شرط روسیه برای ادامه صادرات گاز به اروپا



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، کرملین اعلام کرده است که تحویل کامل گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم 1 تا زمانی که تمامی تحریم های غرب علیه مسکو پس از آغاز جنگ اوکراین لغو نشود، از سر گرفته نمی شود.

ایرنا به نقل از خبرگزاری اینترفاکس؛ دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، تحریم های اتحادیه اروپا، انگلیس و کانادا را دلیل اصلی ناتوانی روسیه در صادرات کامل گاز از طریق این خط لوله اصلی گاز است که گاز را از طریق سن پترزبورگ و بالتیک به آلمان می رساند. دریا. .

اینترفاکس به نقل از پسکوف افزود: مشکلاتی در حمل و نقل گاز به دلیل اعمال تحریم های کشورهای غربی علیه کشورمان و چندین شرکت ایجاد شد.

برلین و اتحادیه اروپا دلیل گازپروم برای تعلیق تحویل گاز نورد استریم 1 را به دلیل مشکلات فنی در تعمیر توربین های ساخت آلمان در کانادا مورد مناقشه قرار دادند.

یورو روز دوشنبه 0.7 درصد کاهش یافت و به 0.988 دلار رسید که پایین ترین سطح خود در 20 سال اخیر است، در اولین بازگشایی بازار از زمان تعلیق جریان گاز روسیه.

صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله

صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله دوران شوروی که از اوکراین می گذرد و علیرغم درگیری نظامی فعال باقی می ماند و همچنین خط لوله جریان جنوبی که از طریق ترکیه می گذرد، ادامه دارد.

پسکوف افزود: بدیهی است که زندگی شهروندان، بازرگانان و شرکت های اروپایی در حال سخت تر شدن است و البته شهروندان عادی این کشورها سوالات بیشتری از سران کشورهای خود خواهند پرسید.

بیشتر بخوانید  معاون دادستان کل کشور: ‌برخی مدیران ‌خوزستان در موضوع آب ‌تحت تعقیب قرار گرفتند

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت ملی این کشور، برلین را متهم کرد که با حمایت از تحریم‌ها علیه مسکو و ارسال تسلیحات به اوکراین، به عنوان دشمن روسیه عمل می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس؛ سخنگوی کرملین روز یکشنبه با بیان اینکه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین طبق برنامه پیش می رود و به همه اهداف دست می یابد، افزود: شرایط مسکو برای آتش بس تغییر نکرده است و ما خواستار اجرای شرایط خود برای حل بحران هستیم. در اوکراین.”

وی گفت: موضوع مذاکرات با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، چگونگی اجرای شرایط مورد نظر روسیه بود.

دیدگاهتان را بنویسید