شرایط وزارت دفاع کویت برای پذیرش زنان در ارتش



به گزارش سلام نو به نقل از عصرایران، حمد جابر العلی وزیر دفاع کویت بر اساس فتوای وزارت اوقاف و امور اسلامی، پذیرش زنان در ارتش این کشور را با 6 شرط مشروط کرد.

این شش شرط عبارتند از: رضایت ولی یا شوهر، التزام به پوشش شرعی و شرعی، کار در تخصص های پزشکی، پرستاری، رشته های فنی و خدمات پشتیبانی، عدم رعایت آموزش نظامی، صحرایی و تاکتیکی، عدم حمل سلاح و قبولی نهایی. وقتی لازم باشه. برای تکمیل مشاغل مورد نیاز در ارتش.

وزارت دفاع کویت خاطرنشان کرد که تصمیم برای ورود زنان به ارتش، تصمیمی غیرقابل برگشت است که زنان را قادر می سازد در ارتش خدمت کنند.

وزیر دفاع کویت در بیانیه ای کتبی گفت: تصمیمات ارتش تصمیمات مؤثری است که به هیچ وجه قابل تغییر نیست. این چیزی است که در مورد ارتش شناخته شده است.

وی ادامه داد: این تصمیمات شامل تصمیم برای ورود زنان به ارتش است که باید در خدمت توسعه ارتش کویت باشد و این به اندازه وضعیت سایر نهادهای نظامی در گارد ملی و پلیس اهمیت دارد.

حمد جابرعلی اظهار داشت: عدالت برای ارتش و از جمله افسران با دادن حق ترفیع به درجه ستوانی امری است که موجب حمایت و توسعه نهاد نظامی می شود در حالی که مردم سال ها از این حق محروم بوده اند. .

وی گفت که با تلاش خالصانه انجام شد و در نهایت عدالت برای کسانی که مستحق آن بودند اجرا شد.

در 12 اکتبر، پس از سال ها درگیری بر سر عضویت زنان کویتی در ارتش، ارتش کویت سرانجام بر اساس فتوای وزارت اوقاف و امور اسلامی، تصمیم به پذیرش زنان کویتی در نهادهای نظامی را پذیرفت.

بیشتر بخوانید  دعا برای جلوگیری از گم شدن اشیا و وسایل مهم + نکات مهم برای افزایش تاثیر دعا

این تصمیم ارتش اعتراضات و واکنش های بسیاری را در محافل سیاسی و اجتماعی کویت برانگیخت. تعدادی از نمایندگان با این تصمیم مخالفت کردند و گفتند که حضور زنان در ارتش باعث تضعیف کانون خانواده می شود.

این موضوع ادامه داشت تا اینکه هفته گذشته مجلس (پارلمان) کویت شاهد فراخوان وزیر دفاع به دلیل رعایت طرح حضور زنان در ارتش از سوی نمایندگان کویت بود.

دیدگاهتان را بنویسید