سوزاندن چربی بدن بعد از ۴۰ سالگی با غذا


رژیم غذایی نامناسب منجر به مشکلات زیادی می شود که ایجاد می کند چربی در شکم یکی از آنهاست.

چربی شکم، موردی است که خیلی ها را نگران کرده است. در اینجا برخی از مواد مغذی وجود دارد که می تواند کمک کند کاهش و از بین بردن چربی های شکم خوب کمک کن

مواد غذایی برای سوزاندن چربی بدن

در این مطلب برای شما مواد غذایی سالمی آورده ایم که نه تنها به شما کمک می کند وزن شما از دست می دهید، اما همچنین ریزمغذی هایی را که برای مبارزه با بیماری های مرتبط با پیری نیاز دارید، از دست می دهید. با افزودن این غذا به رژیم غذایی شما می توانید روزانه به مدت یک سال با سوزاندن چربی بدن بیش از 5 کیلوگرم کاهش وزن.

مواد غذایی برای سوزاندن چربی بدن

آب زندگی را بنوشید

مطالعه ای روی ۲۴۰ زن در کالیفرنیا نشان داد زنانی که آب را با نوشیدنی های شیرین جایگزین کردند، به طور متوسط ​​دو پوند بیشتر از زنانی که امتناع کردند، وزن کم کردند.

همچنین افرادی که بیش از ۴ فنجان آب در روز می‌نوشیدند، ۱ کیلوگرم بیشتر از افرادی که آب کمتری می‌نوشیدند، کم کردند. علاوه بر این، اسید فسفریک موجود در نوشابه باعث کاهش توده استخوانی می شود که منجر به پوکی استخوان می شود.

مواد غذایی برای سوزاندن چربی بدن

کل کربوهیدرات ها

مطالعه‌ای در بریتانیا نشان داد زنانی که صبحانه‌ای غنی از کربوهیدرات می‌خورند، کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده بیشتری (فیبر کمتر) نسبت به زنانی که صبحانه‌ای سرشار از فیبر می‌خورند، می‌خورند. تجزیه چربی در طول روز دو برابر بود.

کربوهیدرات های تصفیه شده باعث جهش ناگهانی سطح انسولین خون می شوند که توانایی بدن را برای استفاده از چربی به عنوان سوخت محدود می کند.

بیشتر بخوانید  روغن براهمی چیست؟ فواید و عوارض جانبی مصرف روغن براهمی

15 ماده مغذی برای کاهش چربی شکم!

مواد غذایی برای سوزاندن چربی بدن

بذر کتان

بذر کتان سرشار از فیبر است و چربی های سالم این به تثبیت قند خون کمک می کند تا کمتر از روی شهوت و لذت غذا بخورید. برخی تحقیقات همچنین نشان می دهد که بذر کتان ممکن است به دلیل سطوح بالای فیتواستروژن باشد

علائم نوسانات هورمونی را کاهش دهید بهتر است از دانه کتان آسیاب شده استفاده کنید که هضم آن راحت تر است. می توانید آن را به غلات صبحانه، سوپ، سالاد یا اسموتی اضافه کنید.

مواد غذایی برای سوزاندن چربی بدن

گردو

به جای تنقلات مضر و تنقلاتی مانند چیپس بهتر است از مغزها مانند گردو استفاده کنید: گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث می شود برای مدت طولانی احساس سیری کنید افراد دیابتی رژیم غذایی کم چربی محققان استرالیایی دریافتند افرادی که روزانه 8 تا 10 مغز آجیل می خوردند وزن و چربی آنها بیشتر از دست دادند.

با این غذا به جنگ چربی ها بروید!

مواد غذایی برای سوزاندن چربی بدن

ماهی سالمون

کمتر از 100 گرم ماهی سالمون دارای 530 واحد ویتامین D و 181 میلی گرم کلسیم است.

یک مطالعه هفت ساله روی بیش از 36000 زن 50 تا 79 ساله نشان داد که زنانی که هم مکمل های ویتامین D و هم کلسیم مصرف می کردند با کسانی که پس از یائسگی دارونما مصرف می کردند مقایسه شدند. افزایش وزن مطالعه دیگری نشان می دهد که اگر بدن ویتامین D کافی دریافت نکند، هورمون کنترل کننده اشتها لپتین نمی تواند به درستی عمل کند.

مواد غذایی برای سوزاندن چربی بدن

گریپ فروت

در یک مطالعه در دانشگاه آریزونا، داوطلبانی که قبل از هر وعده غذایی نصف گریپ فروت خوردند، حدود 2.5 اینچ از اندازه دور کمر خود را از دست دادند، که کارشناسان آن را به نرگس در میوه نسبت دادند. چربی سوزی گریپ فروت همچنین منبع عالی ویتامین های A، B5، پتاسیم، فولات، فیبر و همچنین لیکوپن قوی ضد سرطان است.

بیشتر بخوانید  چاقی و افزایش وزن در بیماران دیابتی با مصرف انسولین

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


دیدگاهتان را بنویسید