سکه ارزان شد | قیمت سکه یکشنبه 5 تیر



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: محمد کشتی آرای درباره وضعیت فعلی بازار طلا و سکه گفت: طی هفته های گذشته قیمت جهانی طلا به دلیل افزایش نرخ بهره آمریکا و تورم کاهش یافته و هفته گذشته حدود 40 دلار و در هفته جاری 13 دلار آن را دنبال کرد. امروز قیمت هر اونس طلا به 1827 دلار رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت قیمت ها در بازار داخلی طلا گفت: با توجه به اقدامات بانک مرکزی در کنترل قیمت ارز و همچنین ابلاغ بخشنامه ای مبنی بر نقل و انتقال ارزهای صادراتی به متقاضیان، قیمت ها در بازار روند نزولی داشته است. از شنبه هفته گذشته.» روند کاهشی ارز ادامه دارد و نسبت به هفته‌های گذشته با کاهش همراه است.

این فعال بازار طلا و جواهر با اشاره به کاهش 450 هزار تومانی قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی نسبت به روز گذشته، تصریح کرد: قیمت دلار در بازار آزاد تاکنون حدود 550 تومان کاهش داشته است. این روزها به دلیل تبادلات سیاسی و احیای برجام، نرخ ارز ضربه خورده و همچنان کاهش می یابد.

کشتی آرای با تاکید بر آرامش در بازار طلا و سکه گفت: کاهش قیمت ها در بازار آرام شده و به برقراری تجارت در روال عادی گذشته کمک کرده است. این در حالی است که افزایش قیمت ارز، طلا و سکه باعث افزایش تقاضای بازار در هفته های اخیر شده است. در این بین حباب سکه به بالاترین سطح یعنی یک میلیون و 600 هزار تومان رسید.

بیشتر بخوانید  چگونه می توانم یک حساب Spotify ایجاد کنم؟

وی ادامه داد: اما پس از اقدامات اخیر بانک مرکزی، روند کاهشی قیمت ها در بازار آغاز شد و حباب سکه هر روز به حدی کاهش یافت که دیروز در آخرین معاملات هر قطعه سکه، حباب یک میلیون و 380 سکه وجود داشت. هزار تومان اما امروز دور سکه حباب با کاهش 380 هزار تومانی حکایت از خالی شدن حباب سکه در معاملات دارد.

به گفته وی، در حال حاضر در بازار تهران قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم 14 میلیون و 300 هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 14 میلیون و 850 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 8 تومان است. میلیون و 350 هزار تومان ربع 5 میلیون و 370 هزار تومان و سکه گرمی 3 میلیون و 50 هزار تومان معامله شد.

قیمت هر مثقال طلای مذاب طی هفته گذشته با کاهش 55 هزار تومانی به 6 میلیون و 130 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز به یک میلیون و 400 هزار تومان کاهش یافته است.


دیدگاهتان را بنویسید