شب دوم محرم برای کیست


شب سوم محرم برای کیست؟ نام هر شب محرم به نام شهدای کربلا نامگذاری شده است

شب دوم محرم متعلق به کیست؟ شب سوم محرم متعلق به کیست؟

چگونه با ایران همگام شویم.

شب اول: مسلم بن عکیل

مسلم اولین شهید واقعه کربلاست. شهادت ایشان اندکی قبل از واقعه کربلا رخ داد و شب اول ماه محرم به پاس قدردانی از جانفشانی ها و جانفشانی های این شهید سفیر راه سرخ، شب حضرت مسلم بن عقیل نامگذاری شد. مسلمان الگوی عشق و ارادت است. او عاشقی دلسوخته بود که تا آخرین لحظه از عشق پاک خود به حسین (ع) دست برنداشت و در اوج بی وفایی کوفیان به مولای خود وفادار ماند.

عصر دوم: ورود به کربلا

امام حسین (ع) در روز دوم محرم سال 61 هجری قمری وارد خاک کربلا شد. به همین دلیل است که روز دوم محرم را روز ورود به کربلا می نامند. روز دوم نماد ثبات است. اباعبدالله الحسین(ع) از همان ابتدای نهضت با حوادث مختلفی مواجه شد. از بی وفایی کوفیان تا تعقیب سپاهیان دشمن. با این حال تسلیم نشد و همچنان ثابت قدم بود. حسین (ع) معلم بزرگ استقامت است.

شب سوم: حضرت رکیه (س)

رکیه (علیه السلام) کودک سه ساله بیمار حسین بن علی (علیه السلام) است. نام مبارکش در برخی کتب تاریخی و مقاتل ذکر شده و برخی دیگر مانند ریاض الاحزان به نام فاطمه صغری ذکر شده است. رکیه (علیه السلام) در روز سوم صفر سال 61 هجری قمری در سفر اهل بیت به شهر شام از دنیا رفت. شاید نامگذاری روز سوم محرم به نام این بانوی کوچولو انگیزه خاطره مظلومیت او در تب و تاب عزاداری دهه اول بود.

بیشتر بخوانید  فرار دختر پادشاه اسپانیا از خانه به خاطر قرار گذاشتن با این فوتبالیست مشهور! + تصاویر

حضرت رقیه الگوی تربیت صحیح است. با توجه به جملات کوتاهی که با دیدن سر بریده پدرش به زبان آورد، به راحتی می توان دریافت که این کودک چه دانش بزرگی داشت.

در شب های بعد اسامی شب های محرم در سایت قرار خواهد گرفت.

با ما بمان

دیدگاهتان را بنویسید