شرایط برای بازگشت مزدک میرزایی فراهم شده است



شرایط برای بازگشت مزدک میرزایی فراهم شده است

ماجرا با خبر مهاجرت آقای خبرنگار شروع شد. جایی که برخی شبکه های مجازی اعلام کردند مزدک میرزایی، گزارشگر ورزشی صداوسیما، ایران را ترک کرد و برای همیشه به شبکه بین المللی ماهواره ای ایران پیوست. پیوستن یا عدم پیوستن خبرنگار به این شبکه در هاله ای از ابهام قرار داشت و رصد منابع مربوطه در رسانه ملی محقق نشد.


شرایط برای بازگشت مزدک میرزایی فراهم شده است

چرا که مزدک به پیام های برخی از دوستان، همکاران و حتی تهیه کنندگان و کارگردانان رادیو پاسخ نداد که آیا واقعاً مهاجرت کرده یا به شبکه تلویزیونی مستقر در لندن پیوسته است.

حتی برخی از مدیران صداوسیما ترجیح داده اند سکوت کنند و یا حتی برخی گفته اند خبر مهاجرت را تایید می کنند اما هنوز نمی توانیم تصمیم روشنی برای پیوستن به این شبکه بگیریم. این در حالی است که برخی رسانه های معاند دلیل اصلی این تمسخر را چالش و اختلاف نظر رسانه ملی با این گزارشگر ورزشی قرار داده اند.

حتی رضا جاودانی و محمدرضا احمدی نیز به خروج مزدا واکنش نشان دادند و مانند سایر همکاران و دوستان، این خبر آنها را شوکه کرد.


شرایط برای بازگشت مزدک میرزایی فراهم شده است

شاید مهمترین بخش این ماجرا این باشد که آیا مزدک یا مشابه آن وارد شبکه هایی می شود که مخالف و ترویج ایدئولوژی های افراطی مانند عربستان سعودی و وهابیت هستند. چرا که همراه با رسانه هایی مانند العربیه و روزنامه انگلیسی ایندیپندنت و حتی کمک های پراکنده برای فارسیوان، من و تو و حتی بی بی سی فارسی، دلارهای سعودی توسط یک شبکه تلویزیونی فارسی زبان ضد ایرانی به نام اینترنشنال جمع آوری شد.

بیشتر بخوانید  جدیدترین عکس طنز بهمن 93 سری سوم

عربستان سعودی تمام تلاش خود را برای بستن این شبکه به کار گرفته است فارسی بین المللی زبان فارسی را با سیاست پرورش دهید و از آن فارسی دیگری بسازید. شبکه ای که با سیاست ها و سبک زندگی ضد خانواده فیلم و سریال می سازد و مانند پازل آنلاین مجدا، سیف و وسالا که خلاف دین و عقیده عمل می کردند، این بار نسخه جدیدی از زبان فارسی را در قلب شبکه بین الملل می سازند. .

میرباقری در پاسخ به این سوال که آیا گفته می شود مزدک میرزایی آرشیو را از صداوسیما گرفته صحت دارد، گفت: مزدک هیچ بایگانی نگرفته است؟

قائم مقام سیما در خصوص ادعای انتقال تصاویر مربوط به مستندی که قرار بود توسط مزدک میرزایی ساخته شود نیز توضیح داد: با فرض صحت این شایعه، مستندات کم و قابل توجهی نیست. تصاویر بی اهمیت و بی اهمیت هستند. «یعنی اگر تعداد این آرشیو هزار باشد به یک هزارم درصد نمی رسد.

گفتنی است، شایعاتی مبنی بر اینکه مزدک میرزایی «10 هزار گیگ از آرشیو صداوسیما» را با خود برده بود، شنیده می شد که معاونت صدا و سیما در گفت و گو با خبرنگاران آن را تکذیب کرد.


بیشتر بخوانید:

بیوگرافی مزدک میرزایی و همسرش + جزئیات مهاجرت

هر آنچه باید درباره شبکه بین المللی ایرانی بدانیم!


دیدگاهتان را بنویسید