شایعات در مورد برش بوته های بادام در فروشگاه سخت افزار بی اساس است



طبق گزارش ها خبرآنلاین از اصفهان ، ساخت سازه محافظ فولادی اصفهان که برای امنیت منطقه و با هماهنگی سازمان های مربوطه انجام می شود ، منجر به انتشار اخبار و اطلاعات دروغ به دلیل عبور از منطقه ای با پوشش گیاهی بادام ، اما برخلاف اخبار منتشر شده ، این ساختار به فضای سبز آسیب نمی رساند.

این سازه محافظ در جنگل کاشته شده در اصفهان ایجاد شده توسط این شرکت در دست ساخت است و جاده انتخاب شده برای ساخت این دیوار دارای تراکم بوته بسیار کمی است. به دلیل تراکم پوشش گیاهی بسیار کم در این منطقه ، حداکثر 600 تا 700 بادام بریده می شود و برای هر درختچه یک درختچه و یک نهال کاشته می شود ، از جمله نهال بادام و جانی پروس که برای آب و هوای منطقه مناسب است.

این کاشت مجدد تاکنون شامل 700 دانه بادام و 450 درختچه است ، در حالی که بادام موجود هنوز ریشه کن نشده و به دلیل عمق زیاد ریشه ها ، فصل بعد همراه با باران دوباره رشد می کنند.

این سازه محافظتی 13 کیلومتر طول دارد که 2 کیلومتر آن در منطقه بدون پوشش گیاهی است و به منظور حفظ ایمنی منطقه و ساماندهی محل دفن زباله و سرباره در اصفهان ساخته شده است.

ذوب آهن اصفهان از بدو تأسیس به دلیل آب و هوای منطقه گونه های گیاهی مناسب برای کاشت را انتخاب کرده است که بیشتر آنها بوته ای است. و در حین اجرای پروژه های عمرانی ، با قبول هزینه ها و صرف وقت زیاد ، این درخت و بوته ها را حتی در حصار کارخانه منتقل می کند.

بیشتر بخوانید  سامانه بارشی فردا وارد کشور می‌شود؛ پیش‌بینی بارش های سنگین در این استان ها

در واقع ، این شرکت که بنیانگذار این فضای سبز وسیع است و بسیار فراتر از تعهدات و استانداردهای توسعه گیاهان نیز عمل کرده است ، برای حفظ آن نیز بسیار حساس است و در آخرین شماره سر و صدا و حاشیه ایجاد شده متناسب با مشکل اصلی. وجود ندارد

از سوی دیگر ، این مجموعه عظیم صنعتی سالانه پوشش گیاهی منطقه را توسعه می دهد و سال گذشته 100 هکتار بذر بادام کاشته شد و این توسعه مناطق سبز ادامه خواهد داشت.

شرکت ذوب آهن اصفهان ، براساس سیاست های زیست محیطی و همسو با مسئولیت های اجتماعی ، همواره حفاظت از محیط زیست را به عنوان یکی از اولویت های اصلی خود در تدوین استراتژی کلان سازمان و این مهم از طریق اجرای برنامه های بهبود محیط زیست در نظر گرفته است. ایجاد محیطی در زمینه های هوا ، آب ، فاضلاب ، پسماندها و مدیریت منابع و انرژی با هزینه های هنگفت.

از جمله برنامه هایی برای بهبود محیط زیست از این شرکت ، که در نوع خود بی نظیر است ، تأسیس و نگهداری بزرگترین جنگل مزارع خاورمیانه با مساحت 16،500 هکتار و هزینه های نگهداری سالانه 150 میلیارد ریال.

طبق استانداردهای زیست محیطی ، سطح مناطق سبز مجموعه صنعتی باید برابر با 25٪ از کل سایت مرکز باشد. یعنی در حالی که کل مساحت صنعتی این شرکت (داخل حصار) 782 هکتار است و مساحت فضای سبز ساخته شده توسط این شرکت حدود 84 برابر بیشتر از استانداردهای زیست محیطی موجود است.

این شرکت با ایجاد 16 هزار و 500 هکتار فضای سبز و صرف هزینه سالانه 150 میلیارد ریال برای حفظ فضای سبز علاوه بر ایجاد محیطی شاد و مفرح ، سالانه مقادیر قابل توجهی از آلاینده های محیطی و سایر شرکت های صنعتی مجاور کارخانه را ایجاد می کند. از فضای سبز ایجاد شده

بیشتر بخوانید  هشدار رییس کل بانک مرکزی؛ مجوز این صرافی‌ها باطل می‌شود

این منطقه سبز علاوه بر جذب ذرات گرد و غبار ، سالانه مقادیر قابل توجهی گازهای آلاینده از جمله CO2 را در طی فرآیند های فتوسنتز و ترسیب کربن جذب می کند ، که تأثیر زیادی در جذب گازهای گلخانه ای دارد و بنابراین باعث کاهش آلاینده های هوا می شود. . در محدوده ای فراتر از جغرافیا.

بر اساس مطالعه ارزش ترسیب کربن پنج گونه گیاهی در این فضای سبز ، علاوه بر ترسیب کربن توسط خاک مربوط به مناطق سبز این شرکت ، 517 میلیون دلار برآورد شده است.؛ لازم به ذکر است که سرانه سطح سبز ایجاد شده در شرکت ذوب آهن اصفهان برای هر یک از کارکنان این شرکت بیش از یک هکتار (10 هزار متر مربع) است.

48

دیدگاهتان را بنویسید