مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سیاره ای قابل سکونت کشف شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سیاره

سیاره جدیدی کشف شده است

به گزارش فارس، اخترشناسان معتقدند سیاره ای را شناسایی کرده اند که شرایط مساعدی برای زندگی انسان دارد، اما در عین حال دشواری هایی نیز دارد. دانشمندان این سیاره را حمام بخار توصیف می کنند که محیطی چسبناک دارد و برای انسان ناراحت کننده است.

دانشمندان و ستاره شناسان اروپایی در کنفرانسی در آمریکا اعلام کردند که علاوه بر این سیاره، 50 سیاره دیگر خارج از منظومه شمسی نیز کشف شده است که یکی از آنها محیط فیزیکی نسبتاً مناسبی برای زندگی انسان دارد.

با توجه به اینکه آب یکی از نیازهای ضروری زندگی انسان است، کره زمین دارای آب است، اما آن آب به صورت مایع وجود ندارد، اما نه خیلی گرم است و نه خیلی سرد و آب های سطحی این سیاره در شکل بخار

این سیاره از سنگ ساخته شده است و مانند مشتری از گاز ساخته نشده است. جرم این سیاره تازه کشف شده 3.6 برابر جرم زمین است و دمای آن بین 30 تا 50 درجه سانتیگراد است و سطح آن از رطوبت بالایی برخوردار است.

دانشمندان می گویند که زمین 50 درصد رطوبت در ابرها دارد، در حالی که این میزان در این سیاره 60 درصد است که به گفته محققان، منطقی به نظر می رسد.

سیاره جدید hd85512b نام دارد و 35 سال نوری از زمین فاصله دارد. برای درک بهتر فاصله این سیاره می توان گفت که هر سال برابر با 5.8 میلیون مایل نوری است. ستاره ای که سیاره به دور آن می چرخد ​​حدود هزار درجه سردتر از خورشید است و این سیاره هر سال معادل 60 روز است.

بیشتر بخوانید  ۱۲ مزیت ۲۰دقیقه دویدن در روز

منبع: شبکه فیزیک هوپا


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *