سیسی و جانسون در مورد همکاری های امنیتی ، لیبی ، فلسطین و سدهای عناهدا مشورت می کنند



عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر سه شنبه شب با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در مورد همکاری های امنیتی ، مبارزه با تروریسم و ​​سد عناهدا تلفنی صحبت کرد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از القدس العربی ، سخنگوی ریاست جمهوری مصر در بیانیه ای گفت این تماس توسط نخست وزیر انگلیس انجام شده است.

وی گفت: “در این نشست بر اهمیت تقویت و گسترش همکاری های امنیتی ، نظامی و اطلاعاتی مصر و انگلیس ، به ویژه در مبارزه با تروریسم ، مهاجرت غیرقانونی و امنیت مرزی ، و انتظار برای ارتقا cooperation همکاری اقتصادی توافق شد.

در مورد تغییر اقلیم ، دو طرف بر اهمیت افزایش همکاری در اجلاس بعدی تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد ، که در اواخر سال جاری توسط انگلستان برگزار شد ، تأکید کردند.

در مورد مسئله فلسطین ، نخست وزیر انگلیس از ابتکار مصر برای بازگرداندن نوار غزه ، اختصاص 500 میلیون دلار برای این روند و تقویت آتش بس بین اسرائیل و نوار غزه ، تمجید کرد.

با توجه به سد النهدا ، السیسی بر تعهد قاطع مصر در حمایت از حقوق تاریخی خود در مورد آبهای رود نیل و حفظ امنیت آب مصر در حال حاضر و در آینده تأکید کرد و از جامعه بین المللی خواست که از مصر حمایت کنند ، روند مذاکرات جدی و با اراده واقعی سیاسی بود تا اینکه توافق جامع ، عادلانه و قانونی در مورد پر کردن و بهره برداری از سد Ennada به دست آمد.

نخست وزیر انگلیس همچنین از حمایت مجدد از تلاش برای از سرگیری روند مذاکره به منظور دستیابی به یک راه حل عادلانه در این زمینه ابراز داشت.

بیشتر بخوانید  نقش بسزای نظم و ترتیب محیط کارگاه در ایجاد شرایط ایمن

آنها همچنین درباره تحولات اخیر لیبی و اهمیت پیشرفت در انتقال سیاسی این کشور بحث کردند.

هر دو طرف بر لزوم خروج شبه نظامیان و نیروهای خارجی از لیبی و حفظ تمامیت ارضی لیبی و یکپارچگی نهادهای ملی آن تأکید کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید