مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سکه و طلا ارزان شدند / آخرین قیمت سکه و طلا در بازار امروز

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادآنلاین، برخلاف هفته گذشته، دلار در معاملات امروز روند نزولی پیش گرفته و همین عامل باعث شده قیمت‌ها در بازار طلا هم کاهش یابد؛ از طرفی اونس جهانی هم نوسان زیادی نداشته و امروز در سطح ۱۷۸۳دلار بسته شده که این موضوع هم در کنار نبود تقاضا، به کاهش قیمت طلا و سکه کمک کرده است.

به این ترتیب در معاملات امروز، قیمت سکه امامی نسبت به پنجشنبه هفته پیش حدود ۲۵۰هزار، سکه طرح قدیم ۳۰۰هزار، نیم سکه ۱۰۰هزار، ربع سکه و سکه‌های یک گرمی ۵۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار تقریبا ۲۵هزار تومان کاهش یافته است.

حالا بازار طلا هم به مذاکرات دور هشتم برجام واکنش مثبت نشان داده و فعالان آن بر این باورند که درصورت تداوم انتشار اخبار مثبت و روند نزولی بازار ارز، شاهد کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه خواهیم بود؛ از طرفی اگر دلار متاثر از عدم حصول توافق و بالا رفتن انتظارات به روند بازگردد، در بازار طلا هم تاثیر آن را خواهیم دید.

با توجه به مبهم بودن شرایط اقتصادی و سیاسی، خریداران و فروشندگان این بازار هم فعلا دست نگه داشته‌اند و به گفته نایب رییس دوم اتحادیه طلا، از اواسط هفته گذشته خرید و فروش‌ها متوقف شده است و تا مشخص شدن نتیجه مذاکرات این روند ادامه خواهد داشت.

قیمت طلا و سکه ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۰

بر اساس آخرین قیمت‌های اعلام شده از سوی اتحادیه طلا و جواهر تهران، امروز قیمت سکه امامی به ۱۳میلیون و ۳۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان عقب‌نشینی کرده و حباب سکه هم ۳۵۳هزار تومان است.

بیشتر بخوانید  اتفاق تلخ در مشهد / سارق بعد از کشتن یک مرد خودش را کور کرد -

همچنین نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۸۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و۸۵۰هزار و سکه‌های یک گرمی با قیمت دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان معامله می‌شود؛ در بازار طلای امروز، ارزش هر مثقال طلای ۱۷عیار خام به پنج میلیون و ۶۰۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۲۹۰هزار تومان رسید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *