سینوزیت و داروهای گیاهی آن


درمان گیاهی سینوزیت

نیازی به استفاده از دارو نیست، با مصرف این گیاهان خوشمزه از سینوزیت و سایر عفونت های تنفسی جلوگیری کنید.

در زیر داروهای گیاهی ذکر شده است سینوزیت و عفونت های تنفسی را امتحان کنید:

درمان گیاهی سینوزیت:

انبه

ویتامین A مواد برای درمان سینوزیت ضروری هستند. انبه همچنین سرشار از ویتامین A است، بنابراین یک درمان موثر برای سینوزیت است.

شیرین بیان
ریشه شیرین بیان به کاهش التهاب کمک می کند و سیستم ایمنی را برای مبارزه با عفونت ها تحریک می کند. کپسول های گیاهی شیرین بیان همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی و درمان سینوزیت می شود.

کیم
زیره یک داروی موثر برای سینوزیت است. سینوزیت در نهایت منجر به گرفتگی بینی و درد می شود. و بهترین درمان برای گرفتگی بینی و درد مجاری تنفسی، استشمام عطر زیره سیاه است. می توانید یک قاشق چای خوری زیره سیاه را در یک پارچه نخی نازک بپیچید و هر از گاهی آن را بو کنید. هنگام خواب، آن را بالای سر خود قرار دهید. این به شما امکان می دهد آزادانه و بدون گرفتگی نفس بکشید.

سیر و سیر
سیر و سیر طعمی تند دارند و گیاهانی که این طعم تند را دارند بهترین درمان برای سینوزیت هستند. موثرترین راه برای درمان سینوزیت گنجاندن این گیاهان در رژیم غذایی است.

در
نعناع رایحه ای تند دارد. این عطر تند و خواص ضد التهابی نعناع فلفلی به تسکین غشاهای مخاطی دستگاه تنفسی کمک می کند. برای بهره مندی از این خواص نعناع می توانید چای او را درست کرده و داغ بنوشید یا آن را در آب جوش بریزید و دود کنید (بخار آن را استنشاق کنید). این باعث از بین رفتن التهاب در مجاری هوایی شما می شود.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف و عوارض قرص کاریسوپرودول

زنجبیل
زنجبیل سابقه طولانی در درمان سرماخوردگی و سردرد دارد. این گیاه خاصیت ضد التهابی دارد و حاوی موادی است که درد را کاهش می دهد. می توانید از این گیاه کپسول بخورید یا چند قطره از آب آن را با عسل، لیمو و چای داغ مخلوط کرده و بنوشید. نوشیدن چای زنجبیل (دو بار در روز – صبح و عصر) به سرعت سینوزیت شما را درمان می کند.

مشاوربا توجه به اینکه زنجبیل تازه در کشور ما موجود است، بهتر است از ریشه تازه یا پودر آن در سالاد روزانه استفاده شود. مورد دیگر این است که زنجبیل به دلیل گرم بودن باعث ایجاد جوش در صورت و بدن در برخی افراد و یا خارش و حساسیت در پوست در برخی افراد می شود. بنابراین در ابتدای مصرف از مقدار کمی استفاده کنید. نکته بسیار بسیار مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که اثر درمانی گیاهان بسیار عمیق، ریشه دار و دائمی است، اما از آنجایی که باید به تدریج وارد بدن شود، کمی حوصله می خواهد. بسیاری از افراد پس از یک یا دو بار استفاده منتظر نتیجه می مانند و سپس استفاده از آن را متوقف می کنند. به خاطر داشته باشید که اثر سریع داروها نتیجه افزودن مواد شیمیایی به آنها است که تأثیر طولانی مدت بر کبد و کلیه ها می گذارد.


دیدگاهتان را بنویسید