شایعه واریز یارانه یک میلیونی شب یلدا



آنچه دیگران می خوانند:

یارانه یلدا یا همان یارانه آذرا بیستم آذرماه به حساب خانه داران واریز شد و حالا زمزمه هایی مبنی بر یارانه میلیونی دولت در شب یلدا به گوش می رسد. آیا مبلغ یک میلیون یاردی شبی یارانه واقعی است؟

به گزارش تجارت نیوز، در سال ۱۳۹۸ و همزمان با اوج گیری ویروس کرونا، دولت دو میلیون تومان وام کرونا به شهروندان داد که یکی از این دو وام در آذر نزدیک یلدا به حساب شهروندان واریز شد.

از آن زمان به بعد خیلی ها فکر می کنند که پرداخت یارانه به یلدایی هر سال ادامه دارد و انتظار دارند امسال یک میلیون یارانه دریافت کنند. با این حال، پایش تجارت‌نفس نشان می‌دهد که یارانه یلدای 2019 تنها برای حمایت از مردم و کسب‌وکارها در نظر گرفته شده است. از پرداخت یارانه میلیونی در شب یلدا خبری نیست و دولت نیز یارانه و وام پرداخت نمی کند. مردم.

پس ماجرای یارانه میلیونی دولت چیست و این شایعه از کجا آمده است؟

مدتی پیش بحث پرداخت سود سهام عدالت مطرح شد. قرار بود در آذرماه دولت سود سهامداران 49 میلیونی خود را واریز کند و تاریخ این سپرده نزدیک به یلدا بود. اما کمی بعد اعلام شد که پرداخت سود سهام مالک یعنی یارانه یلدای رئیسی به آذرماه موکول شد.

این بدان معناست که سهامداران باید سود سهام خود را در ماه دسامبر دریافت کنند.

با توجه به موارد ذکر شده، صاحبان سهام 532 هزار تومانی یک میلیون تومان سود و صاحبان سهام یک میلیون تومانی دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید  دسته فنجون قهوه رو چجوری دستت می‌گیری؟ بگو تا رازهای شخصیتت رو فاش کنم!

با این حساب یک خانواده چهار نفره باید منتظر دریافت سود 4 میلیون تومانی در دی ماه باشند و صاحبان یک میلیون سهم نیز 8 میلیون تومان سود خواهند داشت.

اما گفته شد که کل سود در سال 1401 پرداخت نمی شود و نصف آن به سال بعد موکول می شود.

چه کسانی از سرمایه سود سهام دریافت نمی کنند؟

از 49 میلیون سهامدار، حدود 3.5 میلیون نفر از سال 85 فوت کرده اند و سود این افراد یا در شرکت سپرده گذاری باقی مانده و پس از اتمام مراحل مربوطه به وراث منتقل می شود و یا به شرکت های مربوطه منتقل می شود. . ، و وراث دریافت خواهند کرد این شرکت ها طلبکار می شوند.

در خصوص مراحل آزادسازی سهام، سازوکارهای مختلفی در حال بررسی است و به گونه ای خواهد بود که سهامدار نیز منتفع شود و بازار آسیبی نبیند.

همچنین حدود 3.5 میلیون نفر از اعضای کمیته های مددکاری و تشکل های اجتماعی باید در زمره سهامداران قرار گیرند که هنوز مراحل اجرایی آن به پایان نرسیده است. در نتیجه، این گروه نیز بعید است که سود سهام در ماه دسامبر را شامل شود.


دیدگاهتان را بنویسید