سیدنی پواتیه درگذشت | تشییع جنازه سیدنی پواتیه


سیدنی پواتیه در حال مرگ است تشییع جنازه سیدنی پواتیه بیوگرافی سیدنی پواتیه + عکس چگونه با ایران بمانیم

به گزارش سیانان، سیدنی پواتیه، بازیگری که اولین ستاره سیاه پوست هالیوود و اولین سیاهپوست برنده اسکار بهترین بازیگر مرد شد، در سن 94 سالگی درگذشت.

کلینت واتسون، مشاور رسانه ای باهاما، پنجشنبه شب خبر درگذشت این بازیگر باهامایی را تایید کرد.

در زمانی که نقش‌های مهم برای بازیگران سیاه‌پوست بسیار نادر بود، پواتیه از پس‌زمینه بسیار ضعیف و همچنین تاکید متمرکزش بر باهاما فاصله گرفت و اوج حرفه بازیگری خود را به دست آورد.

او در سال 1963 برای فیلم “نیلوفرهای مزرعه” برنده جایزه اسکار شد. او در آن فیلم نقش کارگری را بازی می‌کند که دائماً در سفر است و به گروهی از راهبه‌ها کمک می‌کند تا برای خود عبادتگاهی بسازند.

بسیاری از معروف‌ترین فیلم‌های او به بررسی تنش‌های نژادی آمریکا و تغییراتی که در پی جنبش حقوق مدنی آمریکا رخ داد، می‌پردازند. تا اینکه در سال 1967 او نقش یک کارآگاه فیلادلفیا را در «تب شب» که با تبعیض در شهر کوچکی در می سی سی پی مبارزه می کند و «حدس بزنید چه کسی برای شام می آید» به عنوان دکتری که تلاش می کند نظر والدین نامزد را جلب کند، بازی کرد. او را سفید بکش.

پخش فیلم های پوآتیه در جنوب ایالات متحده دشوار بود و طرح های او محدود به آن چیزی بود که استودیوهای سفیدپوست به آنها اجازه تولید می دادند. به عنوان مثال، تابوهای نژادی باعث شد که او نقشه های زیادی را از دست بدهد، اما در اواخر دهه 1950 و 1960، او مخاطبان را به این نتیجه رساند که سیاه پوستان می توانند بیشتر از کارمندان، بلکه به عنوان پزشک، معلم و کارآگاه نیز باشند.

بیشتر بخوانید  تغییر چهره عجیب بازیگر کودکی یوزارسیف!

در همان زمان، او به عنوان تنها سیاه پوست هالیوود در دهه 1960، تحت فشار زیادی قرار داشت. او اغلب به عنوان نمادی با وقار از نژاد خود در نظر گرفته می شد، و حتی برخی از سیاهپوستان از او انتقاد می کردند که چرا فقط کارت های تمیز را برای دنبال کردن سفیدها انتخاب می کند.

پواتیه در مصاحبه ای با اپرا وینفری در سال 2000 گفت: “این مسئولیت بزرگی بود.” من آن را پذیرفتم و زندگی کردم تا نشان دهم که به این مسئولیت احترام می گذارم. مجبور بودم. برای اینکه بقیه پشت سرم باشند باید کارهای خاصی انجام می دادم.

روحش شاد و یادش گرامی باد / و ایران

دیدگاهتان را بنویسید