سیستم Scientometrics مقدمه ای برای حضور موثر رهبران در شبکه علمی است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش دانشگاه آزاد ، مراسم افتتاحیه سیستم علم سنجی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

طهرانچی در این مراسم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال ایجاد فضایی برای دیده شدن و حمایت از ناظران خود است که بحمدالله امروز با رونمایی از سیستم علم سنجی به دست آمد و تأثیرات آن در ایران بیشتر خواهد بود. آینده. “ظاهر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه کیفیت و توجه به کار کیفیت محور برای دانشگاه آزاد اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است ، اظهار داشت: ما معتقدیم برای ایجاد سیاست علمی باید دانشگاه را مدیریت کرد. از آنجا که این دانشگاه مرکز دانشمندان است ، حضور دانشمندان ، بزرگان و فرهیختگان در دانشگاه آزاد اسلامی یک افتخار و یک منبع تأثیر خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سیستم علم سنجی محلی باید رهبران علمی دانشگاه را معرفی و ببیند و از آنها حمایت کند ، گفت: تأثیر مردم در حوزه دانش بسیار مهم است و بنابراین باید این افراد معرفی شوند جامعه. “

طهرانچی از طراحی بورد اطلاع رسانی دانشگاه آزاد دانشگاه خبر داد و افزود: هدف از ایجاد سیستم علم سنجی به عنوان زیرمجموعه سیستم داده در مرحله اول نشان دادن توانایی ها و ظرفیت اعضای جامعه اسلامی است. اساتید دانشگاه ملی و در سطح بین المللی ، و در مرحله دوم استانها برای کسب مقام برتر در سیستم رتبه بندی دانشگاه ها به رقابت می پردازند. تشویق واحدها برای اقدام و تأثیرگذاری در زمینه های علمی و پژوهشی نیز در نظر گرفته شده است. ایجاد یک شبکه علمی به عنوان یک شبکه فرا سیستم در دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مهمترین اهداف ایجاد این سیستم است.

بیشتر بخوانید  واگذاری جزیره آشوراده به یک کارخانه تحت عنوان «طرح گردشگری» | سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور در گفت و گو با دیده بان ایران: کارخانه کانسار خزر آلاینده نیست! | حر منصوری، دیده بان میانکله: به جای واگذاری جزیره به یک سرمایه دار از جوامع محلی حمایت شود

هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سیستم علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی مدیران دانشگاه را قادر می سازد بازیگران و رهبران را شناسایی و از مهارت های آنها در توسعه برنامه های تحقیقاتی ، ارزیابی جلسات دفاع متمرکز و مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنند. تشکیل چنین شبکه ای از رهبران دانشگاهی و همکاران اداری علمی در آینده دانشگاه موثر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه سیستم علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی مقدمه ای برای حضور م ofثر افراد برجسته در شبکه علمی دانشگاه است ، اظهار داشت: استادان دانشگاه و توانایی های تحقیق و پژوهش به خوبی در جامعه نمایان نشده اند و این دانشگاه از نظر علمی و دانشگاهی فعالیت می کند. “خوشحالیم که امروز با رونمایی از سیستم علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی ، می توانیم اطلاعات جامع و متمرکز را از سرپرستان دریافت کرده و آنها را به جامعه معرفی کنیم.

طهرانچی “آموزش منابع انسانی” ، “تحقیق و تولید علم” ، “حل مسئله” و “تعالی فرهنگی و اجتماعی” را از جمله چهار مأموریت این دانشگاه برشمرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی باید از هر یک از این مباحث فراتر رود. بنابراین در حالی که ما به اساتیدی نیاز داریم که مقالات خوبی ارائه دهند که قابل استناد باشد ، ما استادی را می خواهیم که خوب تدریس کند و معلمی را بتواند مشکلات را حل کند و پیامدهای فرهنگی و اجتماعی داشته باشد. تمام این خصوصیات مورد توجه دانشگاه آزاد اسلامی است و همه این افراد باید در سیستم های داده دانشگاه دیده شوند.

سرانجام ، رئیس دانشگاه اسلامی آزاد با تأکید بر اینکه از رهبران علمی این دانشگاه حمایت می کند ، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که هرگونه تحقیق لزوماً نباید منجر به حل مسئله شود ، بلکه می تواند مقدمه ای برای حل مسئله باشد. بنابراین ، ناظران جایگاه ویژه ای دارند و باید تمرکز علمی دقیق برای حل مشکل در صورت بروز مشکل داشته باشند. مانند آنچه در واکسن ها تولید می شود ویروس کرونا اتفاق افتاده

بیشتر بخوانید  پرداخت خسارت زیان‌دیدگان در کمتر از 72 ساعت

دیدگاهتان را بنویسید