شرایط تحویل واحد به مجردهای شرکت کننده در نهضت ملی مسکن اعلام شد



به گزارش سلام نو، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی جزئیات ثبت نام افراد مجرد بالای 23 سال در طرح نهضت ملی مسکن را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به منظور حمایت و تسهیل ازدواج جوانان، ثبت نام متقاضیان مرد مجرد در طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی انجام می شود. متقاضیان می توانند از ساعت 12 روز دوشنبه مورخ 14.10.14 لغایت پایان روز چهارشنبه مورخ 20.11.14 با سایت نهضت ملی مسکن به نشانی: saman.mrud.ir https: // تماس حاصل نمایند.

شرایط ثبت نام داوطلبان به شرح زیر است:

شرایط عمومی ثبت نام اولیه:

امکان ثبت نام فقط برای داوطلبان مرد مجرد (بین 23 سال تا 44 سال) مجاز است.

– داشتن حداقل 23 سال سن در زمان ثبت نام.

– فاقد سابقه مالکیت مسکن یا زمین مسکونی بر اساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی.

عدم استفاده از ساختمان‌های دولتی و ساختمان‌ها یا ساختمان‌های موسسات عمومی غیردولتی مرتبط با مسکن، اعم از زمین، واحد مسکونی یا ساختمان‌های یارانه‌ای برای خرید یا ساخت واحدهای مسکونی (با فرم سبز «ج») از اول فروردین. ، 1978.

در تبصره 1 آمده است: در زمان تحویل واحد، همسر متقاضی باید واجد شرایط قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، آیین نامه اجرایی قانون مذکور و اصلاحات بعدی آن (عدم مالکیت خصوصی و شکل سبز “C”).

در تبصره 2 نیز آمده است: چنانچه فردی پس از تحویل واحد مسکونی از همسر خود جدا شود، فرم ج هر دو زوج تا پنج سال پس از طلاق و در این مدت (پنج سال پس از طلاق) قرمز باقی می‌ماند. ) آنها نمی توانند از مسکن دولتی استفاده کنند. فرم «ج» همسر مالک آپارتمان موضوع این دستورالعمل قرمز باقی می ماند.

بیشتر بخوانید  هر آنچه باید درباره رومینگ همراه اول و هزینه آن بدانید-فلای تودی

داشتن سابقه زندگی در شهری که درخواست بر اساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی انجام می شود.

– ارائه گواهي تصديق شده براي تحويل عقد رسمي ازدواج قبل از انعقاد قرارداد واگذاري واحد مسكوني.

شرایط انعقاد قرارداد و تحویل واحد مسکونی به متقاضی:

1. در ارتباط کلیه متقاضیان ثبت نام با پروژه ها و واحدهای تحویل، اولویت با متقاضیان متاهل است. اولویت بندی متقاضیان در هر استان/شهر بر اساس شاخص هایی که متعاقباً منتشر خواهد شد از جمله تعداد متقاضیان واجد شرایط و امکانات موجود در هر استان/شهر و … تعیین می شود.

2. تکمیل ثبت نام و انعقاد قرارداد با متقاضی در زمان انتخاب واحد پروژه برای اعطای بر اساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و پرداخت مبلغ مورد درخواست، ارائه عقد رسمی ازدواج به اداره کل راه و شهرسازی

تعیین تعهدات متقاضی در صورت عدم ایفای تعهدات از جمله عدم تسلیم قرارداد رسمی و عدم سپرده گذاری سهام:

چنانچه متقاضی در زمان انعقاد قرارداد (مطابق ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی) در این دستورالعمل قرارداد رسمی ارائه ننماید، ثبت نام و کل سهم پرداختی پس از جایگزینی متقاضی جدید (موضوع تبصره). (1) ذیل) با اولویت متاهل متاهل لغو می شود درخواست به ایشان عودت داده می شود.

در تبصره 1 آمده است: ظرف مدت 6 ماه پس از ابطال و ابطال ثبت نام متقاضی مجرد، متقاضی دوم برای اخذ بلوک ساختمانی از متقاضیان ثبت شده در سامانه طرح حمایتی و با اولویت متقاضی متاهل جایگزین می شود.

تبصره 2 مقرر می دارد: در صورت عدم حضور مدعی طبق تبصره (1) اخیر، در صورت تمایل فردی، واگذاری واحد به ایشان با شرایط زیر امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید  قیمت این خودروها امروز گران شد+ جدول

– پرداخت کل قیمت سهم زمین و هزینه های ساخت واحد مسکونی به صورت نقدی و بر اساس قیمت روز حرفه ای با کسر اصل.

– معافیت های اخذ شده به نرخ مصوب شورای پول ـ اعتبار محاسبه و به اقساط تقسیم می شود.

– کلیه یارانه های پرداختی اعم از هزینه های تخفیف صدور پروانه، سیستم های مهندسی، انشعابات و … به قیمت روز محاسبه و به متقاضی عودت داده می شود.

تبصره 2: در صورت عدم پرداخت مبالغ اعلام شده توسط متقاضی طبق شرایط تبصره 1 اخیر، حق بیمه پرداختی به وی بلافاصله پس از کسر جرایم بانکی ناشی از تمدید مدت مشارکت مدنی مسترد خواهد شد.

موارد دیگر:

– علاوه بر مورد ذکر شده در این دستورالعمل، پنج گروه انفرادی زیر نیز طبق ضوابط و مقررات موجود (آیین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی) قبلی امکان ثبت نام دارند: نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان، مجردان بالای 45 سال، به صورت فیزیکی. معلولان، تردد با حداقل 20 سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی، زنان خوداشتغال بالای 35 سال، بیماران خاص بر اساس ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

لازم به ذکر است سایر ضوابط، رویه ها و مدارک مورد نیاز برای شناسایی و احراز شرایط داوطلب توسط وزارت راه و شهرسازی تدوین و ابلاغ خواهد شد.

مدارک مورد نیاز به شرح زیر است: تصویر کارت ملی متقاضی، تصویر شناسنامه متقاضی، تصویر گواهی اقامت در پنج سال اخیر شامل (گواهی تحصیلی متقاضی، محل تولد متقاضی) هویت. کارت) یا والدین متقاضی، مجوز کار برای متقاضی یا والدین متقاضی، سابقه بیمه برای متقاضی یا والدین متقاضی، گواهی اشتغال به کار از خدمات دولتی برای متقاضی یا والدین متقاضی، گواهی پرداخت حقوق بازنشستگی و مستمری یا والدین متقاضی

بیشتر بخوانید  فال کائنات امروز | قدرت کائنات در دستان شماست! | از این سفر معنوی غافل نشوید + تفسیر دقیق

این دستورالعمل می گوید: اجاره به عنوان اقامت 5 ساله قابل قبول نیست.

دیدگاهتان را بنویسید