“سیستم بازار” در طی ماه اول جوجه ریزی مرغداران را تغذیه نمی کند


سعیده مشایخی ، مرغداری در اصفهان گفت:و وی درباره مشکلات مرغداران به خبرنگار اقتصادی فارس گفت: مشکل اصلی آنها عدم تأمین به موقع خوراک است و مجبور به تهیه کالا از بازار آزاد می شوند که این امر باعث افزایش هزینه های تولید می شود. قیمت ورود در این بازار در حال ضرب شدن است و بسیاری از مرغداران تولید نقدینگی می کنند. “آنها گران نیستند.

طبق این مرغداری ، قیمت سویا که توسط دولت تصویب شده است ، هر کیلوگرم 3700 تن و ذرت 2200 تن است ، اما در بازار آزاد با دو تا پنج برابر این قیمت فروخته می شود.

* مواد اولیه وارداتی با ارز 4200 تن از گمرک به انبارهای شخصی می رود

او جواب داد وزارت کشاورزی به تمام واردکنندگانی که محموله ها به آنها مستقیم است اطلاع دهید سیستم بازار وی با بیان اینکه “این بازار آزاد چگونه شکل گرفته است؟” گفت: برخی از تولیدکنندگان کالاهای خود را از گمرک به انبارهای خصوصی می برند و آنها را با نام “لاستیک” می فروشند و این امر باید توسط نهادهای نظارتی دنبال شود. “ارز دولتی.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی جهاد تولیدکنندگان طیور تعهد کرده است که مرغ زنده را با قیمت 17 هزار و 100 تن به فروش برسانند ، گفت: این در حالی است که پس از تصویب این هنجار از وزارتخانه سرعت خوراک روز به روز در حال افزایش است. از جهاد قیمت خوراک را افزایش داده است ، اما بر قیمت مرغ تأثیر نگذاشته است یک روز جوجه پیر همچنین یک افزایش شدید وجود دارد.

بیشتر بخوانید  تنها با دو حرکت چوب کبریت و یک چرخش معادله ۶۱=۴-۸ را درست کن [سطع معما بسیار سخت]

مشایخی در پاسخ به اینکه چرا قیمت مرغ در هر کیلوگرم به 35 هزار تن رسیده است؟ وی گفت: مرغداران مکلف به فروش مرغ با قیمت مشخص هستند اما روش توزیع باید مدیریت شود تا تولید با کمترین واسطه و با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.

* مرغهای یک روزه با دو برابر قیمت مصوب به فروش می رسند

این مرغدار گران بودن جوجه های یک روزه را یکی دیگر از مشکلات مرغداران عنوان کرد و گفت: اگرچه دولت قیمت هر مرغ یک روزه را 4200 تن تعیین کرده است اما ما مرغ ها را 6 تا 9000 تن پرورش می دهیم که افزایش هزینه های تولید “

وی با اشاره به اینکه مرغ های راس در سالن های تولید مثل ریخته می شوند ، گفت: متأسفانه این همه. آرین مرغ مرغداران تمایلی به استفاده از آن ندارند ، زیرا نرخ تبدیل این نژاد حداقل سه دهم بیشتر از نژادهای دیگر است و منجر به مصرف خوراک بیشتر می شود. علاوه بر این ، در این سالها روی این نژاد کار نشده است و از نظر بهره وری از نژادهای مشابه عقب است.

مرغدار تصریح کرد: اینکه دولت دستورالعمل تهیه همه مرغداران کشور را ارائه می دهد درست نیست. گروه کاریبرخی از افراد برای هر استان تصمیم می گیرند ، با استفاده از نظر مرغداران ، میزان بیماری و شرایط ورودی و تولید استان از استان به استان دیگر متفاوت است.

آخر پیام / ب


دیدگاهتان را بنویسید