شروط جدید برای ثبت نام طرح مسکن ملی



آنچه دیگران می خوانند:

طرح مسکن ملی پروژه ای است که برای تکمیل پروژه های ناتمام مسکن مهر محقق شد. به گفته کارشناسان طراحی مسکن ملی بر تعادل قیمت مسکن تاثیر بسزایی دارد. هدف مسکن ملی کمک به تامین مسکن برای بی خانمان ها. بسته به جنبه حمایتی طرح مسکن ملی به نظر می رسد که امکانات افزایش یافته است تا افراد کم درآمد بیشتری بتوانند در استان خانه دار شوند. با آخرین اخبار این طرح به روز باشید مسکن ملی پرداخت خواهیم کرد.

به گفته محمود محمودزاده، اگر فردی ظرف دو سال ازدواج نکند، در غیر این صورت، اگر فردی واجد شرایط واحد خود باشد، فقط درآمد او بدون بهره مسترد می شود و در صورت نبود متقاضی دیگر، باید پرداخت کند. زمین، عوارض و سایر تخفیف ها نرخ روز را بپردازید.

یکی از ابعاد نهضت ملی مسکن، ایجاد صنایع دستی در اقتصاد و فعال سازی شرکت های ساختمانی به منظور ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی از این محل است. بنابراین اولین هدف پروژه بدون توجه به شرایط متقاضی، ساخت ساختمان های عظیم با تسهیلات بانکی و آوردن نقدینگی به افراد است.

یکی دیگر از اهداف این جنبش ایجاد میانبرهای ارزان و آسان برای پذیرایی از مصرف کنندگان و مصرف کنندگان دارای معلولیت است. در چارچوب دستیابی به این هدف کلی، اهداف دیگری از جمله کمک به افراد مجرد در ازدواج و مانند آن تعریف می شود.

با این تفاسیر در خصوص شرط انعقاد نهضت ملی مسکن برای مجردان بالای 23 سال باید گفت که اگر وزارت راه و شهرسازی مانند مسکن مهر نهضت ملی مسکن را مدیریت کند، سن این مجردها افزایش می یابد. حتی بدون ازدواج نیز موضوع مسکن دولتی باشد.

بیشتر بخوانید  حمله ظریف به اینترنشنال | ظریف: علم با خواندن شکل می‌گیرد نه با گوش دادن به حرف‌های ایران اینترنشنال + ویدئو

مورد دوم این است که برای تحقق انبوه سازی تسهیلات در نهضت ملی مسکن، طرح شامل متقاضیان مسکن ملی و رد شده و به احتمال زیاد تمام کسانی که در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند و قادر به پرداخت نقدی هستند می شود. ، بدون یک واحد مسکونی. پس این شرط در عقد مجرد قابل چشم پوشی است.

نکته دیگر اینکه بر اساس قانون جهش تولید مسکن، دولت موظف است سالانه حداقل یک میلیون واحد مسکونی برای تامین نیاز بازار برنامه ریزی کند و برخی کارشناسان معتقدند این امر باید ادامه یابد. تا زمانی که بازار به ثبات برسد؛ بنابراین بهتر است متولیان مسکن بر اجرای صحیح، سریع و دقیق قانون تمرکز کنند نه موضوعات فرعی.

برای آن دسته از متقاضیانی که شرط چهارم را داشته باشند از طریق پیامک به آنها اطلاع داده می شود و افراد واجد شرایط به صورت الکترونیکی به بانک معرفی می شوند تا برای آنها حساب باز کرده و مراحل را طی کنند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، مهلت ثبت نام افراد مجرد بالای ۲۳ سال در ستاد ملی مسکن تا پایان سال جاری تمدید شد.

برای آن دسته از متقاضیانی که شرط چهارم را داشته باشند از طریق پیامک به آنها اطلاع داده می شود و افراد واجد شرایط به صورت الکترونیکی به بانک معرفی می شوند تا برای آنها حساب باز کرده و مراحل را طی کنند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، مهلت ثبت نام افراد مجرد بالای ۲۳ سال در ستاد ملی مسکن تا پایان سال جاری تمدید شد.

