شرح صادرات نفت دریایی و توسعه منطقه مکران



نماینده سابق مجلس تأکید کرد که مزایای صادرات نفت در آبهای آزاد باید به مردم برسد.

فاطمه ذوالقدر در گفت وگو با ایسنا ، در مورد افتتاح خط لوله صادرات نفت خام از دریای عمانی و تجربه ایران در صادرات نفت از دریای آزاد ، گفت: یکی از اهداف. “اسناد توسعه ارائه و دنبال شد.

وی ادامه داد: یکی از ارکان سند برنامه های پنجم و ششم توسعه ، توسعه سواحل مکران بود ، بنابراین تصمیم بر این شد که سازمانی برای پیگیری ایجاد شود ، اما بعداً گفته شد که ممکن است درگیری ایجاد شود و ستاد مکران برای توسعه ساحل جای سازمان را گرفت. “

وی در توضیح روند جداسازی یاسك از منطقه آزاد گفت: “جاسك هم اكنون در این طرف است و توسط طرف دیگر به بیرون رانده شده است. نه منطقه و نه مرکز سازمانی در آن شکل نمی گیرد.

وی با اشاره به نیاز به خط لوله در منطقه گفت: تاکنون فقط از طریق تنگه هرمز صادرات نفت داشته ایم و حدود 2 میلیارد دلار هزینه شده است تا ایران به این تنگه وابسته نشود تا نفت بتواند از طریق بندر عبور می کند. خط لوله جدید. “صادرات به جهان.

ذوالقدر گفت: لوله های این پروژه ها به دلیل تحریم ها کاملاً در ایران و با توان داخلی ساخته می شود.

وی افزود: در حال حاضر با 300000 بشکه در روز کار می کنیم و بعداً به یک میلیون بشکه می رسد. خوب به نظر می رسد اما شرایط خود را دارد. تحریم ها همیشه پشت سر ما هستند و برای این سقف صادراتی باید مشتری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید  بازیگر نقش اصلی سریال پایتخت بازداشت شد

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر توسعه نفت ، باید موضوع شیلات ، کشاورزی و توانمند سازی جوامع محلی نیز مورد توجه قرار گیرد و ما نباید اجازه دهیم این منطقه در کشور دوم شود Asalue “مردم باید از مزایای توسعه بهره مند شوند. خلاصه توسعه باید متعادل و مردم گرا باشد.

وی گفت: “اخیراً وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به شورای توسعه سواحل مکران اضافه شد و ما کمیته توسعه سواحل مکران را با کمک معاونت اقتصادی و مشارکت همه سازمانها در وزارتخانه برای بهبود نقش وزارت کار و مراقبت های اجتماعی در آموزش مهارت ها. “از طریق سازمان فنی حرفه ای ، تشکیل تعاونی ها از طریق صندوق های مرتبط ، بیمه درمانی منطقه ای با مشارکت تأمین اجتماعی و شرکت های وابسته و از همه مهمتر ، اجرای یک سند مناسب کار باید نظارت و بررسی شود. بر این اساس ، ما باید چیزی بسازیم تا همه مردم این ساحل بتوانند از آن استفاده کنند.

این فعال سیاسی گفت: در کنار احداث این خط لوله باید برنامه های دیگری برای توسعه سواحل مکران دیده شود و اعتبارات لازم تخصیص یابد.

وی گفت: ما از دولت جدید می خواهیم در این زمینه ها اقدام کند. باید کاری انجام شود تا مردم این شهرها و سواحل بتوانند از این توسعه و صادرات نفت بهره مند شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید