سیستم پزشکی زاهدان: داروها گران هستند / یافتن اکسیژن ساز به سختی امکان پذیر است



سید سعید سید الحسینی ، رئیس سازمان پزشکی زاهدان با اشاره به وضعیت تاج در منطقه گفت: “در استان ما یک عقب ماندگی تاریخی وجود دارد و بخش بهداشت نیز از این قاعده مستثنی نیست. ما باید داشته باشیم 1 در هزار جمعیت. “ما 9 تخت بیمارستانی داریم ، اما در زاهدان ، مرکز استان ، این تعداد 1.1 تا 1.2 است ، به این معنی که ما 7 دهم تا 8 دهم کمتر از هنجار ملی هستیم.

وی ادامه داد: در قسمت جنوبی استان ما این تعداد کمتر از 9 دهم است و در آنجا ما از کشور فاصله داریم ، بیمارستان یکی از شاخص های مهم در زمینه درمان است و همچنین برای هر تخت باید 2 داشته باشید و نیم پرسنل ، اما در استان ما این تعداد یک نفر است ، در واقع کمتر از نیمی است.

سید الحسینی افزود: وقتی فاجعه و بحرانی پیش می آید ، حتی اگر تخت بیمارستان به اندازه کافی وجود داشته باشد ، نمی توان فوراً مشکل را جبران کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از بیماران در استانهای سیستان و بلوچستان تمایلی به مراجعه به بیمارستان ندارند و زمانی که وضعیت جسمی آنها بسیار نامناسب است مراجعه می کنند و این مشکلات باعث افزایش مرگ و میر می شود.

سیدالحسینی گفت: همچنین مردم منطقه علاقه زیادی به واکسینه شدن تاج ندارند و آنچه در تهران دیده می شود در اینجا اصلا وجود ندارد.

وی با اشاره به تعداد کشته شدگان گفت: اعلامیه بر اساس تست pcr مثبت است اما برخی از افرادی که از تاج می میرند ممکن است اصلا تست pcr نداشته باشند و بنابراین در آمار تاج قرار نمی گیرند.

بیشتر بخوانید  آخرین فرصت برای تعویض شناسنامه های قدیمی+ مدارک لازم و هزینه

رئیس سیستم پزشکی زاهدان ادامه داد: اکنون تعداد آزمایشات در استان نسبت به دو هفته قبل 2 تا 3 برابر افزایش یافته است اما هنوز کمبود وجود دارد و اکنون 1600 تا 1700 آزمایش مثبت در روز وجود دارد. ، بنابراین ما مانند این محدودیت داریم.

وی در مورد تعداد تخت های موجود ادامه داد: “در زاهدان بیمارستانی با 320 تخت داریم که غیرفعال بود ، بیمارستان دیگری در سراوان داریم و اتفاق مشابهی رخ داده است و بیمارستان هنوز وارد مراکز خدمات نشده است ، بنابراین وقتی آقای آقای وزیر می گوید که ما 400 تخت داریم ، این بدان معنی است که این تخت ها ، و باید توجه داشت که ما نیروی کار جدی نداریم.

سیدالحسینی افزود: بیشتر مردم منطقه در شرایط اقتصادی دشواری قرار دارند و در تهیه داروهای کرونر مشکل دارند ، به عنوان مثال داروی فایپیراویر که پزشک باید تجویز کند حدود 500000 تن هزینه دارد و اگر چهار نفر به آن نیاز داشته باشند دارو در خانه خواهد بود تقریباً “. این دو میلیون می شود ، در حالی که درآمد اکثر آنها کمتر از دو میلیون است.

وی ادامه داد: بنابراین ، درخواست ما از وزیر و اعضای پارلمان این است که به کمک این افراد بیایند و سعی کنند درمان با تاج برای آنها رایگان باشد.

سیدالحسینی گفت: افزودن بستر مانند افزودن بستر در صحرا نیست ، دارو و تجهیزات آن بستر كجاست؟ در حال حاضر ، یافتن دستگاه تولید اکسیژن در حومه شهر دشوار است ، ممکن است یک مولد اکسیژن در بیمارستان باشد ، اما برای افرادی که در بیمارستان بستری نیستند و از آنها مراقبت نمی کنند ، یافتن دستگاه آسان نیست و علاوه بر این ، داروها گران هستند . مهم است که افراد حداقل کاری انجام دهند تا افراد بتوانند به راحتی داروهای خود را تهیه کنند.

بیشتر بخوانید  «اعتفاک» از امشب روی صحنه می رود

سرانجام سید الحسینی گفت: “جدا از این مشکلات ، درمان سنتی و غیر سنتی وجود دارد ، یعنی استفاده از داروهایی که به گفته برخی از بیماران به بهبود بیماری کمک می کند ، و هنگامی که آنها به ملاقات ما می آیند ، متوجه می شویم که کل ریه درگیر است. اما در این مدت آنها هیچ دردی نداشتند ، بنابراین کل ریه ناپدید شد و نمی توان کاری کرد.

۴۷۲۳۷

دیدگاهتان را بنویسید