سیل مرگبار در بلژیک ؛ دولت عزای عمومی اعلام کرد + عکس


به گزارش گروه بین الملل فارس ، پس از افزایش قربانیان سیل در بلژیک به حداقل 20 کشته و 20 مفقود ، مقامات دولتی اعلام کردند که سه شنبه این هفته به عنوان روز عزای عمومی تعیین خواهد شد.

به گفته منابع رسانه ای غربی ، در واکنش به سیل مهلک و ویرانگر در این کشور ، دولت بلژیک 20 ژوئیه (29 ژوئیه) را عزای عمومی اعلام کرد.

طبق گزارش ها رویترزطغیان رودخانه ها و طغیان رودخانه ها در جنوب و شرق بلژیک تا پایان روز جمعه منجر به کشته شدن حداقل 20 نفر شد و این امر دولت را بر آن داشت تا روز سه شنبه را عزای ملی اعلام کند.

نخست وزیر بلژیک ، الكساندر دو كروآس ، در یك نشست خبری درباره وضعیت امور پس از سیل اخیر گفت: “آنچه كه قرار بود روزهای زیبای تابستان برای شهروندان ما باشد ، ناگهان به روزهای تاریك و فوق العاده غم انگیزی تبدیل شده است.” “اکنون شرایط استثنایی داریم که قبلاً هرگز دیده نشده است.”

دولت بلژیک علاوه بر اعلام عزای عمومی ، تصمیم گرفت تعداد جشن های چهارشنبه این هفته به مناسبت “روز ملی بلژیک” را کاهش دهد.

پیش از این ، آنیلیس ورلدنن ، وزیر کشور بلژیک ، مرگ در مناطق جنوبی و شرقی کشور را 20 نفر اعلام کرد و گفت 20 نفر مفقود شده اند.

مرکز مدیریت بحران بلژیک ، که مسئول هماهنگی تلاش ها برای کمک و نجات افراد آسیب دیده از سیل در این کشور است ، از ساکنان مناطق آسیب دیده از سیل بلژیک خواسته است از هرگونه قاچاق خودداری کنند.

بیشتر بخوانید  انشا در مورد اگر معلم نگارش بودید

به گفته رویترز ، برق بیش از 20 هزار نفر در جنوب والونیا قطع شده است ، برخی از مناطق سیل زده به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند و بسیاری از راه آهن های جنوبی بلژیک به دلیل سیل غیر قابل استفاده شده اند.

بحران سیل در بلژیک خبرهای اصلی را به خود جلب کرد زیرا سیل به ویژه قسمت های زیادی از اروپا را گرفت آلمان این باعث ایجاد مشکلات جدی می شود و تاکنون حداقل 153 نفر را کشته است (اطلاعات بیشتر)

انتهای پیام / متر


دیدگاهتان را بنویسید