مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سیل در زاهدان 300 تن برنج وارداتی را از بین برد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، گمرک زاهدان تخمین می زند که احتمالاً حدود 300 تن برنج وارداتی که در منطقه غرق شده بود خسارت دیده و تلف شده است.

محمدعلی خاشی – ناظر گمرک سیستان و بلوچستان و مدیرکل گمرک زاهدان – آخرین وضعیت تحویل برنج های باران زده در گمرک را اعلام کرد که طی چند روز گذشته برنج از گمرک زاهدان و بین 60 تا 120 ترخیص شده است. کامیون ها روزانه ترخیص می شوند، اما هنوز تصمیم جدید در مورد محموله های برنج دیم به گمرک ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه از صاحبان کالا خواسته ایم بخشی از محموله های برنج آسیب دیده از باران را خارج نکنند و در انبار نگذارند و تاکنون 20 دقیقه در این زمینه صادر شده است و حتی برای صاحبان کالا که برنج را پاک کرد اما قسمت کرد. آب گرفتگی می شوند، برای تعیین تکلیف و پرداخت خسارت به انبار گمرک بازگردانده می شوند.

این مقام مسئول در گمرک درباره میزان خسارت برنج آغشته به آب گفت: هنوز برآورد دقیقی صورت نگرفته است اما در مجموع حدود 45 هزار تن کالا در گمرک زاهدان وجود داشت که 99 درصد آن بود. برنج است به نظر می رسد حدود 300 تن برنج در محوطه باز آسیب دیده است که باید با انبارهای عمومی برخورد شود و خسارت وارده از صاحب کالا دریافت شود.

بی توجهی به پر کردن ظرفیت ذخیره سازی برنج

خاشی همچنین خاطرنشان کرد: اخیرا گمرک ایران طی مکاتبه ای با دفتر صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) درخواست کرده است که دیگر ثبت گمرکی به زاهدان صادر نشود و محموله ها وارد گمرک دیگری شود. . این در حالی است که گمرک زاهدان طی مکاتباتی با سازمان حراست استان و همچنین استانداری، با توجه به ظرفیت کامل انبار، درخواست جلوگیری از ثبت سفارش برنج به گمرک زاهدان را داشت که مورد بی توجهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید  عرضه گسترده مرغ منجمد با قیمت ۴۰ هزار تومان در بازار

تمامی برنج های کارین زاهدان دارای ثبت سفارش می باشد

وی در خصوص اینکه گفته می شود بخشی از برنج های گمرک زاهدان حساب کاربری نداشته و اکنون با مشکل ترخیص از گمرک مواجه هستند، گفت: اینطور نیست و 100 درصد برنج های وارداتی به گمرک زاهدان وارد شده است. دارای حساب ثبت شده چون از طریق زمینی به گمرک رسیده است پس از گزارش به گمرک و اخذ مجوز گمرک.

به گفته مدیر کل گمرک زاهدان در حال حاضر 600 دستگاه کامیون در انتظار ورود به گمرک برای تخلیه کالا هستند که در چند روز گذشته موفق شدیم حدود 170 کامیون را در انبارهای خارج از گمرک زاهدان تخلیه کنیم اما حجم محموله های ورودی بیشتر است. . هنوز بالاست

در همین رابطه خاطرنشان می شود که در چهارم مرداد ماه به دلیل بارندگی در زاهدان محموله های برنج در محوطه باز دچار آبگرفتگی شد. گمرک دلیل این موضوع را افزایش حجم کالاهای ورودی به این حقوق گمرکی از سال گذشته دانست که نتیجه رفع ممنوعیت معافیت مالیاتی در مناطق آزاد و ناکارآمدی اقتصادی واردکنندگان به کالاهای گمرکی از سال گذشته است. این مناطق پس از لغو این ممنوعیت.

گمرک همچنین خاطرنشان کرد: طبق قرارداد بین این سازمان و انبار عمومی مسئولیت نگهداری کالا و پرداخت هزینه برنج آسیب دیده به عهده انبار عمومی به عنوان مرجع پذیرنده می باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *