سید صادق حسینی به عنوان سرپرست سازمان حج و زیارت منصوب شد


بر اساس اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با قدردانی از علیرضا رشیدیان رئیس سابق سازمان حج و زیارت، سید صادق حسینی را به عنوان معاون وزیر و سرپرست جدید این سازمان منصوب کرد. . رشیدیان از سال ۱۳۹۷ در راس سازمان حج و زیارت قرار دارد.

در حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به سید سده حسینی آمده است:

با توجه به تجربیات ارزنده جنابعالی و آگاهی از تعهد و روحیه انقلابی و مکتبی جنابعالی، به موجب این حکم به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت منصوب می شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و تعامل و هماهنگی و همکاری با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و استفاده از ظرفیت نیروهای مؤثر و کارآمد و دیپلماسی فرهنگی، حج و زیارت تقویت و علم حج گسترش یابد. خداوند اهداف و شرح وظایف سازمان حج و زیارت و مأموریت های آتی را به شما عنایت فرماید.»

اسماعیلی همچنین به تشریح مأموریت های حسین(ع) در سازماندهی حج و زیارت پرداخت:

«پیروی از درخواست‌ها و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار کارگزاران حج و زیارت به‌ویژه نکاتی که معظم‌له در پیام‌های سالانه به مناسبت ایام حج مطرح کردند.

سیاست گذاری جامع فعالیت های زیارتی و زیارتی داخلی و بین المللی با هماهنگی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

– ایجاد هماهنگی با دستگاه های داخلی مسئول در حوزه حج و زیارت به منظور یکپارچه سازی سیاست های نظارتی و ارتباطی.

صدور مجوز و نظارت بر دفاتر خدمات زیارتی و کاروان های حج بر اساس دستورالعمل های آگاهانه و قانونی

بیشتر بخوانید  با جواب دادن به این معمای ریاضی به همه نشون بده که چقدر باهوشی!

ارتقای سطح آگاهی زائران و کارگزاران زیارت و زیارت با تکیه بر آموزش قبل از عزیمت با هدف ارتقای دانش دینی و شناخت معیارهای قانونی و فرهنگی کشورهای میزبان به منظور جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی.

تلاش لازم برای حفظ جایگاه و منزلت زائران و زائران ایرانی در کشورهای خارجی

توجه ویژه به سلامت زائران و زائران ایرانی در هنگام اعزام، استقرار در کشور مقصد و بازگشت به کشور در شرایط فعلی بیماری عروق کرونر در جهان و تهیه اقدامات و دستورالعمل های لازم با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی. تحصیلات

– مشاوره با دستگاه های مرتبط به منظور ایجاد مناسب ترین بیمه و سلامت زائران و زائران.

برنامه ریزی و ساماندهی اعزام زائران ایرانی مقیم خارج از کشور

استفاده از ظرفیت بالای سفرهای زیارتی و زیارتی برای ایجاد روابط همدلانه و واحد با کشورهای اسلامی و ایجاد تعامل معنادار با مسئولان مرتبط با کشورهای زیارتی و نهادهای بین المللی اسلامی در این زمینه.

«انتظار می رود به طور مستمر و فصلی از پیشرفت کار در هر یک از بخش ها گزارش دهم.

در مقدمه حسینی آمده است: سیدصادق حسینی در سال 1344 در کما به دنیا آمد و دارای دکترای فقه و حقوق است. از جمله پرونده های اجرایی رئیس جدید سازمان حج و زیارت، معاون امور بین الملل و روابط عمومی هیئت اعزامی، رئیس ستاد بحران به مدت چهار سال، معاون دبیری هیئت اعزامی (معاونت مقننه، اجرایی، قضایی) و شورا)، رئیس مرکز ارزیابی راهبردی و نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، کارشناس روابط بین الملل مرکز نظارت و ارزیابی راهبردی و نظارت بر اجرای نظام های سیاست گذاری کلی در قوای سه گانه و همچنین نیروهای مسلح

بیشتر بخوانید  کارنامه رتبه 1 انسانی کنکور 1402 : مهدی نیکوکار

وی همچنین در زمینه مبانی فقهی و حقوقی مانند «قیام عاشورا» و «حریم در فقه و حقوق اسلامی» تألیف داشته و نویسنده چندین مقاله تخصصی در حوزه روابط بین الملل است.

تغییر رهبر حج و زیارت که ماه ها از آن صحبت می شد، در حالی رخ داد که حج و سازمان زیارت منتظر روشن شدن تکلیف حج و فوت و زیارت عراق و سوریه پس از توقف در دوران تاج گذاری و مذاکره هستند. ادامه داد.

دیدگاهتان را بنویسید