شاخص تخت بیمارستان در آذربایجان غربی به بیش از 1.6 رسیده است



طبق گزارش ها خبرآنلاین آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری ، در جلسه ستاد ضد تاج و سی و ششمین مراسم پایش سلامت در آذربایجان غربی که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد ، با تقدیر از تدبیر و امید دولت در طول 8 سال خدمت خود ، اظهار داشت: : در سال های اخیر ، به منظور افزایش تعداد تخت های بیمارستانی ، تجهیزات و بهبود امکانات بیمارستان ها و ساخت بیمارستان های جدید در استان انجام شده است.

وی همچنین با تقدیر از تلاش های کادر پزشکی و پزشکی 18 ماهه برای مدیریت و مقابله با بیماری عروق کرونر قلب خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی به همراه کلیه دستگاه های اجرایی و مقامات دولتی ، نظامی و انتظامی و نظامی ، سپاه و بسیج با وجود همه تحریمهای ظالمانه ، آنها با این بیماری مخالفت کردند تا بار دیگر اقتدار و عزت ایران و ایرانی بودن آنها را به جهانیان ثابت کنند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش تعداد بیماری های ایسکمیک قلب در استان انجام آزمایشاتی بالاتر از میانگین کشوری است ، افزود: دلیل دیگر این امر تراکم جمعیت است ، بنابراین 4.2 درصد از جمعیت کشور of country کشور در این استان زندگی می کند. همچنین با داشتن بیش از 900 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور همسایه و انجام ارتباطات تجاری و قاچاق روزانه چندین هزار نفر از این مرزها ، میزان آلودگی و آمار استانها افزایش یافته است.

شهریاری گفت: متأسفانه 68 تا 70 درصد مرگ های تاجگذاری در استان بالای 65 سال است. در همین حال ، بیش از 330،000 نفر در آذربایجان غربی بیش از 70 سال سن دارند.

بیشتر بخوانید  میترا حجار درر جشنواره فجر

وی با هشدار نسبت به جلوگیری از شیوع قله تاج پنجم در استان خاطرنشان کرد: از عموم مردم می خواهیم برای جلوگیری از آغاز این قله هرچه بیشتر دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

شهریاری افزود: در سال های اخیر شاخص تخت های بیمارستانی در آذربایجان غربی کمتر از یک تخت بوده است اما اکنون با افتتاح بیمارستان های جدید ، این شاخص به بیش از 1.6 تخت که میانگین کشوری است ، افزایش یافته است.

48

دیدگاهتان را بنویسید