شاعران مدرن سایه شب عصر را دوست دارند


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، تعطیلات کرونا در برخی از شهرها و عید قربان فرصتی برای یادگیری است ، شعر می تواند تسکین دهنده باشد ، ادبیات معاصر ، آموزنده و دلگرم کننده باشد ، می تواند لحظات تسکین دهنده و ناراحت کننده ای را برای مردم کتاب و فرهنگ ایجاد کند.

من صبح هستم …

شعر معاصر فارسی شخصیت های تأثیرگذار بسیاری را در جامعه ادبیات معرفی کرده است ، اما یکی از مهمترین این معاصران بنیانگذار شعر منثور یا شعر سپید است.

احمد شاملو ، وی در 12 دسامبر 1961 در تهران متولد شد. پدرش ، حیدر ، افسر ژاندارمری و مادرش كوكب العراقی ، قفقازی بودند كه از انقلاب 1917 روسیه خانواده هایشان به ایران منتقل شده بودند. پدرش نظامی منظمی بود مردی که در یک مأموریت است.

شاملو تحصیلات ابتدایی خود را در شهرهای خاش ، زاهدان و مشهد به پایان رساند و برای دبیرستان به تهران آمد و در دبیرستان ایرانشهر ثبت نام کرد و تا سال سوم در این دبیرستان تحصیل کرد ، اما در سال 1325 آفتابی و پس از بازگشت به تهران در حالی که هنوز بود او سال چهارم دبیرستان را تمام نکرده بود ، او مدرسه را برای همیشه ترک کرد.

شاعران مدرن سایه شب عصر را دوست دارند

فروردین 1325 خورشیدی براساس یک مغازه روزنامه ، نقاشی نیما کار ارژنگی و انتشار شعری بر روی زنگ در روزنامه پولاد ، آغاز رابطه شاملو با نیمایوشیج است. انتشار شعر نیما روی زنگ شاملو را علاقه مند می کند. شاملوی جوان در همان سال ها فعالیت روزنامه نگاری خود را آغاز کرد و سردبیر مجلات مختلف است. وی در هفته نامه های فردوسی ، کتاب هفته ، هفته نامه خوشه ، هفته نامه کتاب جمعه کار کرد ، وی دو ازدواج ناموفق داشت ، با آیدا سرکیسیان آشنا شد و سپس ازدواج کرد.

شاملو آخرین سالهای زندگی خود را در این بیماری گذراند و بیماری او را چنان آزار داد که با شروع دیابت در 17 مه 1997 در بیمارستان ایرانمهر ، پای راست وی از ناحیه زانو قطع شد. سلامتی شاملو در دهه 1970 رو به زوال بود و سرانجام وی در 23 آگوست 2000 در خانه خود در فردیس کرج درگذشت.

بیشتر بخوانید  بیماران دکتر در کجای این تصویر پنهان شده اند؟

یک کتاب Sinbad در راه مرگ استمجموعه مکالمات احمد شاملو تحت نظارت آیدا شاملو است که شامل چهل و چهار گفتگوی احمد شاملو از سال 1342 تا 1358 است. در سه گفتگو در این کتاب ، شاملو نقش مصاحبه کننده را دارد و چهار مصاحبه به صورت مصاحبه است. از سلبریتی ها بپرسید و سوالی در مورد یک موضوع خاص بپرسید ، فقط پاسخ های شاملو داده می شود.

Sinbad در راه مرگ ، این کتابی است که مخاطبان را با دیدگاه های فکری و هنری شاملو آشنا می کند. این کتاب در 413 صفحه توسط نشر چشمه منتشر شده است.

شاعران مدرن سایه شب عصر را دوست دارند

بانوی طلایی شعر فارسی و خالق پادشاهی میهن خود را بازسازی می کند …

یکی از چهره های مهم ادبیات فارسی ، زرین بانویی در شعر معروف معاصر است که شاه غزل دارد من کشور شما را احیا خواهم کرد ، اگرچه با آجرهای روحم حتی با استخوانهای خود ستونی به سقف شما می کوبم ، این همیشه خاطره ای از مردم ایران بوده است.

سیمین خلیلی معروف با سیمین بهبهانی ، وی در 7 تیر 1306 در تهران متولد شد. وی فرزند عباس خلیلی ، شاعر ، نویسنده و سردبیر روزنامه است عمل بود. مادر او ، فهر آزما آرگون ، نیز یکی از زنان برجسته و شاعران موفق زمان خود بود ، وی همچنین عضو انجمن زنان و حزب دموکرات بود و به عنوان معلم زبان فرانسه در آموزش و پرورش خدمت می کرد.

سیمین بهبهانی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مدرسه افتخار تهران گذراند و برای ادامه تحصیل وارد مدرسه عالی زنان شد و در سال 1324 فارغ التحصیل شد. وی از همان کودکی به شعر و ادبیات علاقه مند شد و در دانشگاه تحصیل کرد و در این میان با فرانسه و انگلیسی آشنا شد. سپس تحصیلات خود را فرا گرفت و در دبیرستان ها به عنوان معلم شیمی ، فیزیک و ادبیات تدریس کرد.

سیمین وقتی با حسن بهبهانی ازدواج کرد ، نام خانوادگی خود را از خلیلی به بهبهانی تغییر داد. وی از این ازدواج دارای دو پسر به نامهای علی و حسین و یک دختر به نام امید بود. در سال 1349 ، پس از 24 سال زندگی مشترک ، از حسن بهبهانی جدا شد و با منوشر کشیار ، همکلاسی دانشگاه ازدواج کرد. کوشیار در سال 1984 بر اثر سکته قلبی درگذشت.

