مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سیاست صنعت برق جلوگیری از قطعی برق مشترکان خانگی است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یدالله حقیقی در نشست خبری پنجشنبه چهارم خردادماه در راستای سلسله نشست های مدیران مسئول به میزبانی استان فارس با اشاره به تاریخچه صنعت برق فارس و قرن پس از اولین نیروگاهی از بخش خصوصی با ظرفیت 5 کیلو ولت در شهر شیراز ساخته شد، گفت: در حال حاضر ظرفیت برنامه ریزی برق در استان های فارس و بوشهر 4 مگا ولت است.

وی با بیان اینکه شرکت های برق منطقه تولید و تامین برق و تحویل آن به پست های توزیع و ارائه آن به شرکت های توزیع برق می دهند، گفت: توجه به موقعیت تنها نیروگاه اتمی کشور و عبور از این نیروگاه بسیار مهم است. 80 درصد خط انتقال

وی با بیان اینکه صنعت برق برای دستیابی به ولتاژ مطمئن، پایدار و با مدیریت بالا تلاش می کند، گفت: یکی از شاخص های مهم در صنعت برق، فرکانس، یعنی تعداد نوسانات در یک بازه زمانی مشخص است. با در نظر گرفتن این موضوع، هرگونه عدم تعادل در تولید و مصرف منجر به مشکلاتی در تامین برق مشترکان بخش‌های مختلف خواهد شد.

حقيقي خاطرنشان كرد: عوامل مختلفي موجب عدم تعادل در توليد و مصرف برق در سال‌هاي اخير شده است كه از آن جمله مي‌توان به خشكسالي، توسعه‌نيافتگي تأسيسات توليد برق متناسب با رشد مصرف، مصرف غيرمجاز و تحريم‌ها اشاره كرد.

وی با بیان اینکه حدود 10 درصد برق کشور از نیروگاه های برق آبی تامین می شود که خشکسالی و کاهش 50 درصدی نزولات جوی بر تولید در این بخش تاثیر گذاشته است، گفت: در کوتاه مدت مهمترین و بهترین راه حل برای نابرابری انرژی است. در سطوح مختلف صنعت، کشاورزی، خانگی و سایر بخش ها.

بیشتر بخوانید  مرگ دردناک کارگر چاه کن ۵۰ ساله در اثر ریزش دیواره چاه در میمه اصفهان / فیلم

مدیرکل برق منطقه ای فارس یادآور شد: نابرابری تولید و مصرف ارتباط مستقیمی با قطعی گسترده برق دارد و تمام سیاست صنعت برق این است که از قطعی برق و مفقود شدن مصرف داخلی جلوگیری کند. فشار کمتر به مردم، مدیریت بار و عدم قطعی برق در صنعت برق.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی، صنعت، بازرگانی و اداری برنامه های مختلفی پیش بینی شده است و کشاورزانی که در پیک بار همکاری لازم را داشته باشند 4 ساعت برق رایگان دریافت می کنند.

مدیرکل برق منطقه ای فارس با تاکید بر اینکه تعهدات همه ادارات در برنامه تعریف شده مشخص است، گفت: مهمترین رویکرد ما پیگیری مردم است و این کمک می کند در بحث مصرف خانوار ساکت نباشیم. ” “

حقيقي در مورد معدنكاران نيز گفت: سياست دولت در اين زمينه كاملاً مشخص است و شركت هايي كه براي توليد رمز ارز اقدام مي كنند مي توانند با مراجعه به وزارت صمت مجوزهاي لازم را اخذ كنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر با بیان اینکه شرکت های تولید ارز قانونی باید خودکفا باشند یعنی برق مورد نیاز خود را تولید کنند، گفت: روبرو و پلمپ است.

حقيقي با بيان اينكه در حوزه انرژي، شركت آلومينيوم جنوب بزرگترين شركت مشترك برق كشور و فارس است، گفت: در حال حاضر مصرف برق اين شركت 4 مگاوات است و طبق قراردادي كه با اين گروه منعقد شده است. در حال ساخت این شرکت است که فاز اول آن با ظرفیت 3 مگاوات سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه صنایع بزرگ در زمان راه اندازی به تامین بخشی یا تمام انرژی مورد نیاز خود اختصاص دارند، ادامه داد: در مورد سایر صنایع انرژی زا در فارس مانند فولاد نی ریز و پاسادگاد تا جایی که شبکه اجازه دهد، حفظ و نگهداری می کنند. برق

بیشتر بخوانید  هشدارهای دبیر کمیته علمی کشوری کرونا؛ یک فرد مبتلا به اومیکرون می‌تواند رنگ شهر را تغییر دهد!

مدیرکل برق منطقه ای فارس در خصوص دلایل لغو مجوز نیروگاه خورشیدی در استان گفت: متقاضی راه اندازی این نیروگاه را درخواست نکرده و به مکاتبات پاسخی نداده است، بنابراین پس از ابطال پروانه بهره برداری از این نیروگاه. بازرسی. هیئت مدیره به راه اندازی نیروگاه خورشیدی اشاره کرد که پس از بررسی های لازم مجوز آن صادر خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *