شادان کردکوی، آبشاری هفت طبقه در گلستان


به گزارش سلام نو، آبشار هفت طبقه شادان تا ارتفاع حدود 40 متری فرود می آید. و طبق سنت مرتفع ترین آبشار استان گلستان است. در این مکان دو آبشار وجود دارد که آبشار سمت چپ کوچکتر و وحشی و پر سر و صدا است و آبشار اصلی مرتفع و پر آب است.

شادان کردکوی، آبشاری هفت طبقه در گلستان

آبشار شادان یا آبشار هفت طبقه در موقعیت جغرافیایی N364159 E540828 در استان گلستان قرار دارد. این آبشار هفت طبقه در 7 کیلومتری جنوب شهر کوردوکا در دل جنگل های بکر و طبیعی در دامنه کوه البرز قرار دارد. کردکوج در 25 کیلومتری غرب گرگان قرار دارد.

ارتفاع آبشار حدود 40 متر است و آب در شکاف های زیبا در هفت نقطه خود منظره زیبایی را ایجاد می کند. به همین دلیل به آبشاری هفت طبقه معروف است.

شادان کردکوی، آبشاری هفت طبقه در گلستان

این آبشار تا چند سال پیش ناشناخته بود که گروهی از کوهنوردان آن را در مسیر پیاده روی پیدا کردند. برای رفتن به آبشار معمولاً از داو (دو آب) که محل تلاقی دو رودخانه است شروع می کنند که در آن تابلوی نیم رخ بلندی قرار داده شده است که می تواند راهنمای خوبی باشد. جاده سمت راست به خط الراس درازنو و مسیر سمت چپ به آبشار هفت طبقه منتهی می شد. مسیر شیب ملایمی دارد و رسیدن به آبشار حدود دو ساعت طول می کشد. در طول مسیر از مکان های سنگی غول پیکر، تیل سر، توسکا چشمه و سپس مسیر پلان جنگل گذر خواهید کرد. در این مکان 2 آبشار وجود دارد که آبشار جنوبی کوچکتر و پر سر و صداتر است. حدود 1 ساعت طول می کشد تا به آبشار برسید.

بیشتر بخوانید  کشتی بعدی حسن یزدانی/نیمه نهایی حسن یزدانی

شادان کردکوی، آبشاری هفت طبقه در گلستان

گفتنی است طناب برای این مسیر ضروری است، البته طناب از قبل توسط گروه های قبلی تعیین شده است. مسیر برگشت طولانی تر است و لی شیب ملایم تری دارد. در طول مسیر باید از سه رودخانه عبور کنید، فقط رودخانه میانی که آب آبشار را نیز تامین می کند، صعب العبور است.

این آبشار هفت طبقه نام خود را به آقای منوچهری و یک گروه هفت نفره داده است.

منبع: تریپ یار

دیدگاهتان را بنویسید