مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سکه های بهار آزادی نایاب شد!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از دنیای اقتصاد، دیروز جنگ روزنامه ای شدید بین خریداران و فروشندگان در بازار به چشم می خورد، جنگی که گاه شایعاتی به اندازه اخبار بالا و پایین برانگیخت.

زمان های مختلف قیمت دلار و سکه

در روزی که دلار اندکی افزایش یافت، سکه با سرعت حرکت نکرد. سکه بهار آزادی نایاب شد و سهمیه دلار به کانال 28 هزار تومان در صرافی رفت. اما مهم ترین نکته در بازار ارز در روز سه شنبه آغاز جنگ کامل روزنامه ای بود.

بازار تهران در بازار آزاد حدود 400 تومان افزایش نرخ داشت که از دو بازارچه مرزی هرات و سلیمانیه بیشتر است. در بازار سکه اما این فلز گرانبها ناظر بازار بود. کاهش حدود 100 هزار تومانی قیمت سکه منجر به کاهش حباب به یک میلیون و 390 هزار تومان شد.

رشد قیمت دلار هرات

به گزارش آکویران، هرات صبح روز سه شنبه با افزایش نرخ کار خود را آغاز کرد.

در مورد طلای مذاب، معامله گران می گویند که سقف سخت در سال گذشته بین 5770 تا 5800000 متغیر بود که امسال این مقاومت سخت را به یک ستون اصلی تبدیل کرد.

جنگ روزنامه ای شدید بین خریداران و فروشندگان ارز

اما چه اخباری در بازار ارز مورد توجه قرار گرفته است؟ قبل از اینکه به جزئیات اخبار روز سه شنبه بپردازیم، جالب است بدانید که جنگ شدیدی بین خریداران و فروشندگان در بازار رخ داده است. جنگی که گاهی باعث بالا و پایین شدن شایعات در حد اخبار می شد.

بامداد سه شنبه با اعلام خبر مذاکره با قطر، معامله گران معتقد بودند که قیمت ها از روز دوشنبه در بازار دیده نمی شود. نرخ های جدیدتر نیاز به اخبار مثبت جدید دارند.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

ردپای نفت در بازار ارز

زمزمه هایی در بازار شنیده می شد که قیمت هر بشکه نفت به 116 دلار رسیده و این افزایش نظر جالبی در مورد این خبر در بازار داشت. برخی گفته اند بازار نفت به مذاکرات دوحه خوش بین نیست.

اما واقعیت این بود که بیش از آنکه قیمت نفت به مذاکرات احیای برجام واکنش نشان داد، به اظهارات مطرح شده در اجلاس G7 درباره عرضه نفت واکنش نشان دادند و سیگنال های زیادی به مذاکرات با ایران ارسال نکردند.

اما خبر اینکه گروهی از خریداران در بازار مانور زیادی دادند خبری از روزنامه کیهان بود. کیهان روز سه شنبه به نقل از یک روزنامه روسی نوشت: ایران آماده است از یکی از خواسته های اصلی خود در مذاکرات هسته ای صرف نظر کند. ایران با قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های تروریستی مخالف نیست، اما تنها در صورتی که تحریم ها علیه ساختارهای داخلی سپاه کاهش یابد. ناظران تردید دارند که دولت جو بایدن اصلاً بتواند با این گزینه موافقت کند.

همتی و رئیسی پای خود را به بازار ارز باز کرده اند

خبر دیگری در بازار مبنی بر مذاکرات پشت پرده بر سر سپاه نیز دست به دست می شد. به گزارش خبر کیهان، عده ای معتقد بودند که باید این خبر را جدی گرفت اما بعد مشخص شد کاری که یک شبه انجام می شود خبری بوده و مدرکی وجود ندارد.

یکی دیگر از اخباری که بیشتر مورد توجه گروهی از مشتریان بازار قرار گرفت، واکنش همتی به اظهارات رییسی بود. سیدابراهیم رییسی با بیان اینکه برخی از افزایش قیمت ها به سال آینده موکول شده است، گفت: عبدالناصر همتی در پاسخ گفت: این سخنان شعله توقعات تورمی را حفظ می کند.

بیشتر بخوانید  گردوخاک بهاره رهنما با تیپ جدیدش | بهاره رهنمابااین استایلش شبیه همه عروسک ها شده

عده ای نیز سعی کردند پس از انتشار خبر مذاکرات، قیمت دلار را بیش از 3500 تومان از دست بدهند. این امر با وجود دو موج کاهشی در بازار ارز در هفته‌های اخیر بود. موج اول به دلیل برخی سیاست های بانک مرکزی و افزایش سطح عرضه بود و موج دوم که با توجه به اخبار مذاکرات، قدرتی حدود 1500 تومان داشت.

کف جامد قیمت سکه چقدر است؟

در مورد آینده بازار اعم از معامله گران طلا، دلالان دلار یا معامله گران سکه، فعلاً تعیین روند اصلی بازار دردناک در نظر گرفته شد. کف محکم سکه 13 میلیون و 500 تا 14 میلیون تومان شناخته می شود. در مورد کف ماهانه دلار هرات نیز گاهی گفته می شود که در سطح 28 هزار و 800 تا 29 هزار و 100 تومان خواهد بود. حضور اخبار جدید برجامی و شکسته شدن این سطوح می تواند روند نزولی بازار را شکست دهد.

قیمت خرید سهمیه دلار در بانک شهر متغیر بود

اما یکی از نکات جالب در بازار سهمیه است. هر چند سهمیه دلار در اکثر صرافی ها افزایش یافت، اما صرافی بانک شهر نرخ دلار را با کارت ملی یا سهمیه به 29 هزار و 150 تومان رساند که نسبت به روز گذشته کاهش داشته است. البته برای خرید کارت ملی در صرافی شهرستانی باید ثبت نام کنید و معمولا ظرفیت ثبت نام به زودی تکمیل می شود.

سکه بهار آزادی به یک چیز کمیاب تبدیل شده است

رئیس کانون صرافی ها همچنین گفت: سهمیه دلار به کانال 28 هزار تومان رسیده است اما بر اساس شایعات بازار تنها یک صرافی در غرب تهران وجود دارد که سهمیه دلار را با نرخ 28 هزار و 800 تومان عرضه می کند. خریدار

بیشتر بخوانید  کدام ماشین را دوست دارید؟

در بازار سکه، سکه بهار آزادی همچنان کمیاب است، سکه بهار به دلیل قیمت کمتر و نرخ بدون حباب آن طرفداران خود را دارد.

منبع: دنیای اقتصاد

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *