مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شبکه تپش توهین پرویز پرستویی را فاش می کند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، ماجرا از آنجا شروع می شود که پرویز پرستویی بازیگر مشهور سینما به دعوت یک آمریکایی برای نمایش فیلم «داستان های هزار و یک روز» ساخته حبیب احمدزاده به آن کشور رفت. موسسه، نهاد. ویدیوی خیلی عجیب منتشر شده توسط وی؛ صحنه ای از خشم این هنرمند که کمتر کسی آن را دیده است.

آنچه پرویس پرستویی را خشمگین کرد، تعداد انگشت شماری است که در مقابل سینما «هزار و یک روز» در آمریکا راه را بر مردم بستند و به کسانی که قصد ورود به سالن را داشتند، توهین و تهمت زدند. ، خائن خوانده شدند و فضا را بر هم زدند; اتفاقی که بارها تکرار شد و در نهایت کاسه صبر این بازیگر پیشکسوت کشورمان را پر کرد و او را وادار به واکنش غیرتمندانه ای کرد.

* سخنرانی های بزرگوار مجری شبکه تپش

این بار علیرضا امیرقاسمی تهیه کننده و مجری شبکه ماهواره ای تپش و تهیه کننده کنسرت خوانندگان ایرانی در لس آنجلس که بیش از چند دهه در آمریکا زندگی و کار کرده است حقایقی را فاش کرد که قابل تامل است. وی در این نمایش به فیلم «داستان های هزار و یک روز» و حواشی حضور پرویز پرستوویچ اشاره کرد. وی گفت: من خودم از پرویز پرستویی حمایت می کنم. هم به عنوان یک بازیگر و هم به عنوان یک مرد. من به او علاقه مند هستم. انسانی که هیچکس برایش متفاوت نیست. دنبالش رفتم فیلمبرداران مختلفی آمدند، از جمله صدای آمریکا که دیدم.

امیر قاسمی گفت: افراد مختلفی را در رسانه ها دیدم اما به دلیل علاقه ای که به پرویز پرستویی داشتم رفتم و خیلی کنجکاو شدم که این فیلم را ببینم. پشت سر او کد صورتی است. سازمانی که در آمریکا قدرت زیادی برای صلح جهانی دارد و کارکرد آن «نه به جنگ» است. این فیلم توسط حبیب احمدزاده که در جنگ ایران و عراق در خط مقدم حضور داشت فیلمبرداری شده و روایتی از درد خودش است. تبریک بابت اطلاع رسانی به مردم دنیا به زبان انگلیسی، بحث نکنید. در زمانی که بحث جنگ اوکراین و روسیه مطرح می شود، چنین فیلم هایی برای روشنگری افکار عمومی نیز بسیار مهم هستند.

وی با اشاره به حواشی روز «هزار و یک روز قصه» گفت: من خودم آن روز در سینما بودم. کمتر از کف دست 7 یا 8 نفر به مردم توهین کردند. کلمه (فاحشه) را برای زنان به کار می بردند و برای مردان به آن حرامزاده می گفتند. شخصی به نام سام رجبی بود که تا آنجایی که من می دانم نام اصلی او «احسان رجبی» است. نمی دانم چرا از اسم سام رجبی استفاده می کرد اما اسمش احسان رجبی است و سال هاست با پرچم جمهوری اسلامی در تیم ملی جودو ایران فعالیت می کند. حتی به من می گویند مرتیکه قاسمی نژاد و شهبال شب پره و خیلی های دیگر توهین آمیز هستند.

وی افزود: پرویز پرستویی همان فردی است که برای جواد ایاسی خوانی زحمت زیادی کشید. پرویز پرستویی همان کسی است که من در مناطق فقیر کشورمان می شناسم که دوستانم می شناسند و ما جسارت این را نداریم که بلند شویم و به سیستان و بلوچستان برویم. دوست عزیزی را دیدم که چیزی نوشته بود. او اهل همین سیستان و بلوچستان است و من خیلی به آن علاقه دارم. حتی من با این سوال از دوستم روبرو هستم، من این سوال را از شما می پرسم، شما جزء سیستان و بلوچستان هستید و در زندگی خود چندین بار به این نقاط رفته اید که گاندویی ها منتظرند فرزندانشان از یک کثیف آب بکشند. رودخانه

بیشتر بخوانید  رونمایی از همسر خیلی جوان خداداد عزیزی + عکس

امیر قاسمی خاطرنشان کرد: من از پرویز پرستویی دفاع نمی کنم، از انسانیت دفاع می کنم. او با سردار قاسم سلیمانی عکس گرفت، در توضیحش می گوید این فیلم «بادیگارد» را بازی کردم، آن چهره سردار سلیمانی است و به خاطر این فیلم آن را نشان دادند. باید دید قاسم سلیمانی از دید کی بود و کی بد! ما در آمریکا زندگی می کنیم، نگاه آمریکایی ها به قاسم سلیمانی متفاوت است. آیا برخورد 80 میلیون ایرانی با قاسم سلیمانی علیه اوست؟ نمی دانم؛ عده ای در ایران می گویند اگر قاسم سلیمانی نبود داعش به راحتی وارد ایران می شد، ما جور دیگری به قضیه نگاه می کنیم.

او گفت: «این یک تی شرت بود که خیلی ها، از جمله من، علاقه مند به پوشیدن آن بودیم. من او را خیلی دوست داشتم و در 13 سالگی کتاب های مختلف او را خواندم. چه گوارا که بود و غربی ها او را مزدور و کوبایی ها مزدور نامیدند. کمونیست ها او را قهرمان می دانستند. برخی او را جنایتکار و مزدور می دانستند و برخی دیگر.

وی درباره پشت صحنه و رفتار رجبی گفت: بخشی از رجبی را دیدم که راه می رفت و به کسانی که در انتخابات جمهوری اسلامی رای دادند فحش می داد. ما اجازه این کار را نداریم. من 44 سال است که اینجا زندگی می کنم و از قانون مطلع هستم. دیدم آقای رجبی عنوان کرد که پرویز پرستویی از ترس اینکه قانون او را بگیرد از آمریکا رفت. برنامه پرواز او از روز اول همینطور است و در این مدت برای تماشا و تحلیل فیلم آمده است. چه ترسی! اجازه ندهید پلیس او را دستگیر کند. چه دستگیری؟! تنها اشتباهی که پرویز پرستویی مرتکب شد، زمین زدن دوربین گوشی این شخص بود. این یک اشتباه بود و شاید تنها دلیلش این باشد که هر انسانی نقطه جوشی دارد و این وضعیت ممکن است برای هرکسی پیش بیاید.

امیر قاسمی توضیح داد: آقای رجبی در سال 2009 برنز گرفت و در سال 2010 کمیته جهانی جودو او را به دلیل دوپینگ از بازی محروم کرد. بعدش اومد آمریکا و میخوام بدونم قبل از دوپینگ باید به آقا خدمت میکرد یا بعد از دوپینگ؟ من هنوز نفهمیدم بقیه دوستان اینجا چیکار میکنن. ما خودمان در این کشور کار می کنیم. برگردیم، این دوستان همان دوستانی نیستند که از آقای خامنه ای و قاتل عکس گرفتند و از افراد مختلفی که من می شناسم پول گرفتند، به آنها پول دادند و پول اهدا کردند تا این بنرها و پوسترها را درست کنند.

وی افزود: بیایید با هم کمی واقع بین باشیم. باورم نمی شود پرویز پرستویی با گروهی مرتبط باشد. این مرد به فقیرنشین می رود و یک جنبش مردمی دارد. باید حمایت شود. وای به حال مردمی که می بینم و توهین هایی که کردند. اینها بروند جای جمهوری اسلامی را بگیرند و اسم براندازی روی آنهاست! اصلا معلوم نیست از کجا آمده اند و هیچ چیز معلوم نیست. غذا از کجا می آید و زندگی آنها در کجا می گذرد. برای من جای سوال دارد. ما 44 سال است که در این مملکت زندگی می کنیم، روزی 16 یا 17 ساعت کار نمی کنیم، زندگی مان لنگ است.

بیشتر بخوانید  مهاجری: جناب آقای حدادعادل، شهردارتان مبارک!

سرپرست شبکه ماهواره ای در پایان خطاب به مردم گفت: کمی چشمان خود را باز کنید. مطمئنم قشر فهمیده کشورمان خیلی بیشتر از این فکر می کند. خودت را جای این دروغگوها و مزدوران و فاحشه ها و فاحشه هایی که مردم عادی نبوده و نیستند قرار نده.

توضیحات پرویز پرستویی از ماجرا

یکی دو روز پس از درگیری، پرویز پرستویی در پیامی تصویری توضیح داد: «شما از ما سؤال می‌کنید، از ما پاسخ می‌خواهید که توضیح زیادی می‌خواهد، من در آزمون نمی‌توانم به آن سؤال پاسخ دهم و شاید هم نباشد. اصلا لازمه من به سوال شما جواب میدم من برای هدف دیگری آمدم. من با هدف صلح آمدم، با این هدف آمدم که دور هم بنشینم و فیلمی را ببینم که پیام آن پیام صلح است و می خواهد به همه مردم نشان دهد که صلح چیز خوبی است و جنگ ویرانگر، و خب، ما با این موضوع روبرو هستیم. صحنه و حتی پلیس حاضر، پلیس به حرف های من گوش می دهد، به حرف های آنها گوش می دهد و در واقع آنها را محکوم می کند که شما حق ندارید از این طریق وارد شوید، دوباره از شهر دیگری عجله کنید و آنها را آرام کنید و ترک نکنید. مردم به سینما می روند. خب نمیتونی بیای پس چرا فحاشی؟ چرا توهین؟ چرا حرفه هایی که شایسته مرد نیستند؟ شما که می گویید در مهد آزادی زندگی می کنید و در کشوری که آزادی بیان وجود دارد، آیا آزادی بیان فقط برای این است که از بی ادبی و توهین به بخشی از مردم صحبت کنید؟!

* حمله به جواهر خیرخواهانه

این تنها پرویز پرستویی نبود که در آمریکا مورد حمله قرار گرفت. گوهر خیراندیش که هم اکنون در آن کشور زندگی می کند از این حمله در امان نماند و بارها مجبور شد از معترضان بخواهد که خود را از جنجال خارج کنند.

اما عجیب‌تر این است که معترضان به اسفندیار منفردزاده و شهبال شب پره، آهنگسازان و موسیقی‌دانانی که از ایران مهاجرت کرده‌اند و سال‌ها در آمریکا زندگی و کار کرده‌اند، حمله کردند. این دو و همچنین ده ها ایرانی دیگر مقیم آمریکا که حتی برخی از آنها منتقد و گاه مخالف جمهوری اسلامی هستند، برای تماشای داستان هزار و یک روز نفرین شده اند.

* واکنش بازیگران/ رضا کیانیان

پس از این اتفاقات رضا کیانیان یکی از هنرمندانی که همیشه به مسائل روز واکنش نشان می دهد در اینستاگرام خود به دفاع از پرستویی پرداخت و خطاب به یکی از معترضان اصلی آمریکا نوشت:

«سلام آقای سام رجبی.
صفحه شما را دیدم و پست های شما را خواندم. می خواهم یکی از جمله های شما را ذکر کنم و سپس ادامه دهم.
«دلیل این همه دروغ و فساد دموکراسی و آزادی نیست.
تا جایی که من می دانم یکی از پایه های دموکراسی «آزادی بیان» و «آزادی عقیده» است. شمارش کنید چند دین در آمریکا با هم وجود دارد! چند نوع پناهنده سیاسی و اجتماعی از سراسر جهان در آنجا زندگی می کنند؟ در آنجا وقتی از کسی سوال می‌پرسید و طرف نمی‌خواهد جواب بدهد، حق ندارید سوالتان را تکرار کنید. حتی پلیس هم حق تکرار سوال را ندارد. تا زمانی که وکیل بیاید.
اگر به دموکراسی اعتقاد دارید، بگذارید هرکس نظر خودش را داشته باشد. اگر از کسی سوالی دارید و طرف مایل به پاسخگویی نیست سوال نکنید و اصرار نکنید. به همین راحتی و به همان اندازه دردناک.
دموکراسی بسیار دشوار است. تحمل خلاف آن بسیار دشوار است. ویدیوی دیگه ای گذاشتم تا بهتون یادآوری کنم که گاهی به نظر دیگران احترام نمی گذارید. ویدیوی شما و آقای پرستویی هم همینطور. “شما به نظر آنها احترام نمی گذارید و سوال خود را بارها تکرار می کنید.

بیشتر بخوانید  فال روزانه یکشنبه 22 بهمن 1402

اما رضا کیانیان تنها نبود و احسان کرمی که این روزها با نمایش «پازل» به شهرهای مختلف آمریکا سفر می کند، با انتشار پستی در اینستاگرام خود از پرستویی حمایت کرد و نوشت:

چند روزی از انتشار مستند «هزار و یک روز» در لس آنجلس و اورنج کانتی می گذرد.
لحظه ای منتظر ماندم تا از حاشیه فیلم در اورنج کانتی فاصله بگیرم و آنچه را که آنجا دیدم، دور از هیاهو بنویسم.
ماجرا از این قرار بود که با ورود مردم به سینما، 6 نفر با فریادهای خشمگین و فحاشی های مکرر سعی در ممانعت از حضور تماشاگران در سالن داشتند و نمی خواستند حرف کسی را بشنوند. (وقتی رسیدم سر زن و شوهر جوانی فریاد زدند و من بدون مانع وارد سینما شدم) حدود دویست نفر از هموطنان در سینما بودند که بارها آقای پرستویی را تشویق کردند و درباره فیلم و سینمای ایران سوال پرسیدند و برای خاطره عکس گرفتند. «در درگیری کوتاه آقای پرستویی با معترضان در سینما نبودم و فیلمی از آن را دیدم.

* فیلم «داستان های هزار و یک روز» درباره چیست؟

موضوع فیلم «داستان های هزار و یک روز» که چند تظاهرکننده به بهانه آن به صدها ایرانی در آمریکا حمله کردند و به آنها توهین کردند، چیست؟

در این فیلم که برای اولین بار در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد، بناسان چراغ جادویی عظیمی است که برای پرتاب دائمی از منظومه شمسی مجبور به قبول شرط فرشته برای همکاری با چهار نفر معمولی می شود. مردم برای ایجاد یک آهنگ زیبا برای ایجاد یک معجزه واقعی انسانی. اما به این ترتیب درگیر ماجراهایی از زندگی آنها می شود و داستان آنها را تعریف می کند.

این فیلم در چهار کشور ایران، ژاپن، اتریش و عراق فیلمبرداری شده و پرویز پرستویی، شیسوکو کوجا، گرهارد فریلینگر، نوریوکی آساکورا و محمود بنکدارنی نقش های اصلی را بازی می کنند. این اثر محصول مشترک ایران و ژاپن است.

احمدزاده در نشست خبری جشنواره جهانی فیلم فجر (خرداد 1400) گفت: «بعضی وقت‌ها احساس می‌شود که باید به هر نحوی از دیگران تشکر کرد، مثل نوشتن داستان، کشیدن نقاشی یا ساختن فیلم. «این فیلم در واقع ادای احترامی است به شیسوکو کوجی، یک زن ژاپنی که سال هاست به بازپروری قربانیان ایرانی جنگ شیمیایی در آن کشور کمک می کند.

این نشان می دهد که اعتراض کوچک در آمریکا بیشتر بهانه ای بود تا تلاشی برای مخالفت با اکران «داستان های هزار و یک روز». مگر اینکه با صلح و دوستی جهانی و به خصوص نزدیکی ایرانیان داخل و خارج از کشور مخالفت کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *