سوریه: فرانسه حمایت از تروریست ها و جدایی طلبان را متوقف می کند – اخبار غرب آسیا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیموزارت خارجه سوریه از فرانسه خواسته است که به جای ادعای واهی از حمایت از تروریسم و ​​جدایی طلبان در سوریه دست بردارد.

“رژیم فرانسه همچنان به حمایت مادی و رسانه ای از تروریست ها و جدایی طلبان در سوریه ادامه می دهد که با همه قطعنامه های شورای امنیت که خواستار وحدت است مغایرت دارد و” این تمامیت ارضی و مردم سوریه ، استقلال و حاکمیت آن کشور است. “

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد: “سوریه ادعاهای دروغی را که در بیانیه های دیروز وزارت خارجه فرانسه درباره وضعیت سوریه مطرح شده است ، به طور کامل رد می کند؛ “این بیانیه بر اساس دروغ ، ریا و حمایت از تروریسم است.”

این منبع در وزارت خارجه سوریه همچنین تاکید کرد که این کشور بیشترین نگرانی را برای مردم و ثبات در سوریه دارد و از هر فرصتی برای گفتگو و آشتی استقبال می کند.

وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه ای که دیروز در واکنش به عملیات ارتش سوریه در صخره درعا (جنوب) منتشر کرد ، عملیات ضد تروریسم را “حمله خونین” خواند و گفت که تراژدی اعراب تنها با یک فرایند سیاسی کامل بر اساس قطعنامه 2254 به پایان می رسد. .

طی دو روز گذشته ، شبه نظامیان درعا توافق با ارتش سوریه را نقض کرده و به مواضع و پاسگاه های ارتش حمله کرده و به مناطق اطراف خمپاره شلیک کردند. این منطقه چندین سال پیش در جریان عملیات پاکسازی ارتش از توافق سازش در دست مخالفان و مخالفان باقی ماند ، به شرط رعایت آتش بس و تسلیحات به دولت که مخالفان از پیروی از آن خودداری کردند.

بیشتر بخوانید  ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات برای خانه‌های لوکس

وزارت کشور اردن امشب اعلام کرد که گذرگاه جابر نصیب در مرز خود با سوریه را در میان مخالفان مداوم و خرابکاری های مسلحانه که تنش ها را در منطقه تشدید کرده است ، می بندد. هامان گفت که این تصمیم را به دلیل وضعیت امنیتی در آن سوی مرز ، در سوریه گرفته است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید