سوغاتی از سفر انسان اول به ماه به فروش می رسد / عکس


وصیت نامه ساتبیز آثاری از مجموعه شخصی باز آلدرین فضانورد آپولو 11، که یکی از اولین افرادی بود که بر روی ماه قدم گذاشت، به حراج گذاشت. برخی از مهم ترین مولفه های این ماموریت را می توان در میان اقلامی که به حراج گذاشته شد مشاهده کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از اسپیس، حراج این اقلام شامل ژاکت باز آلدرین، یک قلم نمدی و نوک شکسته یکی از قطعات فضاپیما از ساعت 12:00 به وقت شرقی آغاز می شود: 30 ایران در ساتبیز افتتاح می شود. گالری در نیویورک در روز سه شنبه، 26 جولای.

ایسنا نوشت؛ باز آلدرین که عضو سومین گروه از فضانوردان ناسا بود، در سال 1963 انتخاب شد. او سه راهپیمایی فضایی در ماموریت جمینی 12 انجام داد.این آخرین ماموریتی بود که از یک فضاپیمای دو نفره استفاده کرد، سه سال قبل از فرود بر ماه در سال 1969. امروز در سن 92 سالگی، آلدرین آخرین بازمانده خدمه آپولو 11 است. نیل آرمسترانگ در سال 2012 درگذشت و مایکل کالینز، که خلبان ماژول فرماندهی بود، در سال 2021 درگذشت.

کاساندرا هاتون، رئیس جهانی ساتبیز، در یک پیش نمایش ویدئویی گفت: «این اشیاء نه تنها شاهد بزرگترین دستاورد بشریت بودند، بلکه بسیاری از آنها این دستاورد را ممکن کردند. اینها آثار تاریخی مهمی از بزرگترین لحظه تاریخ بشر هستند و به ما یادآوری می کنند که بشریت چه توانایی هایی دارد.

یکی از نکات برجسته این فروش، قلم نمدی و نوک شکسته کلید سوئیچ است که برای آلدرین و آرمسترانگ برای خروج از سطح ماه بسیار مهم بود.

بیشتر بخوانید  ایالات متحده محمود عباس را به قتل نزار بانات متهم کرده است

دو میلیون خودکار می فروشم

آلدرین در سال 1991 در مصاحبه ای با سردبیر مجله Apollo Lunar Surface در توصیف حادثه ای که مربوط به آن دو بود، گفت: «هیچ حفاظتی روی هیچ یک از سوئیچ ها وجود نداشت. یکی وارد شد و دیگری قطع شد. کلید شکسته برای فعال کردن موتور فرودگر مورد نیاز بود. در حالی که کنترلرهای پرواز در کنترل ماموریت یک راه حل نرم افزاری ارائه کردند، آلدرین ایده خود را مطرح کرد. ساتبیز گلوبال هد می‌گوید باز آلدرین با هوشمندی یک نشانگر را از جیب آستین‌اش بیرون کشید. به طرز شگفت انگیزی، نوک مداد کاملاً در سوراخی که سوئیچ شکسته شده بود، قرار می گرفت. او آن را در آنجا گذاشت و به طور معجزه آسایی، موتور توانست روشن شود و آنها توانستند به مایک کالینز بروند و در نهایت به خانه برگردند.

انتظار می رود قلم جوهر و نوک سوئیچ پلاستیکی برند Duro بین 1 تا 2 میلیون دلار فروخته شود.

حراج سوغاتی های ارزشمند سفر اولین انسان به ماه

ساتبیز همچنین کتی را که آلدرین در ماموریت آپولو 11 پوشیده بود، در حالی که لباس فضایی به تن نداشت، به حراج می گذارد. لباس‌های فضایی آلدرین و آرمسترانگ در سطح ماه و همچنین لباس‌هایی که آرمسترانگ و کالینز پوشیده‌اند، در اختیار موزه ملی هوا و فضای اسمیتسونیان هستند. پیش بینی می شود کت آلدرین بین 1 تا 2 میلیون دلار فروخته شود.

سایر موارد قابل توجه در این حراج شامل اسناد کامل آپولو 11 و چک لیست های ماموریت، و همچنین تابلو فرش “برو آرمی، بیت ناوی” است که آلدرین در یکی از پیاده روی های فضایی جومنای 12 با خود برد.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه هات داگ با سس پنیر چدار + طرز تهیه / فیلم

قبل از ماموریت جومنای 12، ماموریت جمنای 6 درست قبل از مسابقه فوتبال ارتش و نیروی دریایی در سال 1965 به فضا پرتاب شد. Wally Schirra و Tom Stafford تابلوی “Beat Army” را در پنجره فضاپیمای Jumna 6 نصب کردند. هنگامی که Jumna 12 پرتاب شد، Buzz Aldrin از ارتش که به همراه جیم Lovell از نیروی دریایی در ماموریت بود، این ملیله شگفت انگیز را پوشید.

ساتبیز انتظار دارد این پارچه سفید با حروف مشکی بین 20000 تا 30000 دلار به فروش برسد.

لازم به ذکر است که این اولین بار نیست که اقلامی از مجموعه آلدرین در حراجی به فروش می رسد. او و اعضای خانواده اش قبلاً اقلامی را ارسال کرده بودند که مربوط به اوایل دهه 1990 است. با این حال، اقلام حراج ساتبی به دلیل ماهیت تاریخی خود قابل توجه هستند. یک قانون در سال 2012 تأیید کرد که فضانوردان دوره آپولو می توانند یادگاری های خود را نگه دارند یا بفروشند.

حراج سوغاتی های ارزشمند سفر اولین انسان به ماه

دیدگاهتان را بنویسید