مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شرایط و مدت زمان نگهداری سالاد الویه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


نگهداری سالاد الویه؛ چگونه و برای چه مدت می توان زیتون را نگهداری کرد؟

سالاد الویه را می توان در دمای اتاق، در یخچال و فریزر برای مدت زمان مشخصی نگهداری کرد که با آگاهی از آن می توانید از یک رژیم غذایی سالم لذت ببرید.
سالاد الویه که در اروپا و آمریکای لاتین به عنوان سالاد روسی نیز شناخته می شود، یک غذای سرد از سیب زمینی آب پز، تخم مرغ آب پز، ترشی، مرغ یا سوسیس است که با سس مایونز، نمک و فلفل و گاهی غذاهای دیگر مانند هویج آب پز، کنسرو شده چاشنی می شود. نخود و ذرت نیز اضافه می شود. از آنجایی که سالاد الویه ترکیبی از غذای خام و پخته است، احتمال فاسد شدن آن بیشتر است و باید بلافاصله مصرف شود. اما اگر می خواهید آن را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید، باید نکاتی را رعایت کنید.

زمان ماندگاری سالاد الویه در دمای اتاق و در یخچال

بیشتر باکتری ها در دمای 4 تا 60 درجه سانتیگراد به سرعت رشد می کنند، بنابراین بهتر است زیتون را بلافاصله بعد از تهیه سالاد مصرف کنید و بیش از 2 ساعت در دمای اتاق نگهداری نکنید.
سالاد الویه بسیار فاسد شدنی است و پس از آماده شدن در صورتی که قصد مصرف آن را ندارید بلافاصله آن را در یخچال قرار دهید.
با توجه به اینکه در تهیه سالاد الویه حتی در یخچال از تخم مرغ، گوشت، سس مایونز، ترشی و سیب زمینی استفاده می شود، نباید آن را به مدت طولانی نگهداری کرد و حداکثر زمان توصیه شده برای نگهداری سالاد الویه در یخچال است. 24 ساعت در صفر تا 3 درجه سانتیگراد است.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه کوکو جو پرک ساده رژیمی با طعم بسیار عالی


نگهداری سالاد الویه

راه حل پیشنهادی برای افزایش ماندگاری سالاد الویه

ترشی عامل اصلی فساد سالاد الویه است و ترکیب آن با تخم مرغ، سس و گوشت باعث افزایش رشد باکتری ها می شود. به همین دلیل سالاد الویه با ترشی را نمی توان بیش از یک روز نگهداری کرد. راه حل پیشنهادی این است که ترشی ها را قبل از خوردن سالاد خرد کرده و به آن اضافه کنید و از نگهداری سالاد الویه حاوی ترشی بیش از 24 ساعت خودداری کنید.
بهتر است مواد سالاد الویه را آماده کرده و خرد کنید، سپس در کاسه های جداگانه در یخچال بدون اضافه کردن سس مایونز نگهداری کنید. هنگام سرو مواد سالاد را مخلوط کرده و ادویه ها را اضافه کنید. به این ترتیب می توانید مواد سالاد الویه را تا 48 ساعت در یخچال نگهداری کنید.

باید بخوانید:

آیا سالاد الویه را می توان در فریزر نگهداری کرد؟

یکی از مواد اصلی سالاد الویه که طعم خوبی به آن می دهد سس مایونز است. سس مایونز با انجماد به آب و روغن تجزیه می شود و به محصولات غیر استاندارد و بی رنگ تبدیل می شود. بنابراین، سالاد الویه حاوی سس مایونز را نباید در فریزر نگهداری کرد. می توانید مواد لازم برای سالاد الویه را خرد کرده و بدون سس در فریزر نگهداری کنید، اما بیشتر از 3 روز نباشد.

چند نکته را در تهیه و نگهداری سالاد الویه ذکر کنید

ظروف تفلون اگر در شرایط غیر استاندارد تولید شوند حاوی سمومی مانند سرب، کادمیوم، آرسنیک و رنگدانه های رنگی هستند که در صورت آسیب وارد غذا می شوند. بنابراین برای پخت سالاد الویه خام بهتر است از تابه های پیرکس یا استیل استفاده کنید.
برای نگهداری سالاد الویه در یخچال بهتر است از ظروف شیشه ای و برای نگهداری در فریزر از ظروف پلاستیکی استفاده کنید.
ظرفی که برای نگهداری سالاد الویه استفاده می شود باید درب داشته باشد تا با محیط یخچال تداخل نداشته باشد.
هنگام نگهداری سالاد الویه در یخچال یا فریزر، آن را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید تا برای استفاده از هر وعده غذایی مجبور به باز کردن درب آن نشوید، زیرا باز و بسته کردن درب ظرف سالاد و قرار دادن غذا در هوا باعث گرما و خنک شدن آن می شود. و سریعتر خراب می شود

بیشتر بخوانید  خوراکی هایی برای بیست گرفتن در امتحان

در نهایت: سالاد الویه یک غذای کامل با ترکیبی از گوشت، تخم مرغ و سبزیجات است که طرفداران زیادی دارد. ترشی و سس مایونز در ترکیب این سالاد باعث طعم مطلوب آن می شود و البته از مهم ترین عوامل آن می توان به فساد این غذا اشاره کرد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *