مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سیر صعودی تورم در آمریکا، وضعیت اقتصادی مبهم خانوار‌های کم درآمد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله

به گزارش مجله خبری نگاربه نقل از فاکس بیزینس، وزارت کار آمریکا روز چهارشنبه در گزارشی آخرین وضعیت تورم این کشور را منتشر کرد که همچنان نسبت به یک دوره یک ماهه گذشته افزایش داشته است. طبق آمار‌های این وزارتخانه هرچند شاخص تورم تا حدودی کاهش یافته است، ولی قیمت کالا‌های مصرفی و سوخت همچنان روند تصاعدی دارد.

بانک مرکزی آمریکا یا فدرال رزرو اعتقاد دارد وضعیت بازار‌های بورس تا حدودی بهبود یافته است، ولی رشد نرخ مواد غذایی و سوخت ۵.۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. کارشناسان اقتصادی هشدار می‌دهند در ماه جولای هرچند تورم تا حدودی نسبت به ماه گذشته کاهش یافته، ولی همچنان در ماه‌های  آینده روند صعودی داشته و ممکن است طبق پیش‌بینی بانک مرکزی آمریکا افزایش ۲ را داشته باشد.

پیتر ارل، پژوهشگر و کارشناس اقتصادی در اندیشکده موسسه تحقیقات اقتصادی آمریکا، می‌گوید: خیلی زود است مردم آمریکا بتوانند خودشان را از این جنگل قیمت‌ها رها کنند. راه درازی در پیش است و خیلی چیز‌ها ممکن است اتفاق بیفتد.

به گفته این کارشناس اقتصادی افزایش تورم فشار فزاینده‌ای بر خانوار‌های متوسط آمریکایی وارد کرده است به طوری که اکثر این خانوار‌ها برای پرداخت هزینه‌های روزمره خود با مشکل روبرو شده‌اند. قیمت مواد غذایی و سوخت بیشترین ضربه را به این قشر از جامعه آمریکایی وارد آورده است. هرچند در ماه‌های اخیر این قشر توانسته چند قلم کالا‌های ضروری مثل شیر و سبزیجات به سبد غذایی خود اضافه کند، ولی همچنان وضعیت اقتصاد برای این خانوار‌ها مبهم ارزیابی می‌شود.

طبق گزارش‌های منتشر شده توسط منابع دولتی هزینه‌های مسکن عامل اساسی افزایش تورم محسوب می‌شود و از سال ۱۹۹۱ تا کنون نزدیک به ۵.۷ درصد افزایش یافته است. کارشناسان اقتصادی معتقدند هزینه‌های مسکن رابطه مستقیمی با تورم و معیشت مردم دارند.

بیشتر بخوانید  تلاش های هند برای تشکیل کارگروه چهار جانبه برای توسعه بندر چابهار - آژانس مهر | اخبار ایران و جهان
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *