سکه 500 هزار تومان ارزان شد/ آخرین قیمت طلا و سکه در بازار امروز



به گزارش تجارت نیوز، امروز قیمت دلار، طلا و سکه در بازارهای مختلف با نوسان همراه بود. قیمت دلار در بورس ملی با افزایش نسبت به روز گذشته ۲۸ هزار و ۷۹۳ تومان اعلام شد.

به گزارش برخی کانال های تلگرامی، دلار در بازار آزاد روز خود را با روندی صعودی آغاز کرد. روز گذشته آخرین نرخ دلار 31 هزار و 900 تومان بود. معاملات امروز با قیمت 31950 تومان آغاز شد. در ادامه نرخ ها متفاوت شد و به 31 هزار و 540 تومان رسید. روند نوسانات قیمت در خصوص تجارت غیرقانونی فردا نیز ادامه دارد.

ارزش پول آمریکا در روزهای اخیر افزایش یافته است. دیروز طبق اعلام برخی کانال های تلگرامی، کف و سقف قیمت دلار به 31 هزار و 440 و 31 هزار و 900 تومان رسید. برخی معتقدند این منابع قیمت دلار را بالاتر از نرخ بازار اعلام می کنند.

قیمت روز طلا و سکه در بازار

قیمت سکه که سه شنبه هفته گذشته تا یک پله خط مقاومتی 14 میلیون و 800 هزار تومان پیش رفت، روز چهارشنبه کاهش یافت. این فلز گران داخلی تا زمان انتشار این گزارش 14 میلیون و 310 هزار تومان فروخته می شد.

در جریان معاملات امروز 24 شهریور، قیمت سکه طرح جدید 14 میلیون و 450 هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای 18 عیار به یک میلیون و 310 هزار و 70 تومان رسید.

به گفته برخی معامله گران، به نظر می رسد نوسان قیمت اونس طلا یکی از دلایل کاهش قیمت فلز گران داخلی باشد. قیمت هر اونس طلا کانال 1700 دلاری را از دست داد و به 1676 دلار رسید.

بیشتر بخوانید  تصاویر پایانی از لحظه برخورد صاعقه با برج بلند در هند + فیلم

دلیل افزایش قیمت دلار چیست؟

پیش از این کارشناسان ارزی خاطرنشان کردند: دولت در دو سه ماه اخیر قیمت ارز را کنترل کرده است و در صورت عدم تحقق اخبار مثبت از برجام، احتمال افزایش بیشتر قیمت دور از انتظار نیست. اتفاقی که اکنون کارشناسان آن را پیش بینی می کنند و بازار نیز در همین مسیر حرکت می کند.

در چند ماه گذشته دولت با سمپاشی ارز قیمت ها را کنترل کرده است. اما آیا در ماه های آینده می تواند قیمت ارز را به همین شکل کنترل کند؟ این کارشناس ارزی می گوید مشخص نیست بانک مرکزی چقدر قدرت ارزی دارد و این راهکار چقدر می تواند قیمت دلار را کنترل کند. زیرا در پنج ماهه اول سال درآمد دولت از نفت محقق نشده و عمده درآمد دولت در نیمه اول سال درآمد مالیاتی بوده است. این بدان معناست که دولت نیمه اول سال را با درآمدهای مالیاتی و نفت 120 دلار گذرانده است.

اما اکنون در نیمه دوم سال دولت با کاهش درآمدهای مالیاتی، افزایش کسری بودجه و احتمال کاهش قیمت نفت مواجه است. به همین دلیل کار دولت سخت است.

هکشنا می گوید باید دید خود دولت طرفدار کاهش قیمت دلار است یا خیر. اگر در نیمه دوم سال در شرایطی که ممکن است درآمدها محقق نشود، قیمت نفت کاهش می یابد و درآمدهای مالیاتی نیز کاهش می یابد، این موضوع عجیبی است که دولت می تواند و می خواهد ارز را ارزان نگه دارد. . عجیب تر از این است که دولت ارزی برای مبادله دارد.

بیشتر بخوانید  لحظه نجات جان دو دختر جوان غرق شده در خیابان های شیراز پس از سیل / فیلم

دیدگاهتان را بنویسید