مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شب یلدا به این میوه لب نزنید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

هندوانه یکی از ارکان اصلی سفره جلدا است که همیشه به شکلی جذاب چیده می شود، اما چرا هندوانه و آیا هندوانه مفید است؟

یک متخصص طب سنتی درباره مضرات هندوانه در شب یلدا گفت: طبع سرد و مرطوب هندوانه بر میزان سردی و رطوبت بدن می افزاید و دقیقا به دلیل همین خاصیت است که مصرف آن در تابستان رونق می گیرد. فصل

وی مصرف هندوانه در تابستان را برای جلوگیری از گرمازدگی و از دست دادن آب بدن عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با امکان جابجایی میوه از شهری به شهر دیگر میوه هایی مانند هندوانه در تمام فصول سال موجود است اما طبیعتا استفاده از آن باعث می شود. عوارض در فصل سرد و آب و هوای سرد.

وی بیان کرد: خوردن هندوانه سرد باعث افزایش چربی و رطوبت بدن می شود و افراد سرد مزاج بیشتر در معرض این مشکل هستند.

این متخصص طب سنتی افزود: نفخ، لرز و لرز، آبریزش بینی، خواب آلودگی، کاهش خفیف هوشیاری، درد مفاصل و استخوان از جمله علائمی است که نشان دهنده ابتلای فرد به عوارض مصرف هندوانه است.

در فصول سرد و مناطق سردسیر باید تا حد امکان کمتر از هندوانه استفاده شود.

وی بیان کرد: افراد سرد مزاج و کسانی که به طور طبیعی سرد هستند، اگر هندوانه را حتی به مقدار کم مصرف کنند، دچار مشکلات عدیده ای می شوند و این مشکلات می تواند تا مدت ها در بدن آنها باقی بماند.

بیشتر بخوانید  چرا کارتخوان مغازه‌ها غیب می‌شوند؟/ توضیح درباره دریافت مالیات از دستگاه‌های کارتخوان

خوردن هندوانه در شب یلدا

وی با اشاره به مصرف هندوانه در شب یلدا گفت: سردی فصل و طبیعت سرد شب یلدا خوردن هندوانه را پیچیده تر می کند. بنابراین باید در این شب خاص در حد رفع ولع مصرف شود و یا برای کاهش عوارض بعد از آن شیرینی، چای دارچین یا عسل میل شود.

این متخصص طب سنتی با اشاره به پرخوری و ترکیب غذا در شب چله گفت: رعایت رژیم غذایی فقط برای یک شب نیست و باید همیشه مواظب آن بود چرا که پرخوری و مخلوط غذا قطعا باعث مشکلات گوارشی و سوء هاضمه می شود.

وی تاکید کرد: پرخوری در شب هایی مانند یلدا می تواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد، بنابراین بعید نیست مراجعات به اورژانس در این شب بیشتر شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *