مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شب حجلة شب اول ازدواج چیکار کنیم نی نی سایت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ثانیه

شب هایلان و شب اول عروسی دو رویداد مهم در عروسی های سنتی عرب هستند. این رویدادها اهمیت فرهنگی و مذهبی دارد و آغاز فصل جدیدی در زندگی عروس و داماد است.

شب هایلا یک جشن قبل از عروسی است که چند روز قبل از عروسی برگزار می شود. این یک گردهمایی فقط برای زنان است که در آن اقوام و دوستان عروس جمع می شوند تا به او کمک کنند تا برای روز بزرگ خود آماده شود. نام «حجلا» از یک کلمه عربی گرفته شده است که به معنای تزئین است. در این مراسم زنان دست و پای عروس را با حنا تزیین می کنند که اعتقاد بر این است حنا باعث خوش شانسی و دفع ارواح شیطانی می شود.

طرح های حنا پیچیده و زیبا هستند و اغلب دارای الگوهای گل یا اشکال هندسی هستند. پروسه حنا می تواند چندین ساعت طول بکشد، که در طی آن زنان آهنگ های سنتی می خوانند و داستان های مربوط به عروسی خود را به اشتراک می گذارند. زمان پیوند و جشن و همچنین فرصتی برای عروس برای دریافت مشاوره در مورد ازدواج و زندگی خانوادگی از زنان مسن است.

در اولین شب عروسی که در زبان عربی به «لیله الدانچه» معروف است، عروس به طور رسمی به خانه شوهرش نقل مکان می کند. این یک مناسبت مهم است که آغاز زندگی مشترک آنها به عنوان یک زوج متاهل است. خانواده داماد معمولا با غذا، موسیقی و رقص از عروس جدید خود استقبال می کنند.

آداب و رسوم زیادی در این پذیرایی رعایت می شود. یکی از آنها «ظفا» نام دارد که متشکل از گروهی از نوازندگان و رقصندگان است که عروس را به خانه جدیدش می برند. مراسم عروسی اغلب با آتش بازی یا سایر نمایش های جشن همراه است.

بیشتر بخوانید  نحوه مصرف قرص فلوکونازول 150 برای عفونت واژن نی نی سایت

هنگامی که آنها به خانه جدید خود می رسند، این زوج در سنت دیگری به نام “رقن العجم” شرکت می کنند که شامل شکستن نان برای اولین بار به عنوان زن و شوهر است. این نماد تعهد آنها برای به اشتراک گذاشتن زندگی و منابع خود با یکدیگر است.

به طور کلی شب حجله و اولین شب عروسی رویدادهای مهمی هستند که میراث فرهنگی غنی عروسی های عرب را منعکس می کنند. آنها فرصتی برای جشن گرفتن، ارتباط و تأمل در مورد معنای ازدواج و زندگی خانوادگی هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *