرت پاییز

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *