شاهین فعلی همان اتومبیلی است که شورای رقابت معیارهای قیمت گذاری را تعیین کرده است


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به گزارش سایپانیوز ، بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید خودروی ملی شاهین در سایپا اظهار داشت: خودرو شاهین محصول جدید سایپا ، خودروی پیشرفته و مناسب بازارهای داخلی و خارجی است. با تجهیزات و فرصت های مدرن.

وی با اشاره به گزینه های مختلف این خودرو افزود: شاهین گزینه های مختلفی دارد که گامی رو به جلو برای صنعت خودروی محلی است و زمینه را برای گسترش این قابلیت ها به سایر خودروها فراهم می کند.

یکی از اعضای کمیته صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اظهارنظرها در مورد قیمت گذاری شاهین ، اظهار داشت: گزارش ها نشان می دهد قیمت گذاری این خودرو براساس اسناد مربوط به هزینه های تولید است و خودرویی که در بازار عرضه می شود همان اتومبیلی که شورای رقابت در کلینیک اتومبیل معیارها را تعریف کرده و بر اساس آن قیمت تعیین می کند.

شاهین فعلی همان اتومبیلی است که شورای رقابت معیارهای قیمت گذاری را تعیین کرده است

رحیمی با بیان اینکه در برنامه های فروش و پیش فروش شاهین و سایر محصولات خودرویی ملاک قیمت اعلامیه های شورای رقابت است و تصریح کرد: تاکنون هیچ اقدامی از سوی خودروسازان گزارش نشده است.

وی با اشاره به برنامه های فروش و پیش فروش خودرو افزود: برنامه های فروش و پیش فروش خودروسازان تحت نظارت مقامات نظارتی به مرحله اجرا درآمده و گزارش ها نشان می دهد که کلیه مراحل اجرایی از جمله قیمت خودرو ، مبلغ به پیش پرداخت ، قرعه کشی و غیره اساس قانون است.

یکی از اعضای کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در کشور در مجلس با اشاره به نقش دلالان و واسطه ها در بازار خودرو ، این دلالان را یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو دانست و افزود: متأسفانه دلالان و واسطه ها در بازار خودرو ، به ویژه در اتومبیل های جدید فعال هستند. “مانند شاهین ، اخباری مبنی بر واسطه گری قیمتگذاران خودرو در میان واسطه ها و تلاش برای تحت فشار قرار دادن خودروساز و جاسوسی رسانه ها برای منافع شخصی خود با سازماندهی خریداران و مراجعین است.

بیشتر بخوانید  این چه کاری بود آقای فرهاد مجیدی؟ |‌ فرهاد مجیدی مقصر اصلی حذف

223227

دیدگاهتان را بنویسید