قرار بود امروز ثبت نام مجردان بالای 23 سال در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن (نهضت ملی مسکن) به نشانی saman.mrud.ir تکمیل شود که محمود محمودزاده – معاون وزیر راه و شهرسازی – به ایسنا گفت: مهلت تا پایان سال 1400 تمدید شد.

بیشتر بخوانید  مراجعه کنید | یک کیلووات برق چگونه تولید می شود؟

محمودزاده دو روز پیش از ثبت نام 3 میلیون و 179 هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن خبر داد که از این تعداد 320 هزار نفر مجرد هستند و شرط تمدید مهلت ثبت نام مجردان تقاضای قابل توجهی را ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: برای اکثریت این تعداد یعنی بیش از 3 میلیون نفر که معادل 95 درصد متقاضیان است، سه شرط تکمیل فرم ج در ستاد، نداشتن ملک شخصی و ازدواج و لیست افراد متبحر رعایت شد. برای بررسی شرایط چهارم به نقشه استان ارسال شدند. محل اقامت منتشر شد. استان ها نیز شرط چهارم یعنی سکونت حداقل 5 ساله یا ثبت سکونت در شهرستانی که نیاز به اسکان دارد را مشخص می کنند که نتیجه نظرسنجی ثبت و به ستاد اطلاع رسانی می شود.

محمودزاده ابراز امیدواری کرد که این قسمت از پالایشگاه در استان ها و شهرهای جدید انجام شود و به زودی تکمیل شود. برای آن دسته از متقاضیانی که شرط چهارم را داشته باشند از طریق پیامک به آنها اطلاع داده می شود و افراد واجد شرایط به صورت الکترونیکی به بانک معرفی می شوند تا برای آنها حساب باز کرده و مراحل را طی کنند.

محمودزاده به مناسبت ثبت نام خود مالکان و معرفی آنها به بانک های عامل برای اخذ تسهیلات از طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد:

بنابراین گزارش، قانون جهش تولید و عرضه ساختمان های مسکونی (نهضت ملی مسکن) یکی از برنامه های کلان دولت سیزدهم در 17 مرداد 1400 به تصویب رسید. با تلفیق نهضت ملی مسکن و اقدام ملی مسکن، دولت در نظر دارد در مدت چهار سال چهار میلیون واحد مسکونی بسازد. بانک ها موظف شدند سالانه 360 تریلیون تن ساختمان در طرح جهش تولید و عرضه مسکن اختصاص دهند. بر اساس آخرین آمار وزارت راه و شهرسازی تا 15 بهمن 93، 209 هزار و 212 واحد نهضت ملی مسکن تعمیر و زمین برای یک میلیون واحد تامین شد.

بیشتر بخوانید  تست شخصیت؛ میدونستی فاصله بین انگشت‌هات میتونه شخصیتت رو لو بده!!

رستم قاسمی – وزیر راه و شهرسازی قول داده است تا پایان امسال 800 هزار واحد نهضت ملی مسکن به فاز اجرایی برسد. وام این واحدها در تهران 450 میلیون تومان، سایر کلانشهرها 400 میلیون تومان، مراکز استان ها 350 میلیون تومان، سایر مناطق شهری 300 میلیون تومان و روستاها 250 میلیون تومان با حداکثر سود 18 درصد است. بر اساس آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن 4.7 میلیون تن خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از 20 دی لغایت 20 بهمن ماه، ثبت نام در مسکن ملی مجردان رده سنی 23 تا 44 سال و تحویل اولین واحدهای مسکن ملی به متقاضیان فراهم شد. از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد.

محمود محمودزاده افزود: مالکان بیش از 40 هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن برای دریافت تسهیلات خود در ملکی ثبت نام کرده اند. وی افزود: از 20 مهرماه بیش از 3 میلیون خانوار در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد 250 هزار نفر مجرد هستند. مالکان بیش از 40000 واحد قبلا ثبت نام و تسهیلات ثبت کرده اند.


دیدگاهتان را بنویسید