سیاست های اجرایی را برای تشویق و حمایت از کارآفرینان برجسته اعلام کرد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر براساس پایگاه اطلاع رسانی هیأت وزیران ، هیئت وزیران در جلسه 11 ژوئیه 1400 ، ضرورت انتقال اقتصاد از نفت به اقتصاد مبتنی بر كارآفرینی و نوآوری ، ایجاد مشاغل پایدار و افزایش سرانه درآمد ملی را تشویق و حمایت می كند. اعضای دولت. کارآفرینان برجسته ، گرچه با پیشنهاد وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی موافق بودند ، اما سیاست های اجرایی مربوطه را اتخاذ کردند.

بر این اساس ، کارآفرینان برجسته به مدت سه سال از مشوق ها بهره مند می شوند و پس از آن باید بازبینی شوند. یک کارآفرین برجسته شخصی است که تجارت وی شروع به ارتقا chain زنجیره ارزش صنعت وابسته کرده و به رشد معینی در شاخص ترکیبی اشتغال ، فروش و صادرات دست یافته است.

علاوه بر این ، دانشگاه ها می توانند به کارآفرینان برجسته دکترای افتخاری اعطا کنند. وزارت علوم همچنین موظف است چارچوب لازم را برای همکاری و حضور کارآفرینان برجسته در دانشگاهها ، صرف نظر از مدرک تحصیلی آنها ، به عنوان مدرس یا مدرس مدعو در زمینه های مرتبط با کار یا حوزه های کارآفرینی آنها فراهم کند. همچنین معاون وزیر علوم و فناوری موظف است مشوقهای لازم را جهت بهبود همکاری کارآفرینان برجسته با شرکتها و م institutionsسسات دانش بنیان جهت تأمین نیازهای فنآوری کارآفرینان پیشرو توسعه و اجرا کند.

گمرک جمهوری اسلامی ایران همچنین موافقت خود را با تأیید نهاد تخصصی مربوطه و تحقق شرایط مربوطه ، تسهیل تشریفات گمرکی در واردات مواد اولیه و تجهیزات تکنولوژیکی مربوط به فعالیتهای اصلی کارآفرینان برجسته می داند. کارآفرینان برجسته پس از کسب صلاحیت به عنوان اپراتورهای اقتصادی مجاز گمرک شناخته می شوند.

بیشتر بخوانید  از کجا بفهمیم چه حشره ای نیشمان زده؟ | علائم گزش انواع حشرات

کارآفرینان برجسته همچنین می توانند یکی از فعالیتهای زیر را به عنوان مسئولیت اجتماعی انجام دهند:

1- یک مرکز نوآوری ، یک باشگاه برای کارآفرینان جوان ، یک مرکز رشد کارآفرینی یا یک باشگاه صادراتی در منطقه خود ایجاد کنید

2- ایجاد صندوق شتاب دهنده و سرمایه گذاری خطرپذیر شرکت در زمینه تخصصی آن ، جهت تسریع ، آموزش و آموزش تیم های جوان با پتانسیل بالا.

3- ایجاد یک کافه کارآفرینی در اکوسیستم اطراف به منظور:

– اتصال اکوسیستم در منطقه با دانش خارجی ،

– انتقال و توسعه تجربه ، آموزش و دانش (از جمله دانش فن آوری و بازار) بین بازیگران اکوسیستم ،

– ایجاد زمینه برای گفتگو بین سیاستمداران منطقه و بازیگران اکوسیستم ،

– تعیین کار جمعی بین شرکت کنندگان در اکوسیستم.

4- اجرای فعالیتهای اکولوژیکی و اکولوژیکی در زنجیره اصلی فعالیتها و محیط کارآفرین پیشرو با تأیید سازمان حفاظت محیط زیست.

دیدگاهتان را بنویسید