شروع ثبت نام برای دریافت یارانه جدید



آنچه دیگران می خوانند:

بالاخره بعد از مدت ها منتظر قولی هستم یارانه رئیس جدید اجرا شد و به حساب سرپرست واریز شد. تاکنون هیچ کس نتوانسته است راه حل کامل را ارسال کند، که عجیب نیست یارانه جدید این موضوع را مطرح نکرد اما به گفته کارشناسان هنوز یارانه جدیدی در دسترس نیست. یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان در قالب کالا پرداخت می شود آخرین اخبار را از یارانه جدید پرداخت می کنیم.

خبر مهم برای بازماندگان و معترضان به یارانه عمر

پس از سخنان رئیس جمهور، سازمان هدفمندی یارانه ها آخرین وضعیت رسیدگی به درخواست های باقیمانده و معترضان به یارانه جدید را اعلام کرد.

سازمان هدفمندی یارانه ها آخرین وضعیت رسیدگی به درخواست یارانه بازماندگان و معترضان را منتشر کرد.

طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها درباره آخرین وضعیت بازماندگان یارانه به تجارت نیوز گفت: حدود 2.5 میلیون نفر یارانه داریم. بر اساس بررسی های وزارت رفاه اجتماعی، گروهی از آنها به تشخیص وزارت رفاه اجتماعی از دهک اول تا نهم بودند.

وی ادامه داد: وزارت رفاه اجتماعی این افراد را برای هدفمندی یارانه ها به سازمان معرفی کرد تا در فهرست یارانه بگیران قرار گیرند.

حسینی افزود: علاوه بر این از این 2 میلیون و 500 هزار نفر که برخی از آنها طبق اعلام وزارت رفاه جزو دهک دهم درآمدی هستند. بر اساس برنامه اصلاح ارز ترجیحی، این دسته از شهروندان یارانه معیشتی دریافت نخواهند کرد، اما حق تجدید نظر و تجدیدنظر خواهند داشت.

بیشتر بخوانید  با خوردن این ۸ ماده غذایی شاد شوید

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها همچنین درباره آخرین وضعیت رسیدگی به درخواست معترضان برای دریافت یارانه زندگی گفت: رسیدگی به درخواست این افراد از ابتدا در وزارت حمایت اجتماعی بوده است. همانطور که رئیس جمهور شب گذشته خاطرنشان کرد، انتظار می رود وزارت حمایت اجتماعی اسامی شرکت کنندگان در اعتراض را که واجد شرایط دریافت یارانه هستند تا زمان پرداخت یارانه به سازمان هدفمندی یارانه ها ارائه کند.

وی یادآور شد: رسیدگی به درخواست تظاهرکنندگان و بازماندگان برای دریافت یارانه معیشتی بر عهده وزارت حفاظت اجتماعی است و این سازمان صرفاً براساس لیست ارائه شده از سوی وزارت حفاظت اجتماعی، هزینه های هدفمندی یارانه ها را پرداخت می کند.

حسینی افزود: با توجه به اینکه آخرین مهلت پرداخت یارانه معیشتی تا بیستم ماه جاری خواهد بود، وضعیت تجمع کنندگان و باقیمانده یارانه جدید تا این تاریخ مشخص می شود. ضمنا امکان اعلام اعتراض برای کسانی که اعتراضشان پذیرفته نشده است نیز وجود خواهد داشت.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها نیز برای دومین بار تاکید کرد: این سازمان در خصوص دریافت یارانه ها به هیچکس پیامک ارسال نمی کند. لذا شهروندان مراقب پیامک های سودجویان بوده و فریب آنها را ندهند.

یارانه جدید

تفاوت یارانه فاز 137 که تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود نسبت به فاز 135 و 136 چیست؟

دولت هنوز زمان دقیق واریز یارانه نقدی در تیرماه 1401 را اعلام نکرده است، اما بررسی ما نشان می دهد که در ماه های اخیر دولت هر بیستمین ماه یک یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است. بنابراین به نظر می رسد تا حدود سه هفته دیگر دولت کار یارانه فاز 137 را آغاز کند.

بیشتر بخوانید  بزرگترین آبشار خاورمیانه در خوزستان

به زبان ساده، اگر تحت پوشش کمیته مددکاری و مددکاری هستید و در اردیبهشت و خرداد ۴۰۰ هزار تومان دریافت کرده اید، در تیرماه نیز همین مبلغ را دریافت خواهید کرد.

در واقع افراد تحت پوشش کمیته امداد و کمک های اجتماعی در دهک های اول تا سوم هستند و 400 هزار تومان یارانه دریافت می کنند. بنابراین اگر خانواده شما مثلاً 5 نفره باشد و در این دهک باشید مبلغ 2 میلیون تومان در این ماه به حساب سرپرست خانوار شما واریز می شود.

برای دهک چهارم تا نهم طبق معمول 300 هزار تومان یارانه پرداخت می شود. یعنی اگر خانواده های 5 نفره در این دهک ها باشند مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان به حساب سرپرست خانوار آنها واریز می شود.

دولت هنوز زمان دقیق واریز یارانه نقدی در تیرماه 1401 را اعلام نکرده است، اما بررسی ما نشان می دهد که در ماه های اخیر دولت هر بیستمین ماه یک یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است. بنابراین به نظر می رسد تا حدود سه هفته دیگر دولت کار یارانه فاز 137 را آغاز کند.


دیدگاهتان را بنویسید