شرایط و راه های نگهداری گل آرامش یا گل عشق


ویژگی ها و نگهداری گل های آپارتمانی لیلی پیس فلور عشق


گیاه اسپاتی فیلوم به نام لی لی یا لی لی صلح یا دوستی همچنین گفته می شود که 40 گونه مختلف وجود دارد. این گیاه سمی است اما به مردم آسیب نمی رساند. این گیاه گیاهی است که برگها و گلهای پهن دارد. رنگ گلهایش سفید، صورتی کم رنگ، قرمز و قرمز مات است. برگ های آن سبز روشن است و ارتفاع این گیاه به 60 سانتی متر می رسد. بهترین مکان برای قرار دادن این گل اتاق نشیمن است. زیرا گل های زیبای آن جلوه خاصی به اتاق می دهد. اتاق خواب نیز با گل های خاص و زیبای خود انتخاب خوبی برای حضور اسپاتی فیلوم است.

چگونه از گل های صلح محافظت کنیم

نور این گیاه باید متوسط ​​باشد و در سایه کامل یا آفتاب شدید قرار نگیرد. قرار گرفتن در معرض بادهای شدید نیز به این گیاه آسیب می رساند. بنابراین اگر مسیر پنجره خانه طوری است که با بازکردن لی لی میر در معرض باد قرار می گیرد، گلی را در آن مکان قرار ندهید. دمای هوا بین 15 تا 23 درجه سانتیگراد. اما می تواند تا 32 درجه حرارت را تحمل کند. به شرطی که روی برگ ها اسپری کنید.


گل لی پیس

خاک گیاه همیشه باید نیمه مرطوب و سبک باشد. از سنگریزه های داخل گلدان استفاده کنید تا خاک این گیاه همیشه رطوبت کافی داشته باشد. به این ترتیب آب بین سنگ ها محبوس شده و به تدریج تبخیر می شود. اگر شرایط دما، نور و آب نامطلوب باشد، نوک و لبه برگ ها می سوزد. شرایط نامطلوب نیز گلدهی گیاه را مختل می کند و اندازه برگ ها را کاهش می دهد. به این نشانه ها توجه کنید و با رفع نیاز گل آن را احیا کنید.گل آرامش از بین برنده بنزن است.

بیشتر بخوانید  تاریخ دقیق شهادت امام موسی کاظم در سال 99

نمایش گل لی لی صلح

این گیاه آلاینده های بنزن را از بین می برد. این سرطان زا در خانه با این گیاه از بین می رود. علاوه بر اینکه این آلاینده معمولا در رنگ ها، واکس مبل و پارکت وجود دارد، با نزدیک شدن به عید نوروز استفاده از رنگ و موم بیشتر می شود. بنابراین وجود این گل در خانه می تواند آلاینده های بنزن را از بین ببرد. از طرفی این گیاه «استون» را از بین می برد. این ماده در برخی از پاک کننده ها، چسب ها و پاک کننده های ناخن نیز وجود دارد.

مشکلات گلدهی گل لی لی صلح

اگر گیاه سوسن در طول فصل از شکوفه دادن خودداری کند، ممکن است خاک دچار مشکل شود. PH خاک را آزمایش کنید. PH مناسب این گیاه در محدوده 6.5-6 می باشد. اگر PH در این محدوده باشد، مقدار آبیاری زیاد بود. رطوبت خاک را اندازه گیری کنید. خاک باید مرطوب باشد اما خیس نباشد. اگر PH خاک و میزان رطوبت آن صحیح باشد، احتمالاً مشکل از کمبود نور خورشید است. نور را زیاد کنید، اما دما را افزایش ندهید. هر تغییری حداقل چهار هفته طول می کشد تا گلدهی را تحت تأثیر قرار دهد.

آفات و بیماری های گل لی لی پیس

شته ها و کنه ها از آفات اسپاتی فیلوم هستند و حشرات گردو گاهی اوقات مشکل ایجاد می کنند. این حشرات روی برگ های ساقه یا ساقه تجمع می یابند و از شیره گیاه تغذیه می کنند و باعث زرد شدن برگ ها و ضعیف شدن گیاهان می شوند.
تریپس آفت دیگری است که می تواند از شیره گیاه تغذیه کند و به همین دلیل برگ ها در هم پیچیده و تغییر شکل می دهند و لکه های خاکستری نقره ای روی برگ ها ظاهر می شود. Phytophthora یک بیماری قارچی است که باعث ایجاد لکه های سیاه یا قهوه ای مرده در لبه یا وسط سطح برگ می شود.

بیشتر بخوانید  معرفی درخت مگنولیا بنفش و روش تکثیر آن


عاشق گل یا گل سوسن

پوسیدگی قارچی ریشه که توسط دو قارچ پیتیوم و سیلیندروکلدیوم ایجاد می شود یکی دیگر از بیماری هایی است که باعث زرد شدن برگ ها به ویژه برگ های پایینی گیاه در نزدیکی ریشه می شود و گاهی با پژمردگی گیاه نیز همراه است.
لکه های بیضی قهوه ای تیره می تواند روی سطح و ساقه ها به خصوص در نواحی نزدیک به سطح خاک ایجاد شود که در این مرحله نشانه از بین رفتن بیشتر ریشه های گیاه و مرگ حتمی گیاه است. لکه برگی بیماری دیگری است که بر اثر لکه های مدور سیاه تا قهوه ای روی لبه ها و سطح برگ ها تأثیر می گذارد.

ممکن است در جاهایی حلقه های متحدالمرکز وجود داشته باشد. عدم آبیاری زیاد، تهویه مناسب فضای نگهداری گیاهان، استفاده از بسترهای کاشت ضدعفونی شده از جمله راهکارهای پیشگیری از شیوع بیماری های قارچی است. اما در صورت شروع و پیشرفت بیماری باید از سموم قارچ کش مناسب استفاده کرد.
بیماری های موزاییک ویروسی باعث پیدایش لکه های زرد روی سطح برگ ها، تغییر شکل برگ ها و رشد کوچک گیاه می شود. بیماری ویروسی راه حلی ندارد و فقط گیاه آلوده باید از بین برود.


دیدگاهتان را بنویسید