بیشتر بخوانید  آمادگی استقرار پایگاه های اورژانس و هلال احمر در مجتمع های خدماتی رفاهی وجود دارد- اخبار خراسان جنوبی - اخبار استانها تسنیم

شاعران مدرن سایه شب عصر را دوست دارند

سیمین بهبهانی با تشویق مادرش از کودکی شروع به سرودن شعر کرد. وی اولین شعر خود را در چهارده سالگی به نام نوبهار سرود. در دبیرستان از پروین اعتصامی الهام گرفت و کار خود را ادامه داد. در طول زندگی خود بیش از 600 شعر غنایی سرود و آنها را در 20 کتاب منتشر کرد. وی در سال 1342 از معدود زنانی بود که به عضویت انجمن ادبیات ایران درآمد. در سال 1969 به عضویت شورای شعر و موسیقی درآمد و قبل از انقلاب برای رادیو شعر و آهنگ نوشت. در سال 1978 به عضویت انجمن نویسندگان ایران درآمد.

سیمین بهبهانی برنده جوایز و تمایزهای بسیاری از جمله مدال کارل فون آستسکی و جایزه دیده بان حقوق بشر در سال 1999 شده است.

سیمین بهبهانی در تاریخ 28 مرداد 1393 در سن 87 سالگی در بیمارستان پارس تهران به دلیل مشکلات تنفسی و قلبی درگذشت. پیکر این شاعر معروف در بهشت ​​زهرا تهران در مقبره خانوادگی وی به خاک سپرده شده است.

یک کتاب ترنم غزل: بررسی زندگی و آثار سیمین بهبهانی، ویرایش جدید وی با نام سیمین بهبهانی ، شاعر و فعال مدنی منتشر شد. همانطور که از نام آن پیداست ، وی در آغاز زندگی سیمین بهبهانی توصیف می کند و در قسمت بعدی کتاب به طور مفصل درباره کتاب شعر سیمین بهبهانی می گوید و ابیات شاعر را در قالب سه دسته مبتدی ، بیت های غنایی و فراتر از آن ، از جمله تکامل و تکامل. کلمات و معانی چشم اندازهای تصویر و توصیف شعر و بیان ذهن و زبان شاعر است. در انتهای کتاب گلچینی از اشعار سیمین بهبهانی آورده شده است.

سیمین بهبهانی ، شاعر و فعال مدنی ، با تلاش کامیار عابدی در 192 صفحه توسط نشر جهان کتاب منتشر شد.

بیشتر بخوانید  پارلمان موافقت می کند که به سرعت با زمین خواری - اخبار پارلمان ایران و دولت - اخبار سیاسی تسنیم برخورد کند

شاعران مدرن سایه شب عصر را دوست دارند

هنرمندی مثل فرانسوی ها

ضبط رسانه ، وی متولد 11 مه سال 1965 در یزد ، مترجم ، نویسنده و شاعر ایرانی است. وی تحصیلات خود را در فرانسه به پایان رساند ، اما دانشگاه معماری و اقتصاد ایران را ترک کرد. وی بیش از 20 عنوان کتاب در زمینه های شعر ، داستان و ترجمه منتشر کرده است.

کشیگر همچنین دبیر جایزه ادبی یلدا و بنیانگذار و دبیر سه جایزه ادبی بود. برخی از شاخص ترین آثار ترجمه مدیا کاشیگر ، آثار ولادیمیر مایاکوفسکی ، فرناندو عرببال ، اوژن یونسکو و دیگران است. او سومین مترجم نمایشنامه یوسن یونسکو “کرگدن” و شاید مشهورترین ترجمه کشیگر است. شلوار ابری کارهای مایاکوفسکی. رمان های تکنیک کودتا از Cortsio Malaparte ، بخشی از آسمان ، مانند هیچ چیز نوشته کلود استپان از دیگر کارهای وی است.

شاعران مدرن سایه شب عصر را دوست دارند

مدیا کاشیگر یکی از اعضای هیئت مدیره بنیاد محمود استاد محمد برای جایزه ادبیات نمایشی بود و از مترجمان رسمی مورد تأیید سفارت فرانسه در تهران بود.

مدیا کاشیگر از مشکوک به سرطان تنفس رنج می برد و در اوایل سال 2017 در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان فیروزهر بستری شد. در هفته اول آگوست 2017 ، وی به دلیل مشکلات تنفسی هنگام مرگ در ساعت 12:30 شب در بیمارستان امام خمینی تهران بستری شد. روز شنبه ، 28 آگوست ، در بخش مراقبت های ویژه همان بیمارستان.

یک کتاب وقتی مینا از خواب بیدار شدنوشته شده توسط مدیا کاشیگر ، در مورد دختری است که سعی می کند با کمک یک صدا دنیای خود را ایجاد کند تا از دنیای نیستی خلاص شود. مینا ناگهان خود را در دنیای رویا پیدا می کند ، جایی که همه چیز ناپدید شده است. در این دنیای بی آب از رنگ و فرم ، او احساس گیجی می کند و تمام تلاش خود را می کند تا به دنیای بیدار برگردد.

چه زمانی مینا از خواب بیدار شد ارسال شده در 108 صفحه توسط انتشارات میچکا برای نوجوانان.

شاعران مدرن سایه شب عصر را دوست دارند

دیدگاهتان را بنویسید