شرایط بیمارستان خوب نیست / تاج در حال حاضر در حال بازی است



رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان امام خمینی (ره) تهران گفت که در حال حاضر وضعیت بیمارستان ها خیلی خوب نیست. وی با بیان اینکه تقریباً تمام بیمارستان های تهران اشباع هستند ، گفت: معمولاً دو هفته پس از شیوع ، تعداد مرگ و میرها افزایش می یابد.

دکتر حمید عمادی در مصاحبه با ایسنا وی در مورد وضعیت کرونا در کشور و همچنین وضعیت بیمارستان ها گفت: در حال حاضر وضعیت بیمارستان ها خیلی خوب نیست. بنابراین تقریباً تمام بیمارستان های تهران اشباع شده بودند. البته در حال حاضر تعداد زیادی از بیماران را به صورت سرپایی معالجه می کنیم. یعنی RemedSivir که یک داروی بیمارستانی بود که معمولاً باید در بیمارستان بستری می شد و این دارو را دریافت می کرد ، اما اکنون به دلیل افزایش تعداد بیماران بستری ، تعداد زیادی از بیماران این دارو را به صورت سرپایی و در بخش اورژانس بیمارستان با مراقبت های لازم در بیمار و سپس بیمار به خانه برمی گردد.

وی افزود: با این اقدام ، بیمارستان های ما از قبل اشباع شده اند. حال اگر این كار را نمی كردیم ، همه بیمارستانها بسته می شدند و عده ای در خیابان ها می ماندند. احتمالاً اوضاع در یکی دو هفته آینده بدتر شود.

عمادی با بیان اینکه موج بیماری در قله پنجم از استانهای جنوبی سیستان و بلوچستان است ، گفت: سایر شهرهای ما می توانند طی دو هفته مانند سیستان و بلوچستان شوند. به همین دلیل است که ما با یک وضعیت نگران کننده روبرو هستیم.

وی درباره نسخه هندی ویروس تاج یا تاج دلتا گفت: ویروس کووید دچار جهش های ژنتیکی می شود و با هر جهش ویروس جدیدتری ظهور می کند که آن را انواع جدید می نامیم. در حال حاضر هر نوع ویروس کرونا نامگذاری شده است. به عنوان مثال ، نسخه انگلیسی ویروس آلفا ، نسخه آفریقای جنوبی بتا ، نسخه برزیلی گاما و نسخه ایجاد شده در هند که ویروس کرونا ویروس هند نامیده می شود ، دلتا نامیده می شود.

بیشتر بخوانید  یک عرضه اولیه در دل قرمز رنگ بورس!

عمادی گفت که میزان انتقال نوع انگلیسی تقریباً 50 برابر بیشتر از ویروس ووهان است ، اما بیماری زایی آن شدت بیشتری ندارد. یک هفته طول می کشد تا ویروس اولیه به یک مرحله التهابی تبدیل شود ، اما ویروس دلتا با سرعت بیشتری وارد فاز التهابی می شود و علائم بالینی آن شدیدتر است. همچنین در نسخه های قبلی تعداد کمی کودک داشتیم ، اما دلتا تاج بیشتر روی کودکان تأثیر می گذارد. البته هنوز اینگونه نیست که کودکان به بیماری مهلکی مبتلا شوند ، اما در هر صورت علائمی مانند تب چند روزه و غیره را تجربه می کنند.

وی ادامه داد: “این ویروس مانند یک بازی رایانه ای است که هرچه بالاتر برویم سخت تر می شود.” به نظر می رسد که در بازی ما با این ویروس ، هرچه بیشتر از آن عبور کند ، قدرت ویروس نیز بیشتر می شود. البته با قدرتمندتر شدن ، واکسن و داروها و روش هایی برای مبارزه با آن تولید کرده ایم. به نظر می رسد این بازی هنوز ادامه دارد.

عمادی گفت نیازی به گفتن نیست که علائم در دلتا تاج تغییر کرده است. وی گفت: “با این حال ، با ویروس دلتا کرونا ، گلودرد ، گوش درد ، قرمزی چشم و غیره بیشتر مشاهده می شود ، اما در کل علائم همان علائم قبلی است.”

وی گفت: واقعیت این است که اکنون توصیه ما این است که مردم از روزهای اول مراجعه کرده و داروی مناسب تهیه کنند تا از وخیم شدن بیماری جلوگیری کنند. بنابراین ، اگر علائمی یافتند ، باید زودتر به یک سرپایی مراجعه کنند تا دارو را بخورند و بیماری را کنترل کنند.

بیشتر بخوانید  عکس نوزاد الهام حمیدی + عکس

عمادی با بیان اینکه “ما باید واکسیناسیون تاج را تا حد ممکن تسریع کنیم” گفت: “جوامعی که واکسینه شده اند سریع نشان داده اند که وضعیت آنها کمی بهتر از کشورهایی مانند کشور ما است. بنابراین ، ما باید واکسیناسیون خود را فوراً انجام دهیم و آن را به تأخیر نیندازیم ، ثانیا ، باید پروتکل ها را دنبال کنیم. لازم به ذکر است که شیوع هنوز در کشورهایی که واکسینه شده اند اما پروتکل ها را رعایت نکرده اند ، در حال افزایش است. بنابراین ، ما باید پروتکل ها را که متأسفانه نداریم ، به دقت دنبال کنیم و سریعتر واکسینه شویم ، که در حال حاضر قطره چکیده و ساکت است.

وی درباره ارزیابی خود از مرگ پزشک قانونی گفت: “معمولاً تعداد کشته شدگان دو هفته پس از شیوع افزایش می یابد.” اکنون قله پنجم تاج تقریباً بیش از یک هفته پیش آغاز شده و متأسفانه مرگ و میر ما افزایش خواهد یافت. این بیماری کشنده است و مرگ و میرها معمولاً افزایش می یابد. البته امیدواریم این اتفاق نیفتد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید