سگ راه رفتن هم کار است! / درآمد ماهیانه سگ گردانی و نظافت سگ چقدر است؟



به گزارش سلام نو به نقل از همشهری، چندین سال از توسعه زندگی شهری و گسترش مهاجرت به شهرهای بزرگ می گذرد، بازار مشاغل کاذب رونق گرفته است. مشاغلی که نه نیاز به تخصص و تجربه دارند و نه سرمایه و اندوخته مالی بلکه تنها لازمه آنها توانایی بالا در برقراری روابط اجتماعی خوب و متقاعد ساختن مشتریان است.

این افراد پیش از این با تبلیغات کاغذی روی دیوارهای شهر ابراز وجود می کردند و سعی می کردند بازار کسب و کار خود را داغ نگه دارند، اما اکنون در سایه اپلیکیشن های درخواستی و سایت های تبلیغاتی می توانند راحتتر از قبل بازار کار را مدیریت کنند.

حرفه ای گریه کار حقوق می گیرد

وقتی صحبت از مشاغل کاذب می شود، ناخودآگاه همه به یاد فیلم شهید احمدلو و جمات قریکانی «تا کی گریه می کنی» می افتند که وجود خارجی آن در دهه 80 باورش سخت بود و حالا جزو کارهای اتفاق افتاده است. طرفداران زیادی پولی که یک شرکت اعتماد برای گریه سربازانش دریافت می کند به مراسم تشییع جنازه و پوشش و مجلس پایانی و همچنین نوع گریه آنها بستگی دارد.

رسول مدیر یکی از شرکت های خدماتی در این بخش است. البته، شرکت او به عنوان یک مشاوره فعالیت می کند، اما او چندین تیم ماهر برای گریه دارد که هر کدام با سرعت خاص خود کار می کنند. از گریه و زاری ساده گرفته تا گریه همراه با تشنج، غش و خودزنی. او می گوید که اعضای گروه های گریه اکثرا زن هستند. پیش از این بیشتر زنان میانسال به این شغل علاقه داشتند، اما اکنون جوانان بازار کار را از میانسالان ربوده اند.

صحرا یکی از این دختران جوان است که هفته ای 2-3 بار در جلسات سوگواری شرکت می کند: «من دانشجوی کامپیوتر هستم. هر جا برای یافتن کار تلاش کردم به دلیل ساعات کاری موفق نشدم تا اینکه به درخواست یکی از دوستانم با این شرکت آشنا شدم. روزهای اول خیلی سخت بود اما حالا بعد از 3 سال می توانم ادعا کنم که یک گریه حرفه ای هستم. هر چه در این کسب و کار حرفه ای تر باشید، پول حرفه ای بیشتری به دست خواهید آورد!»

پولی که بابت گریه از صاحب شورا می گیرند حداقل از 1.5 میلیون تومان تا 6 میلیون تومان است. در واقع موقعیت اجتماعی افراد تعیین کننده این نرخ هاست. یعنی هر چه جایگاه و اعتبار اجتماعی متوفی و ​​خانواده اش در نزد مردم بالاتر باشد، عزادارانش پول بیشتری دارند!

شهادت دادگاه به نرخ روزانه

جدا از گریه مردم در جماعت، شاهدان دروغین در مقابل دادگستری ها این روزها به بازار کسب و کار آنها نیز رسیدگی می کنند و فعالیتشان آنقدر آزاد شده که گاهی در شبکه های مجازی تبلیغ می کنند. میزان شهادت کذب این شاهدان دروغین نیز به نوع پرونده بستگی دارد و به گفته آنها شهادت آنها رأی را به نفع خریدار تبدیل می کند. برای اینکه بفهمیم با توجه به میزان کارشان چقدر است، از یکی از پاتوق هایشان بازدید کردیم. درست روبروی یکی از مراجع قضایی تهران. بیشتر آنها به دیوار دادگاه تکیه داده اند و مردم را تماشا می کنند. تعداد آنها از انگشتان هر دو دست بیشتر است. آراسته به چهره های معقول و زیبا. یکی از آنها که خود را سجاد معرفی می کند، می گوید: فقط قضیه ات را توضیح بده، بقیه اش را ما انجام می دهیم! اصلاً برایش مهم نیست، باید در مقابل شهادتی که می دهد قسم بخورد. توجیهش این است که کار ما گره گشایی از کار مردم است!

بیشتر بخوانید  پیج اینستاگرام مسعود ابراهیمی کرج

نرخ آنها از 500 هزار تومان شروع می شود و به ده ها میلیون تومان می رسد. وی می گوید: ما در موارد ساده مانند نزاع، طلاق، توهین و… با 500 هزار تومان شهادت جمع آوری می کنیم، اما وقتی پرونده های بزرگ حقوقی و کیفری وجود دارد که شهادت ما در سرنوشت افراد نقش تعیین کننده ای دارد، میزان شهادت نیز رقم می خورد. به هر رقمی که بخواهیم بستگی دارد. به گفته خودش حتی تجربه دریافت 50 میلیون تومان برای 10 دقیقه حضور در جلسه دادگاه را دارد.

گرچه بازار این کار به دلیل شرط شهود در مشروطه مردانه است، زنان نیز سهم اندکی در آن داشته اند; اما از آنجایی که شرط شهادت زنان در دادگاه، حضور 2 شاهد زن است، این نرخ ها بین 2 نفر تقسیم می شود. شاهدان دروغین به عنوان یک شبکه هماهنگ عمل می کنند و برنامه خود را برای تغییر محل سکونت دنبال می کنند تا از قضات و کارشناسان دادگاه اجتناب کنند.

نان خودشان را می خورند

در میان تمام مشاغل کاذب که این روزها طرفداران زیادی دارند، وکلا جایگاه ویژه ای را برای خود رقم زده اند. مردمی که پول می گیرند تا فریاد بزنند. هر چه در شکایت و جذب مشتری مهارت بیشتری داشته باشند، حقوقشان بیشتر می شود. خیلی ها فکر می کنند خواستگاری یک کار ساده و روزمره است، اما صابر که در این شغل پیروز شده و در نارمک اسم و رسمی دارد، می گوید: خواستگاری هنر است! بعد برای اثبات حرفش شروع به داد زدن می کند و انصافاً کارستان در عرض 5 دقیقه کاری انجام می دهد.

دستمزد دادستان اگرچه به مهارت و توانایی او بستگی دارد اما زیر 6.5 میلیون تومان نیست. صابر که سابقه طولانی در این حرفه دارد به کمتر از 14 میلیون تومان راضی نیست و سوداگران زیادی برای داشتن او با هم رقابت می کنند. او می گوید در حالی که زمانی در تهران دعوا رایج بود، اکنون در بسیاری از شهرها به منبع درآمد تبدیل شده است. بسیاری از دادستان ها از تهران شروع به کار کردند و اکنون در شهر خودشان کار می کنند.

هر یک از وکلا سبک و سبک خاص خود را دارد و میزان درآمد خود را دارد. بسیاری از مردم دادستان ها را مشکل ساز می نامند. حسین سرباز است و در دوران سربازی دادستانی را آموخته است: «من شغل و شغل خاصی بلد نبودم و از طرفی در تهران غریبه بودم و کسی مرا نمی شناخت. برای همین با دیدن آگهی دادستانی به سراغش رفتم. من 2 سال است که دادستان حرفه ای هستم و می خواهم ادامه دهم. به نظر من دادستان بازاریابی خیابانی است و این بد نیست!»

بیشتر بخوانید  عکس خنده دار و عجیب سواری میمون

در استخدام سگ

ظهور حق آن شخص در دفاع از کاری که انجام می دهد نشان می دهد که انجام کاری برای کسب درآمد حلال اشکالی ندارد. داد می زند و نانش را در می آورد و حسام روزی 3-4 ساعت سگ هایش را در خیابان های شهر می چرخاند. روجا یکی دیگر از سگ‌گردانان جوان است که این شغل را به هر شغل دیگری ترجیح می‌دهد: «کاری که من انجام می‌دهم معتبر است و آن را دوست دارم. چون من عاشق حیوانات هستم.”

روجا در طول روز در یک شرکت تجاری کار می کند و بخشی از وقت آزاد خود را به قدم زدن با سگ ها می گذراند. او برای این کار ماهانه 7 میلیون و 500 هزار تومان از صاحب سگ دریافت می کند.

درست است که کاری که او انجام می دهد مبنای قانونی چندانی ندارد، اما اتخاذ برخی قوانین حسابداری بر درآمد او و همکارانش تأثیر می گذارد: «هر بار که قانون منع رانندگی سگ در جامعه را اعلام می کنند، حقوق ما چندین بار افزایش می یابد. بار.” به دلیل خطراتی که وجود دارد مدتی پیش که قوانین جدید در مورد سگ‌بازی وضع شد، بسیاری از دوستان فعال من در این بخش حقوق خود را افزایش دادند.

درآمد حاصل از شیردهی سگ چقدر است؟

البته افرادی که سگ را استخدام می کنند به این موضوع محدود نمی شوند و در سایر بخش ها نیز فعال هستند. از مراقبت ویژه سگ های دریافتی رقمی معادل 8 تا 10 میلیون تومان در ماه تا مشاغل دیگر. موضوع تبلیغات آنها به این صورت است: «مادر فرشتگان اهل بیت تو». آنها برای آسودگی خیال مشتریان می گویند: ما به حیوانات خانگی شما هم اهمیت می دهیم همانطور که به فرزندان خود اهمیت می دهیم.

در واقع، با افزایش مقیاس زندگی شهری و وسعت شهرها، نسبت مشاغل کاذب نیز افزایش می یابد. مثلاً در شهر بزرگی مثل تهران افرادی که در پایانه ها و تاکسی پیست مسافرخانه ها مسافر جذب می کنند برای خود جایگاه و رتبه دارند.

این افراد که اکثرا افرادی با صورت سوخته و صورت نحیف با صورت های چروکیده و عصبی هستند، مسافران درون شهری و درون شهری را جذب می کنند و از رانندگان پورسانت می گیرند.

فرهاد مردی میانسال است که بعد از بازنشستگی تصمیم می گیرد تاکسی بخرد اما هرگز فرصتش را پیدا نمی کند. بنابراین برای گرفتن تاکسی به محله خود می رود.

اوایل بدون پورسانت کار می کرد اما حالا همه او را می شناسند و به قول خودش اگر نه این تاکسی ها خراب می شوند. خطوط و خراش هایی که بر اثر آفتاب سوختگی روی صورت فرهاد به جا مانده از سختی کار او می گوید: «کار ما هم سختی های خودش را دارد. ما باید در آفتاب و سرما بیرون باشیم و به ازای هر ماشین تکمیل شده به اندازه یک مسافر هزینه می گیریم.

درست است که بیشتر بازار کار کاذب در دست مردان است، اما زنان نیز توانسته اند زمینه های خاصی را برای خود ایجاد کنند. از جمله زنان مسنی که شب ها شیر می دهند. البته مشتریان این تجارت بیشتر دخترانی مجرد هستند که به قصد کار به تهران آمده اند اما قادر به پرداخت اجاره بها و زندگی مستقل نیستند. از این رو برای داشتن سقفی در شب در میان آگهی های شغلی روی دیوار و رسانه ها سراغ این حرفه می روند.

بیشتر بخوانید  گوشت اسب حلال است؟ |ذبح گوشت اسب در قروه امروز ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ – ایران چطور

سمانه حدود 40 سال سن دارد و می گوید: 9 سال در خوابگاه دخترانه زندگی کردم. مجبور بودم برای یک اتاق اجاره بپردازم و از آرامش کامل برخوردار نبودم، اما چون از این پیرزن مراقبت می کردم، نگران جای خواب نبودم و با دریافت حقوق، مشکلات زیادی در من ایجاد شد. زندگی حل شد

وی می گوید: امسال بسیاری از دوستانم که در خوابگاه بودند و نمی توانستند اجاره ماهانه خوابگاه ها را برای یک تخت پرداخت کنند، مجبور به ترک این مراکز شدند و نگهداری از سالمندان را قبول کردند. کسانی که وقت دارند می توانند در این سایت درآمد بیشتری کسب کنند.

به گفته وی، تنها دختر و پسرهای تهرانی که از شهرهای دیگر به پایتخت مهاجرت کرده اند، به دلیل نداشتن آشنا و فامیل در جمع، آماده همه این کارها هستند.

با تمام مشاغل خاص و خاصی که نام بردیم، آگهی های تحویل تلفنی قلیان در مسیر خود حرکت کرده است. فرقی نمی کند کجای پایتخت باشی، کافی است دلت قلیان غلیظ بخواهد. سپس پیک با قلیان در کمترین زمان ممکن در مقابل منزل شما آماده می شود. صفحات مجازی که این تجارت را تبلیغ می کنند در نوع خود منحصر به فرد هستند. شعارهای تبلیغاتی آنها نیز در جذب مشتری سنگ تمام نمی گذارد. مخصوصاً آنهایی که کیف پولشان پر از قلیان است: «هرجا که هستی قلیانت غلیظ است!»، «از لوکیشن به آن با زغال روشن» و ده ها شعار تبلیغاتی دیگر.

علاوه بر همه چیزهایی که ذکر کردیم، ممکن است ده ها شغل قلابی و پردرآمد دیگر نیز وجود داشته باشد که در سایت های تبلیغاتی و شبکه های مجازی یافت نمی شود، اما محل تجمع خاص خود را دارند؛ از آنهایی که در صف های طولانی برای تعویض پلاک می فروشند تا افرادی که تا صبح در ماشین هایشان در نقاط بالای شهر می خوابند تا صبح جای پارک خود را به کارگران اطراف بفروشند.

مشخص است که کودکان کار و کارگران خیابانی اخیراً به گروهی از افرادی پیوسته اند که در مشاغل ساختگی کار می کنند و بیرون مغازه ها و سوپرمارکت ها ایستاده اند و از عابران می خواهند برای آنها خرید کنند و سپس کالای خریداری شده را پس دهند. به صاحب فروشگاه و در ازای آن کمیسیون اندکی دریافت کنید. آنها آن را انجام می دهند!

دامنه مشاغل کاذب هر روز در جامعه ما در حال افزایش است و هیچ سودی جز عدم استقبال جوانان از آموزش های ابتدایی حرفه ای و اشتغال در بازارهای کار که رشد و توسعه جامعه را تضمین می کند وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید