شباهت بی حد و حصر فردین و نوه اش / فردینی دیگر در راه است !



محمدعلی فردین (۱۵ بهمن ۱۳۰۹ – ۱۸ فروردین ۱۳۷۹)، هنرپیشه، کارگردان سینما و کشتی‌گیر ایرانی بود.[۱] او با دعوت اسماعیل کوشان و نقش آفرینی در فیلم چشمه آب حیات وارد دنیای بازیگری شد، و اولین حضور حرفه‌ای خود را در سینما آغاز کرد.


وی قبل از عرصه سینما در ورزش کشتی فعالیت داشت و در قهرمانی جهان ۱۹۵۴ به مدال نقره دست یافت. از بازی‌های به یادماندنی فردین می‌توان به سلطان قلبها، کوچه مردها، گنج قارون، راز درخت سنجد، ساحل انتظار، باباشمل، میعادگاه خشم، ناجورها، ایوب، برزخی‌ها، جهنم + من، جبار سرجوخه فراری، غزل (فیلم ۱۳۵۵) جوانمرد (فیلم ۱۳۵۳) و چند فیلم دیگر اشاره کرد.


فردین از محبوبیت ویژه‌ای از بین دیگر هنرمندان ایرانی در میان توده کثیر مردم ایران برخوردار بود. فردین از معدود بازیگرانی است که می‌توان به او لقب سوپراستار داد. وی در میان طرفداران و اهالی سینما به سلطان قلب‌ها مشهور است.در جشنواره فیلم سپاس برای بازی در این فیلم بهترین بازیگر مرد ۱۳۴۸ شد و لوح سپاس و دستگاهی ساخت بولکس کادو گرفت محمد‌علی فردین حتی کادوهای ارزشمند خود را برای کارهای خیر در اختیار نیازمندان قرار میداد و شخصیتی دو چندان محبوب بین مردم داشت


محمدعلی فردین، فرزند علی متولد ۱۵ بهمن ۱۳۰۹ در تهران و از خانواده‌ای هنر دوست در محلی بین خیابان شهباز سابق و خیابان ری به اسم ادیب الممالک، کوچه صحت، به دنیا آمد. پدرش علی گل فردین، کارمند اداره تسلیحات و از بازیگران تئاتر، در کنار تقی ظهوری کارهای مولیر را اجرا می‌کرد. محمدعلی دو برادر به نام‌های عباس و ایرج و یک خواهر داشت. او فرزند ارشد خانواده بود.

بیشتر بخوانید  تیپ باورنکردنی همسر سابق شهاب حسینی در کنار مجری معروف مرد در آمریکا!


دوران ابتدایی را در دبستان ترقی در خیابان شهباز، و دوره متوسطه را در دبیرستان آذر در خیابان شاه‌آباد گذراند و موفق به اخذ دیپلم گردید، در سن ۱۸ سالگی به سربازی رفت و دو سال در نیروی هوایی ارتش شاهنشاهی خدمت کرد .


عکس نوه فردین که همنام پدربزرگ هم می باشد منتشر شده است که شباهت زیادی به فردین دارد که در ادامه میبینیم.


شباهت فردین به نوه اش


دیدگاهتان را بنویسید