شدت آلودگی هوا عوارض کوید 19 را تشدید می کند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر به نقل از مدیسون محققان دریافته اند که زندگی در مناطق آلوده تر ، از جمله مجاری فاضلاب و ترافیک زیاد ، به احتمال زیاد در بخش مراقبت های ویژه بستری می شود و ممکن است تهویه مکانیکی پس از عفونت مورد نیاز باشد. وووید 19 متصل است.

دکتر آنیتا آبشارمحقق ارشد بیمارستان هنری فورد در دیترویت تگزاس، در آن مربوط به وی گفت: نتیجه نهایی این است که زندگی در یک محله آلوده تر یک عامل خطر مستقل برای شدت بیماری است. وووید “ساعت 19 است.”

وی افزود: ریه ها آره آنها در حالت تعادل ظریف کار می کنند که به راحتی توسط هوای آلوده به خطر می افتد. “هر چیزی که تعادل را بر هم بزند احتمالاً خطر ابتلا به عفونت های ریوی را افزایش می دهد و توانایی ریه ها در مبارزه با چنین عفونت هایی را کاهش می دهد.”

در این مطالعه ، تیم تحقیق داده های مربوط به زیستگاه شرکت کنندگان و همچنین داده های سازمان حفاظت از محیط زیست و منابع دیگر در مورد سطح محلی آلاینده ها ، از جمله PM2.5 را جمع آوری کرد. ازن و رنگ سرب بیار حیاط آنها از این داده ها برای یافتن ارتباطی بین عوارض استفاده می کنند وووید 19 و قرار گرفتن در معرض آلاینده های مختلف.

نتایج بیماران را نشان می دهد وووید 19 نفر که در مناطقی با مقادیر بالاتر PM2.5 و رنگ سرب زندگی می کردند ، بیشتر از کسانی که در محله های آلوده نبودند ، به تهویه مکانیکی احتیاج داشتند و در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

بیشتر بخوانید  کاروان بازیهای المپیک توکیو ایران بدون تاج / تمرینات تیراندازی از فردا آغاز می شود

در حقیقت ، هرگونه افزایش جزئی در تماس طولانی مدت با PM2.5 بیش از سه برابر بیشتر به یک دستگاه تهویه مکانیکی و دو برابر بیشتر در بخش مراقبت های ویژه بستری می شود. تیم تحقیق گفت که در این مورد خطر مرگ افزایش نمی یابد.

محققان بر این باورند که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا باعث ضعف سیستم ایمنی بدن می شود و هم منجر به افزایش حساسیت به ویروس ها و هم عفونت های ویروسی شدیدتر می شود.

از طرف دیگر ، ذرات ریز موجود در آلودگی هوا می توانند به عنوان ناقل ویروس عمل کرده و باعث گسترش آن شوند.

محققان همچنین معتقدند که استنشاق ریزگردها می تواند منجر به التهاب مزمن ، کاهش پاسخ ایمنی و کاهش توانایی ریه در بهبودی شود.

دیدگاهتان را بنویسید