شرایط تمیز کردن برنج اعلام شده است


طبق نامه دبیر کارگروه تنظیم بازار ، رهاسازی این قسمت از محموله های برنج وارداتی که قبل از 22 ژوئیه سال جاری اظهار نامه ورود / دریافت به انبار را داشت ، به شرط اینکه در دستور کار قرار گیرد که سفارش ثبت شده است.

به گزارش ایسنا ، عباس قبادی ، دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار در نامه ای به مدیرکل دفتر تنظیم صادرات و واردات ، با اشاره به تصمیمات اخیر کارگروه تنظیم بازار در مورد تحمیل یک فصل فصلی ، اظهار داشت: یا نه ، گفت: در این شرایط حساس کشور و کمبود منابع آب ، از طرف دیگر ، نیاز به تأمین امنیت غذایی کشور یکی از مهمترین موضوعات در دولت فعلی و آینده خواهد بود: لطفا سفارش دهید با رویکردی برای محافظت از مصرف کنندگان در رابطه با رهاسازی بدون مانع این قسمت از محموله های برنج وارداتی که قبض / رسید انبار قبل از 31 ژوئیه سال جاری دارند ، به شرط ثبت سفارش ، باید اقدامات لازم انجام شود.

در این نامه همچنین آمده است که در صورت احراز شرایط فوق ، ویرایش و تمدید ثبت سفارش اجازه نامحدود است.

فصل برداشت برنج در استان های مختلف بین 1 جولای تا اواخر سپتامبر است که واردات برنج در سال های اخیر به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی ممنوع شده است.

آخرین آمار منتشر شده توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سمت) نشان می دهد که در ماه مه سال جاری قیمت برنج تایلندی بیشترین افزایش را داشته است که قیمت آن 86.2 درصد افزایش یافته و به حدود 14 هزار و 300 جلد رسیده است. قیمت برنج پاکستانی با 72.2 درصد افزایش به 24 هزار و 600 تن رسید.

بیشتر بخوانید  صادرات را بهانه کردند تا قیمت گوشت را بالا ببرند

اما قیمت برنج داخلی کمتر افزایش یافته است. بنابراین قیمت برنج طارم آلا و هاشمی درجه یک در این مدت به ترتیب 42.1 و 40.1 درصد افزایش یافت و در اردیبهشت امسال به حدود 35 هزار و 300 تن و 34 هزار تن رسید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید